Sortera efter: Relevans
Sortera efter: Relevans
Hyr ett Silent Disco
100% matchning

Hyr ett Silent Disco

Silent Disco skapar du en unik atmosfär där du upplever musiken genom hörlurar.
Vill du fira din födelsedag,företagsfest eller bröllop på ett annorlunda och roligt sätt?  Med Silent Disco sk...
Läs mer

4,7 (3 reccensioner)
4095 kr - 6550 kr
Råd eller hjälp behövs?

7 dagar i veckan är vi redo att hjälpa dig via

Eller låt oss ringa tillbaka

Boka ett Silent Disco

Vill du hyra en Silent Disco för ditt party, evenemang, festival eller bröllop? En silent disco är det ultimata sättet att överraska dina gäster på ett roligt sätt. En silent disco skapar en unik atmosfär där du upplever musiken genom ett par hörlurar. Det fina med en silent disco är att din egen musik kan väljas eftersom DJ-skivorna har en varierad repertoar, bestående av cirka 10 000 låtar. Oavsett vilken stil du kan ha, är allt möjligt med en silent disco som säkert kommer att ge dina gäster en oväntad spänning!

Hyr ett Silent Disco för ditt evenemang, fest eller bröllop

Om du bokar en Silent Disco with Evenses behöver du inte oroa dig för någonting! Silent Disco är bokat till ett allomfattande pris, vilket innebär att all nödvändig utrustning, en elegant DJ-monter, ett tillräckligt ljudsystem och en vacker ljusshow ingår. Allt du behöver göra är att njuta av ditt evenemang, fest, festival eller bröllop. Du kommer att se information om Silent Disco nedan. Du kan också kontakta en av våra anställda så hjälper vi dig gärna med dina frågor om att hyra en Silent Disco.

Blogg om Silent Disco (Tyst Diskotek)

Kommer din dotter snart fylla 21 år och vill du anordna en fest för henne som hon och hennes vänner aldrig har sett förut? Har du blivit ombedd att organisera ett evenemang för hela kontoret och vill du komma med något originellt? I dessa fall kan en tyst diskotek vara det rätta valet för dig!

Enkelt förklarat är ett tyst diskotek en fest där människor dansar till musik med trådlösa hörlurar. Hörlurarna är utrustade med mottagare som får låtar från DJ-monter. Denna teknik ersätter det klassiska högtalarsystemet som de flesta nattklubbar och andra evenemangsplatser använder. Om du tar av dig hörlurarna på ett silent disco, hör du inte musik och du ser bara ett rum fullt av dansande människor som verkar dansa till obefintlig musik. Som du kan föreställa dig kan detta vara en mycket unik och en spännande upplevelse för alla du bjuder in.

Visst om du aldrig har hört talas om ett silent disco kan konceptet låta konstigt. Silent Disco är ett relativt nytt koncept inom fester och underhållning, men det har intressanta och roliga element som har fått populariteten att spridas. Vanliga barer och klubbar har hög musik som spränger genom stora högtalare, vilket gör det svårt att chatta med människor. På ett tyst diskotek kan du spränga musiken så högt du vill i dina egna öron, men också ta bort dem för att prata med dina vänner utan att behöva skrika över musiken. Utöver det kommer vissa headset på silent disco med funktionen att växla mellan kanaler. Det betyder att du kan lyssna på en låt medan personen som följer dig lyssnar på en annan!

När det gäller typen av fest, att boka ett tyst diskotek ger dig ett överflöd av möjligheter. Från mysiga födelsedagar och bländande bröllop till festliga företagsevenemang och fester som varar hela helgen, du kan boka ett tyst diskotek för nästan alla tillfällen. Oavsett vad du organiserar är chansen att boka ett silent disco vara en fördelaktig funktion som alla dina gäster kommer att älska.

Det är bra att boka ett silent disco genom ett företag som har erfarenhet av att organisera och boka evenemang. På Evenses har vi redan organiserat otaliga silent disco för olika kunder, och vi är glada att göra denna expertis tillgänglig för dig. Det är därför våra evenemangsspecialister är tillgängliga sju dagar i veckan. Om du först vill titta på tillgängliga alternativ själv, kan du börja med att använda sökmotorn på vår webbplats. Genom att göra detta kan du söka igenom alternativen baserat på vad du letar efter och vilken typ av händelse du ska organisera. Dessutom kommer vi att diskutera exakt ett silent disco och varför det kan vara en fantastisk idé för det evenemang som du ska anordna.

Vad Evenses kan göra för dig

När du bokar ett silent disco måste du ta itu med många val när det gäller organisation, musikstilar och platser. På Evenses kan vi organisera ett brett utbud av silent discos som passar alla typer av fester och evenemang, från födelsedagar och bröllop till festivaler och företagsevenemang.

På Evenses kan du också boka ett silent disco i kombination med andra typer av underhållning som en live DJ-set eller en visuell show av en VJ. Oavsett om du vill ge det kommande grannskapet en original touch eller letar efter en unik upplevelse för ditt bröllopsmottagning, kan ett silent disco vara precis vad du behöver.



Hur många hörlurar behöver jag?

Det beror på hur många deltagare du förväntar dig på ditt evenemang. Det är klokt att reservera några extra hörlurar för eventuella extra gäster eller för att ersätta eventuella trasiga enheter.

Hur fungerar hörlurarna?

Hörlurarna är utrustade med en FM-mottagare som tar emot signalen från sändaren och överför musiken till hörlurarna. Det går att justera volym och ljudspår via hörlurarna.

Vad kostar ett silent disco och vad ingår?

Priset för ett silent disco varierar beroende på evenemangets storlek och plats, samt antalet hörlurar och hyra av teknik. Det är också möjligt att boka ett silent disco med DJ så att DJ:n kan styra en kanal där musiken spelas.

Hur mycket kostar det att boka en DJ?

Kostnadsindikation att boka en DJ:
Från 6000kr - Professionell DJ, utan utrustning & kort set
Från 14.000kr - Professionell DJ, med utrustning & längre set
Från 19.000kr - Professionell DJmed musiker
Från 25.000kr - Professionell DJ med band

De exakta priserna för att boka en DJ beror på ett antal faktorer:

  • Hur länge DJ:n uppträder. Ett 1-timmesframträdande har ett lägre pris än 4 timmar. Relativt sett minskar priset för att boka en DJ i takt med att DJ:n spelar. Detta beror på att den första timmen även inkluderar DJ:ns resekostnader och uppläggnings-/nedbrytningskostnader.
  • Hur mycket ljus- och ljudteknik DJ:n behöver ta med sig.
  • Avståndet som DJ:n behöver resa.
Hur länge kommer DJ:n att spela?

Detta är flexibelt och beror helt på dina önskemål. Vanligtvis spelar en DJ från 1 timme och vanligtvis i upp till 4 timmar. Det är dock också möjligt att använda en DJ längre än 4 timmar, till exempel för ett bröllop. En drink och ett litet tilltugg är då välkommet!

Tar DJ:n med sig eget ljud och ljus?

Ja, i de flesta fall gör de det. Våra DJ:s har en ljudanläggning som passar för fester upp till 150 personer. Detta kan också utökas för ett större antal gäster. Du kan också hyra utrustning själv om du föredrar det. Ofta är det dock billigast att boka det i samband med DJ:n. Dessutom är DJ:n bekant med utrustningen, vilket gör det bekvämt för honom/henne.

Hur lång tid tar det att bygga upp DJ-tekniken?

Att bygga upp en DJ:s teknik går ganska snabbt. Du kan räkna med mellan 30 och 60 minuter.

När kommer DJ:n att vara färdig att spela?

Som standard är DJ:n redo att börja 30 minuter före föreställningen. Det innebär att allt är uppställt och att ljudkontrollen har slutförts. I samråd är det också möjligt för DJ:n att vara redo att börja tidigare. Detta kan vara önskvärt om du till exempel har festen i samma rum som middagen.

Kan DJ:s också spela med musiker?

Ja, det är absolut möjligt och är ett trevligt komplement till uppträdandet. Ofta väljer man saxofonister, violinister eller sångare som musiker till DJ:n.

Kan jag framföra mina önskemål kring låtar till DJ:n?

Ja, det är möjligt. Det är bäst att komma överens om detta med DJ:n innan du bokar. Då kan han eller hon se till att låtarna på ett snyggt sätt införlivas i DJ-setet. Det är också möjligt att lämna över en enskild önskelåt på själva kvällen, men vi avråder från att göra det för ofta. Det kommer att göra det svårare att bygga upp ett bra set.

Vad ingår i priset?

Allt som krävs för en lyckad föreställning ingår som strandstandard. Priset är alltså all-inclusive och det finns inga extra kostnader. Följande ingår:

  • Skärmad, professionell underhållning
  • Garanti för pengarna tillbaka
  • Resekostnader
  • MOMS
  • Ersättningsunderhållning vid sjukdom
  • Önskelista på nätet
  • Personlig evenemangsansvarig
  • Kundtjänst dygnet runt
  • Montering och demontering (vid behov)
  • Ljus- och ljudteknik (vid behov)
  • Annan nödvändig utrustning (vid behov)
Hur fastställs priset?

Priset beror främst på följande faktorer:

  • Föreställningens önskade varaktighet.
  • Restid och resekostnader
  • Eventuell belysning och/eller ljudteknik som krävs.
  • Eventuell väntetid och förberedelsetid
  • Gruppens storlek
  • Kännedom om rättsakten.

I slutändan är varje fest unik. Därför diskuterar vi gärna dina behov i förväg och kan göra ett lämpligt skräddarsytt förslag.

Hur garanteras underhållningens kvalitet?

Ett specialutbildat team gör förhandsgranskningar av vår underhållning. Här tittar vi på:

  • erfarenhet,
  • utbildning,
  • förhållandet mellan pris och kvalitet,
  • representativitet,
  • originalitet
  • pålitlighet när det gäller att hålla möten.

Vad vi annars gör:

  • Alla artister presenteras genom demos och liveframträdanden.
  • Personlig introduktion för att kunna uppträda på Evenses vägnar
  • Vår underhållning har också en onlineportal där de alltid kan se all information och alla krav för din bokning.
  • Vi ringer och sms:ar underhållningen före bokningen för en slutlig kontroll.
  • Vi arbetar endast med underhållning som vi själva står bakom och som uppfyller våra kvalitetskrav. I alla andra fall visas de inte på vår webbplats.
  • Eftersom vi har varit verksamma i nästan 15 år har vi ett bra långsiktigt samarbete med nästan alla våra underhållningsföretag.
Hur går en bokning till?

Vårt jobb är att avlasta dig helt och hållet så att du får en lyckad fest. Det är så här du får en lyckad fest:

  1. Titta på vår webbplats och välj den underhållning som du gillar. Svårt att välja? Kontakta vårt team så hjälper vi dig att hitta rätt alternativ.
  2. Du får ett kostnadsfritt förslag. Passar den inte riktigt till dina behov? Meddela oss så försöker vi justera det. Är förslaget till din smak? Därefter kan du ange att du vill boka.
  3. Du kan lämna dina önskemål och andra uppgifter online. Vi gör ett avtal och fakturerar. Detta kan betalas och undertecknas på nätet. Vi planerar all underhållning på rätt sätt. Vi kontaktar dig strax innan du bokar.
  4. Vi är redo. Vi kommer att göra det till ett lyckat tillfälle!
Hur kan jag avbryta?

Vill du avbryta oväntat? Kontakta oss, så försöker vi lösa det så bra som möjligt för både dig och den underhållning du har bokat. I samråd kommer vi oftast fram till den bästa lösningen.

Detta är vår standardregler för avbokning:
När du har bekräftat din bokning har du 14 dagars betänketid. Du kan då säga upp avtalet utan att ange någon anledning, utan kostnad. Detta gäller endast för bokningar som är längre än 45 dagar från bokningsdagen.

Om ångerfristen har löpt ut eller om bokningen görs inom 45 dagar tar vi ut en avbokningsavgift. Du kan teckna ett avbeställningsskydd vid bokningstillfället för 6,8 % av bokningsbeloppet.

Avboka utan avbeställningsskydd:
20 % upp till 90 dagar eller mer före bokning
40 % upp till 31 dagar före bokningen
60 % upp till 14 dagar före bokning
80 % upp till 7 dagar före bokning
100 % upp till 0 dagar före bokning

Avbokning med avbeställningsskydd:
upp till 90 dagar före bokning
20 % upp till 31 dagar före bokningen
30 % upp till 14 dagar före bokningen
40 % upp till 7 dagar före bokningen
50 % upp till 0 dagar före bokningen
+
Vid flexibel avbokning kan kunden, om leverantören godkänner det, flytta bokningsdatumet en gång utan kostnad.

För välkända artister följer vi de avbeställningsvillkor som gäller för detta parti.

Hur sker betalningen?

Du kan göra din betalning via vår säkra online-miljö. Vi använder betalningsleverantören Mollie för detta. Du kan välja mellan alla vanliga betalningsmetoder.

  • Perfekt
  • Banköverföring
  • Kreditkort
  • PayPal
  • Apple Pay
  • Sofort Banking
  • Bankkontakt
  • KBC/CBC-betalningsknapp
  • Belfius betalningsknapp

Du kan välja följande betalningsvillkor:

  • 100 % deposition i förväg
  • 50 % när bokningen görs, resterande 50 % 14 dagar före bokningen.
    Endast för företag:
  • Betala 30 dagar efter bokning (2,9 % tilläggsavgift)
  • Betala 60 dagar efter bokning (6,8 % tilläggsavgift)
Vad händer om min fest inte kan genomföras på grund av Corona?

Vill du boka underhållning, men är osäker på om ditt festdatum kan genomföras? Hos oss kan du flytta din bokning kostnadsfritt när som helst om din fest inte kan genomföras på grund av statliga åtgärder. Vi erbjuder denna garanti helt gratis!

Vad händer om underhållningen inte kan uppträda i sista minuten?

Vi har alltid ett reservalternativ tillgängligt. Vårt team är tillgängligt 24 timmar om dygnet. Om underhållningen du har bokat inte kan genomföras på grund av force majeure kommer vi att göra allt vi kan för att få den att bli av. Eftersom vi har ett så stort nätverk lyckas vi alltid.

Garanterad kvalité
Personlig service
Spelgaranti
Erfarenhet från 10.000+ fester
Vill du att ditt parti ska lyckas?

Oavsett ditt evenemang eller din fest är vi här för att göra din speciella dag till en minnesvärd dag.

Advice
Råd eller hjälp behövs?

7 dagar i veckan är vi redo att hjälpa dig via