Sortera efter: Relevans
Sortera efter: Relevans
Konsertpianisten Helena
100% matchning

Konsertpianisten Helena

Boka konsertpianisten Helena för en makalös afton med klassisk musik.
Helena är en uppskattad konsertpianist som är efterfrågad både nationellt och internationellt och innehar en gedigen utb...
Läs mer

4,6 (10 recensioner)
8500 kr - 16500 kr
Pianisten Irina
100% matchning

Pianisten Irina

En erfaren pianist med en bred reportrar som passar perfekt till event
Pianisten Irina började spela piano som femåring och blev förälskad i instrumentet. Hon studerade piano och musik i fem...
Läs mer

5240 kr - 8385 kr
The Chamber of Elena
100% matchning

The Chamber of Elena

En musikalisk värld där kreativa krafter möts och inspireras av varandra i en gemytlig miljö
Elena vill bjuda in er till en musikalisk värld, som hon har länge drömt om att skapa. Denna värld...
Läs mer

Pris på förfrågan
Råd eller hjälp behövs?

5 dagar i veckan är vi redo att hjälpa dig via

Eller låt oss ringa tillbaka

Pianist

Vill du boka en professionell pianist för att göra din födelsedag, bröllop eller företagsevent minnesvärd? På Evenses står vi redo att förverkliga dina önskemål. Vi erbjuder en mångfald av skickliga pianister som är tillgängliga för boka till din speciella händelse. Oavsett om du föredrar klassiskt, jazz, pop eller en underhållande pianist, har vi det du söker. För de mer eleganta tillfällena kan en klassisk pianist verkligen lyfta fram en unik stämning.

Våra jazz- och poppianister skapar en atmosfärisk bakgrundsmusik som sätter tonen för ditt event. En pianist-underhållare kan förvandla din tillställning till en oförglömlig fest genom sin musikaliska talang och interaktion med publiken.

Våra pianister kommer med sitt eget digitala piano som standard om platsen inte redan har ett tillgängligt. Om så önskas kan vi även tillhandahålla en flygel för att höja kvaliteten på upplevelsen. Vi samarbetar enbart med erfarna och professionella musiker som är skickliga, välklädda och fulla av talang.

Boka pianist till ditt bröllop.jpeg

Hyra en pianist till din fest, födelsedag eller bröllopsfest

Tveka inte att kontakta oss för mer information eller för att boka en pianist. Våra experter finns tillgängliga fem dagar i veckan via telefon eller e-post. Du har också möjlighet att begära en kostnadsfri offert. Om du har några frågor är du välkommen att nå ut till Evenses. Vi ser fram emot att hjälpa dig med din bokning!

Pianots historia

Inget instrument är så mångsidigt som pianot när det kommer till västerländsk musik. Från klassiskt till pop, jazz och rock 'n roll har pianot funnit sin plats i nästan alla populära genrer under det senaste århundradet. Lyssna noga på radiolåtar och du kommer förmodligen höra pianots toner i de flesta av dem.

Denna mångsidighet innebär att du kan hyra en pianist för en mängd olika evenemang och tillfällen. Ska du snart gifta dig och vill ha en professionell pianist som spelar dina favoritstycken under ceremonin? Planerar du en företagsmiddag och önskar ha lugn bakgrundsmusik? Eller planerar du en jazzfest där du vill överraska dina gäster med en livepianist? Oavsett ditt evenemang kan en pianist tillföra en extra touch av originalitet och underhållning.

Även om det exakta året för pianots uppfinnande inte är känt, så vet vi att det var den italienska instrumenttillverkaren Bartolomeo Cristofori som uppfann pianot någon gång kring år 1700. Vid den tiden kallades det nya instrumentet "pianoforte" eller ibland "fortepiano". Båda orden kommer från italiensk musikterminologi, där "piano" betyder mjukt och "forte" betyder starkt. Dessa termer avser variationen i volym som skapas när pianisten spelar mjukt eller starkt på tangenterna. "Fortepiano" anses vara föregångaren till dagens piano och det var på detta instrument som Mozart till exempel komponerade sin musik.

Idag finns det olika typer av pianon inom den klassiska pianofamiljen. Ett mindre piano, kallat buffépiano eller vardagsrumspiano, passar bra i hemmiljöer. Det har vertikala strängar och ger en mjukare ton jämfört med en flygel. Flygeln har horisontellt placerade strängar och ger en kraftigare volym. Ljudprojektionen är också bättre med en flygel. Det elektriska pianot eller tangentbordet har också blivit populärt, särskilt inom techno och rockmusik.

Boka pianist till ditt företagsevent.jpeg

Vad du bör tänka på när du bokar en pianist

Att boka en pianist är inte i sig svårt, men det finns viktiga faktorer att beakta under processen. Detta beror delvis på pianots många varianter och dess storlek jämfört med andra instrument. För att underlätta din sökning efter den perfekta pianisten för ditt event, här är några nyckelpunkter att ta i beaktning:

  • Musikvalet

Precis som tidigare nämnts är det avgörande att veta vilken musik du vill höra från pianisten. Ska evenemanget vara mer formellt på en större plats med diskret bakgrundsmusik? I så fall kan en pianist med flygel vara det rätta valet. För en mindre fest med jazztema kan en pianist med ett enkelt vardagsrumspiano vara passande. Ju tydligare du är med din musikpreferens, desto smidigare blir bokningsprocessen.

  • Val av piano

Det första att fråga dig själv är vilken typ av piano som behövs för ditt event. Om du vill ha en pianist med eget tangentbord kommer de vanligtvis att ta med det. Vid användning av ett akustiskt piano krävs diskussion om placering och tillgång. Detta är något att diskutera med både lokalansvariga och pianisten själv.

Boka pianist till din fest evenemang eller fest 1.jpeg

Vad Evenses kan göra för dig

På Evenses arbetar vi med ett brett utbud av pianister, inklusive jazzpianister, klassikapianister och pianister med elektrisk piano. Dessa alternativ är lämpliga för föreställningar för alla typer av fester och evenemang, från födelsedagar, bröllop, festivaler och företagsevenemang. Dessutom kan du boka pianister hos oss som också kommer att sjunga med medan de spelar låtarna. Oavsett om du organiserar en romantisk firande av din bröllopsdag eller ger en affärsmiddag med några tysta pianostycken, så hjälper vi dig till slut att hitta det perfekta alternativet för din fest. Genom att boka en pianistsångare kan du ge din fest en personlig touch, speciellt om du sätter ihop spellistan med honom eller henne i förväg.

När du bokar en pianist är det lämpligt att kontakta ett företag som har enorm erfarenhet av att boka pianister. Evenses har varit aktiv i festplaneringsvärlden i flera år och vi har bokat olika pianister genom åren. Med hjälp av sökmotorn på vår webbplats kan du redan nu börja din sökning. Du kan sedan kontakta våra event specialister fem dagar i veckan med frågor om att boka en pianist. Du kan alltid nå dem genom att fylla i offertformuläret på webbplatsen eller via e-post och via telefon. På Evenses behöver du inte stressa med att boka något du inte behöver eftersom vi kan hjälpa till att hitta den perfekta akten, showen eller artisten för dig.

Evenses erbjuder allting ni behöver inför erat evenemang, kolla in några av våra alternativ nedan:



Vilken typ av musik spelar en pianist?

En pianist kan spela olika typer av musik, allt från klassiskt till jazz och popmusik. Ofta erbjuder pianister en bred repertoar av musikstycken, men det är alltid bra att fråga vilka typer av musik den önskade pianisten kan spela.

Kommer pianisten att ta med sig sitt egna piano?

Om du inte har ett piano på platsen där evenemanget kommer äga rum kan du alltid hyra ett piano, vilket kan göras via Evenses. I vissa fall kan pianisten själv ta med sig en liten flygel eller ett elpiano.

Hur avgör jag vilket instrument som passar evenemanget?

Vilken typ av instrument du väljer beror på vilken typ av evenemang du anordnar och vilken atmosfär du vill skapa. Om du till exempel ska anordna ett formellt affärsmöte skiljer det sig vilka instrument som passar jämfört med vid ett mer festligt event. Vi hjälper gärna till och ger råd, allt vi behöver är en beskrivning av tillfället och gästerna.

Kan en instrumental musiker uppträda utomhus?

När du bokar en musiker till att uppträda utomhus bör du tänka på väder och miljö. Se till att musikern är skyddad från regn eller vind och att de kan förstärka ljudet om det behövs. Det kan också vara bra att ha en reservplan i händelse av dåligt väder. Särskilt på vintern kan de flesta musiker inte uppträda utomhus. Även vid fint väder kan skydd från sol och hettan behövas för musikerna.

Vad ingår i priset?

Allt som krävs för en lyckad föreställning ingår som strandstandard. Priset är alltså all-inclusive och det finns inga extra kostnader. Följande ingår:

  • Skärmad, professionell underhållning
  • Garanti för pengarna tillbaka
  • Resekostnader
  • MOMS
  • Ersättningsunderhållning vid sjukdom
  • Önskelista på nätet
  • Personlig evenemangsansvarig
  • Kundtjänst dygnet runt
  • Montering och demontering (vid behov)
  • Ljus- och ljudteknik (vid behov)
  • Annan nödvändig utrustning (vid behov)
Hur fastställs priset?

Priset beror främst på följande faktorer:

  • Föreställningens önskade varaktighet.
  • Restid och resekostnader
  • Eventuell belysning och/eller ljudteknik som krävs.
  • Eventuell väntetid och förberedelsetid
  • Gruppens storlek
  • Kännedom om rättsakten.

I slutändan är varje fest unik. Därför diskuterar vi gärna dina behov i förväg och kan göra ett lämpligt skräddarsytt förslag.

Hur garanteras underhållningens kvalitet?

Ett specialutbildat team gör förhandsgranskningar av vår underhållning. Här tittar vi på:

  • erfarenhet,
  • utbildning,
  • förhållandet mellan pris och kvalitet,
  • representativitet,
  • originalitet
  • pålitlighet när det gäller att hålla möten.

Vad vi annars gör:

  • Alla artister presenteras genom demos och liveframträdanden.
  • Personlig introduktion för att kunna uppträda på Evenses vägnar
  • Vår underhållning har också en onlineportal där de alltid kan se all information och alla krav för din bokning.
  • Vi ringer och sms:ar underhållningen före bokningen för en slutlig kontroll.
  • Vi arbetar endast med underhållning som vi själva står bakom och som uppfyller våra kvalitetskrav. I alla andra fall visas de inte på vår webbplats.
  • Eftersom vi har varit verksamma i nästan 15 år har vi ett bra långsiktigt samarbete med nästan alla våra underhållningsföretag.
Hur går en bokning till?

Vårt jobb är att avlasta dig helt och hållet så att du får en lyckad fest. Det är så här du får en lyckad fest:

  1. Titta på vår webbplats och välj den underhållning som du gillar. Svårt att välja? Kontakta vårt team så hjälper vi dig att hitta rätt alternativ.
  2. Du får ett kostnadsfritt förslag. Passar den inte riktigt till dina behov? Meddela oss så försöker vi justera det. Är förslaget till din smak? Därefter kan du ange att du vill boka.
  3. Du kan lämna dina önskemål och andra uppgifter online. Vi gör ett avtal och fakturerar. Detta kan betalas och undertecknas på nätet. Vi planerar all underhållning på rätt sätt. Vi kontaktar dig strax innan du bokar.
  4. Vi är redo. Vi kommer att göra det till ett lyckat tillfälle!
Hur kan jag avbryta?

Vill du avbryta oväntat? Kontakta oss, så försöker vi lösa det så bra som möjligt för både dig och den underhållning du har bokat. I samråd kommer vi oftast fram till den bästa lösningen.

Detta är vår standardregler för avbokning:
När du har bekräftat din bokning har du 14 dagars betänketid. Du kan då säga upp avtalet utan att ange någon anledning, utan kostnad. Detta gäller endast för bokningar som är längre än 45 dagar från bokningsdagen.

Om ångerfristen har löpt ut eller om bokningen görs inom 45 dagar tar vi ut en avbokningsavgift. Du kan teckna ett avbeställningsskydd vid bokningstillfället för 6,8 % av bokningsbeloppet.

Avboka utan avbeställningsskydd:
20 % upp till 90 dagar eller mer före bokning
40 % upp till 31 dagar före bokningen
60 % upp till 14 dagar före bokning
80 % upp till 7 dagar före bokning
100 % upp till 0 dagar före bokning

Avbokning med avbeställningsskydd:
upp till 90 dagar före bokning
20 % upp till 31 dagar före bokningen
30 % upp till 14 dagar före bokningen
40 % upp till 7 dagar före bokningen
50 % upp till 0 dagar före bokningen
+
Vid flexibel avbokning kan kunden, om leverantören godkänner det, flytta bokningsdatumet en gång utan kostnad.

För välkända artister följer vi de avbeställningsvillkor som gäller för detta parti.

Hur sker betalningen?

Du kan göra din betalning via vår säkra online-miljö. Vi använder betalningsleverantören Mollie för detta. Du kan välja mellan alla vanliga betalningsmetoder.

  • Perfekt
  • Banköverföring
  • Kreditkort
  • PayPal
  • Apple Pay
  • Sofort Banking
  • Bankkontakt
  • KBC/CBC-betalningsknapp
  • Belfius betalningsknapp

Du kan välja följande betalningsvillkor:

  • 100 % deposition i förväg
  • 50 % när bokningen görs, resterande 50 % 14 dagar före bokningen.
    Endast för företag:
  • Betala 30 dagar efter bokning (2,9 % tilläggsavgift)
  • Betala 60 dagar efter bokning (6,8 % tilläggsavgift)
Vad händer om underhållningen inte kan uppträda i sista minuten?

Vi har alltid ett reservalternativ tillgängligt. Vårt team är tillgängligt 24 timmar om dygnet. Om underhållningen du har bokat inte kan genomföras på grund av force majeure kommer vi att göra allt vi kan för att få den att bli av. Eftersom vi har ett så stort nätverk lyckas vi alltid.

Garanterad kvalité
Personlig service
Spelgaranti
Erfarenhet från 10.000+ fester
Vill du att din fest ska lyckas?

Oavsett ditt evenemang eller din fest är vi här för att göra din speciella dag till en minnesvärd dag.

Advice
Råd eller hjälp behövs?

5 dagar i veckan är vi redo att hjälpa dig via