Sortera efter: Relevans
Sortera efter: Relevans
IMG_7803-1.jpg
1/6
Highway
Highway
100% matchning

Highway

Highway är det ultimata partybandet för företagsevent, bröllop och privata fester
Highway består av fyra vänner som sedan skoltiden på Musicians Institute i Hollywood och Musikhögskolan i Pit...
Läs mer

4,4 (3 reccensioner)
30000 kr - 45320 kr
Party Poppers
100% matchning

Party Poppers

Ett grymt coverband med en bred reportrar som garanterat kommer att sätta igång dansgolvet.
Party Poppers är ett band med 5 medlemmar som fann varandra och deras gemensamma passion för musik...
Läs mer

5 (6 reccensioner)
35000 kr - 55000 kr
The Prime-Time Band
100% matchning

The Prime-Time Band

The Prime-Time Band erbjuder en proffsig show med sprudlande energi och närvaro
The Prime-Time Band är ett event/coverband baserat i Stockholm. Tillsammans brinner de för musik och vill göra...
Läs mer

5 (3 reccensioner)
19000 kr - 30400 kr
All The Way Home
100% matchning

All The Way Home

Ett grymt partyband med nöjdhetsgaranti på 100%
Söker ni ett piggt partyband för er fest med en bred repertoar? Då är All  The Way Home det perfekta bandet för er! All The Way Home består av...
Läs mer

20000 kr - 32000 kr
Råd eller hjälp behövs?

7 dagar i veckan är vi redo att hjälpa dig via

Eller låt oss ringa tillbaka

60- och 70-talsfest

Är din fyrtioårsdag om några månader och du funderar på att ordna en speciell fest för detta tillfälle? Är du ett fan av det svängande sextio- och sjuttiotalet och vill därför ordna en temafest på din födelsedag? Eller ska du anordna en överraskningsfest för dina föräldrar och vill ge det en nostalgisk touch? Oavsett vilket tillfälle det gäller kan det vara värt att ordna en fest med 60- och 70-talstema.

Boka hyr 70 talsfest till din fest. evenemang, julfest 2.jpeg

Anordna en 60- och 70-talsfest

Evenses kan hjälpa dig att organisera din 60- och 70-talsfest genom att boka underhållning åt dig. Oavsett om det är en födelsedag, ett företagsevenemang eller en temafest kan vi hitta rätt underhållningsalternativ som passar temat för er fest.

Om du aldrig själv har ordnat en 60- och 70-talsfest eller ett liknande evenemang kanske du inte ser fram emot förberedelserna. Evenses har stor erfarenhet av kunder som tidigare har bokat liknande evenemang. Vi kan hjälpa dig genom att ta hand om de uppgifter som du inte vill göra, inte har tid med eller helt enkelt inte har tillräcklig erfarenhet för. På så sätt kan du koncentrera dig på de uppgifter som du själv vill prioritera. Evenses har ett brett kontaktnät med leverantörer vilket leder till att vi kan hjälpa dig hitta det perfekta underhållningsalternativet. Evenses erbjuder även allting ni behöver inför erat evenemang, det kan vara allt från foodtrucks, fotograf, olika akter. Låt oss veta vad du har för idéer och önskemål, så återkommer vi till dig så snart som möjligt med ett passande förslag. Kort sagt, när du bokar en 60- och 70-talsfest är det dina önskemål och idéer som är viktigast.

Det behöver inte vara svårt att boka den perfekta 60- eller 70-tals temafesten. Med tanke på de många olika alternativen i Sverige är det dock ofta smart att ta hjälp av någon som redan har erfarenhet av området. På Evenses vet vi exakt vad som är viktigt för en 60- eller 70-talsfest och vet vilka alternativ som passar för vilket tillfälle. Vi ställer gärna vår expertis och erfarenhet till ditt förfogande så att du kan ordna den perfekta 60- eller 70-talsfesten.

Till att börja med kan du redan nu utforska vår webbplats och se vilka allternativ vi erbjuder för er 60- eller 70-talsfest. Bläddra bland våra leverantörers olika profiler för att lära dig mer om dem. Du kan även hitta olika recensioner från personer som tidigare har bokat den akten. Dessutom är våra evenemangsplanerare och underhållningsspecialister tillgängliga sju dagar i veckan, både via offertformuläret på vår webbplats och via e-post eller telefon. Vi försöker svara på alla dina frågor och hjälpa dig att hitta de bästa alternativen för din 60- och 70-talsfest.

60- och 70- tals kläder

På en temafest med temat 60- och 70-talet är utklädnaden mycket viktig, det kan vara allt från sandaler till platåskor, disco peruker, utsvänga byxor, mycket färgranna kläder, och peace tecken. 60- och 70-talen var fulla av ny musik och nya kulturer. Det finns därför många olika sätt att skapa en sådan fest. Många blir nostalgiska när de tänker tillbaka på den tiden. För att hjälpa dig att utforma din fest har vi listat några typiska element från 60- och 70-talet nedan.

Boka hyr 70 talsfest till din fest. evenemang, julfest 5.jpeg

Hippietiden uppstod

Hippiekulturen dominerade en stor del av 60- och 70-talen. I grova drag är detta en rörelse av främst yngre människor som vänder sig bort från 1950-talets strikta sociopolitiska normer och värderingar. Hippekulturen stod för peace and love. Det är även härifrån som slogan ”make peace, not war” kommer ifrån. Eftersom denna kulturella ungdomsrörelse främst är känd för sin attityd och sina kläder kan du föra in 60- och 70-talets känsla på din fest genom att till exempel fastställa en klädkod. Tänk på färgglada paisleyskjortor, jeans med klockringning och tie-dye, tekniken där man knyter knutar i kläderna innan man färgar dem.

Musiken på 60- och 70- talet

60- och 70-talen var en turbulent tid inom musiken. Detta kan bara vara en fördel för dig som arrangör, eftersom du kan gå i många olika riktningar med musiken. Den amerikanska folkmusiken blev till exempel en ledande genre i Amerika, med nya artister som Bob Dylan och Joan Baez i spetsen, medan band som The Beatles, The Doors och Jimi Hendrix omdefinierade rock'n'roll-genren i Europa. Kort sagt, det finns variationer i musiken. En bra idé är till exempel att boka ett live tributband som passar temat, inte bara på grund av musiken utan också på grund av deras klädkod.

Detaljerna gör skillnad

Som vi nämnde tidigare behöver det inte vara svårt att ordna en fest med 60- och 70-talstema, men om du vill att dina gäster ska minnas din fest under en mycket lång tid är det detaljerna som gör skillnaden. Tänk till exempel på populära filmer från den tiden, som Saturday Night Fever. Eller låt dig inspireras av tidens ledande personer som Bob Dylan, Martin Luther King, John Lennon och Yoko Ono. Som vi nämnde är 60- och 70-talen en oändlig källa av inspiration.

Vad Evenses kan göra för dig

Att boka en 60- och 70-talsfest behöver inte vara komplicerat, särskilt om du redan vet mer eller mindre vilken typ av fest du ska ordna och hur du vill att den ska se ut. På Evenses har vi många års erfarenhet av evenemangsplanering, och därför erbjuder vi dig ett brett utbud av alternativ. Du kan alltid kontakta våra evenemangsspecialister via offertformuläret på webbplatsen, via e-post eller telefon. Vi ser fram emot att hjälpa dig.

Evenses kan även hjälpa er boka följande:



Vad ingår i priset?

Allt som krävs för en lyckad föreställning ingår som strandstandard. Priset är alltså all-inclusive och det finns inga extra kostnader. Följande ingår:

  • Skärmad, professionell underhållning
  • Garanti för pengarna tillbaka
  • Resekostnader
  • MOMS
  • Ersättningsunderhållning vid sjukdom
  • Önskelista på nätet
  • Personlig evenemangsansvarig
  • Kundtjänst dygnet runt
  • Montering och demontering (vid behov)
  • Ljus- och ljudteknik (vid behov)
  • Annan nödvändig utrustning (vid behov)
Hur fastställs priset?

Priset beror främst på följande faktorer:

  • Föreställningens önskade varaktighet.
  • Restid och resekostnader
  • Eventuell belysning och/eller ljudteknik som krävs.
  • Eventuell väntetid och förberedelsetid
  • Gruppens storlek
  • Kännedom om rättsakten.

I slutändan är varje fest unik. Därför diskuterar vi gärna dina behov i förväg och kan göra ett lämpligt skräddarsytt förslag.

Hur garanteras underhållningens kvalitet?

Ett specialutbildat team gör förhandsgranskningar av vår underhållning. Här tittar vi på:

  • erfarenhet,
  • utbildning,
  • förhållandet mellan pris och kvalitet,
  • representativitet,
  • originalitet
  • pålitlighet när det gäller att hålla möten.

Vad vi annars gör:

  • Alla artister presenteras genom demos och liveframträdanden.
  • Personlig introduktion för att kunna uppträda på Evenses vägnar
  • Vår underhållning har också en onlineportal där de alltid kan se all information och alla krav för din bokning.
  • Vi ringer och sms:ar underhållningen före bokningen för en slutlig kontroll.
  • Vi arbetar endast med underhållning som vi själva står bakom och som uppfyller våra kvalitetskrav. I alla andra fall visas de inte på vår webbplats.
  • Eftersom vi har varit verksamma i nästan 15 år har vi ett bra långsiktigt samarbete med nästan alla våra underhållningsföretag.
Hur går en bokning till?

Vårt jobb är att avlasta dig helt och hållet så att du får en lyckad fest. Det är så här du får en lyckad fest:

  1. Titta på vår webbplats och välj den underhållning som du gillar. Svårt att välja? Kontakta vårt team så hjälper vi dig att hitta rätt alternativ.
  2. Du får ett kostnadsfritt förslag. Passar den inte riktigt till dina behov? Meddela oss så försöker vi justera det. Är förslaget till din smak? Därefter kan du ange att du vill boka.
  3. Du kan lämna dina önskemål och andra uppgifter online. Vi gör ett avtal och fakturerar. Detta kan betalas och undertecknas på nätet. Vi planerar all underhållning på rätt sätt. Vi kontaktar dig strax innan du bokar.
  4. Vi är redo. Vi kommer att göra det till ett lyckat tillfälle!
Hur kan jag avbryta?

Vill du avbryta oväntat? Kontakta oss, så försöker vi lösa det så bra som möjligt för både dig och den underhållning du har bokat. I samråd kommer vi oftast fram till den bästa lösningen.

Detta är vår standardregler för avbokning:
När du har bekräftat din bokning har du 14 dagars betänketid. Du kan då säga upp avtalet utan att ange någon anledning, utan kostnad. Detta gäller endast för bokningar som är längre än 45 dagar från bokningsdagen.

Om ångerfristen har löpt ut eller om bokningen görs inom 45 dagar tar vi ut en avbokningsavgift. Du kan teckna ett avbeställningsskydd vid bokningstillfället för 6,8 % av bokningsbeloppet.

Avboka utan avbeställningsskydd:
20 % upp till 90 dagar eller mer före bokning
40 % upp till 31 dagar före bokningen
60 % upp till 14 dagar före bokning
80 % upp till 7 dagar före bokning
100 % upp till 0 dagar före bokning

Avbokning med avbeställningsskydd:
upp till 90 dagar före bokning
20 % upp till 31 dagar före bokningen
30 % upp till 14 dagar före bokningen
40 % upp till 7 dagar före bokningen
50 % upp till 0 dagar före bokningen
+
Vid flexibel avbokning kan kunden, om leverantören godkänner det, flytta bokningsdatumet en gång utan kostnad.

För välkända artister följer vi de avbeställningsvillkor som gäller för detta parti.

Hur sker betalningen?

Du kan göra din betalning via vår säkra online-miljö. Vi använder betalningsleverantören Mollie för detta. Du kan välja mellan alla vanliga betalningsmetoder.

  • Perfekt
  • Banköverföring
  • Kreditkort
  • PayPal
  • Apple Pay
  • Sofort Banking
  • Bankkontakt
  • KBC/CBC-betalningsknapp
  • Belfius betalningsknapp

Du kan välja följande betalningsvillkor:

  • 100 % deposition i förväg
  • 50 % när bokningen görs, resterande 50 % 14 dagar före bokningen.
    Endast för företag:
  • Betala 30 dagar efter bokning (2,9 % tilläggsavgift)
  • Betala 60 dagar efter bokning (6,8 % tilläggsavgift)
Vad händer om min fest inte kan genomföras på grund av Corona?

Vill du boka underhållning, men är osäker på om ditt festdatum kan genomföras? Hos oss kan du flytta din bokning kostnadsfritt när som helst om din fest inte kan genomföras på grund av statliga åtgärder. Vi erbjuder denna garanti helt gratis!

Vad händer om underhållningen inte kan uppträda i sista minuten?

Vi har alltid ett reservalternativ tillgängligt. Vårt team är tillgängligt 24 timmar om dygnet. Om underhållningen du har bokat inte kan genomföras på grund av force majeure kommer vi att göra allt vi kan för att få den att bli av. Eftersom vi har ett så stort nätverk lyckas vi alltid.

Garanterad kvalité
Personlig service
Spelgaranti
Erfarenhet från 10.000+ fester
Vill du att ditt parti ska lyckas?

Oavsett ditt evenemang eller din fest är vi här för att göra din speciella dag till en minnesvärd dag.

Advice
Råd eller hjälp behövs?

7 dagar i veckan är vi redo att hjälpa dig via