Sortera efter: Relevans
Sortera efter: Relevans
Konsertpianisten Helena
100% matchning

Konsertpianisten Helena

Boka konsertpianisten Helena för en makalös afton med klassisk musik.
Helena är en uppskattad konsertpianist som är efterfrågad både nationellt och internationellt och innehar en gedigen utb...
Läs mer

4,6 (10 recensioner)
8500 kr - 16500 kr
Limited Edition Entertainer
100% matchning

Limited Edition Entertainer

Trubadur med erfarenhet, förmåga att läsa av gäster och anpassa spelningen efter dina önskemål!
Limited Edition Entertainer är ett 'One man band'. Han står för musikunderhållningen på bröllop...
Läs mer

4,8 (4 recensioner)
5450 kr - 8720 kr
PHUSX & Vicious Pear
100% matchning

PHUSX & Vicious Pear

PHUSX & Vicious Pear - Energisk sax och DJ duo som tar din fest till en ny nivå!
PHUSX & Vicious Pear är en proffsig Saxofon och DJ-duo bestående av saxofonisten Mikael och DJn Pehr. Båda ha...
Läs mer

4,7 (6 recensioner)
15950 kr - 25520 kr
Råd eller hjälp behövs?

5 dagar i veckan är vi redo att hjälpa dig via

Eller låt oss ringa tillbaka

Boka underhållning till din jubileumsfest

Kommer din partner och du att ha varit gifta i 30 år om några månader och vill du ge denna milstolpe en passande hyllning i närvaro av dina vänner och din familj? Eller kanske är det nästa månad fyrtio år sedan din äldsta kollega började arbeta på det företag du nu arbetar på, och du har blivit ombedd att organisera något för att sätta den här kollegan i rampljuset? Oavsett vilken fest eller vilket evenemang du vill anordna är vi övertygade om att det är värt att boka underhållning till ett jubileumsevenemang.

Du kanske tycker att det låter ganska vagt att boka ett jubileum, så vi vill förklara exakt vad vi menar med det. Med jubileum menas först och främst ett festligt firande av en viktig händelse, t.ex. ett bröllop eller grundandet av ett företag. Eftersom det finns otaliga olika jubileum och ännu fler sätt att fira alla dessa typer av jubileum är begreppet jubileum ganska brett.

Att organisera ett jubileum kan vara mycket jobb, Evenses kan till exempel ta över en eller flera uppgifter från dig, men vi kan också ta över hela organisationen, det beror helt på vad du vill. För oss spelar det ingen roll om det är en liten fest eller ett stort firande, vi vet vad som krävs för att göra ett jubileum till en stor succé.

Det behöver inte vara svårt att boka det perfekta jubileumet, men med tanke på det breda utbudet av underhållning i Sverige är det i allmänhet en bra idé att ta hjälp av ett företag som har erfarenhet av sådana bokningar. Alla alternativ passar inte lika bra till det jubileum som du ska organisera. Evenses har en omfattande portfölj av professionella leverantörer av tjänster och liveakter för olika typer av jubileum. Vi vill gärna använda vår expertis och erfarenhet för att hjälpa dig att boka den perfekta jubileumsdagen.

Våra underhållningsspecialister är tillgängliga sju dagar i veckan via offertformuläret på vår webbplats eller via e-post och telefon för att svara på dina frågor om bokning av ett jubileum. Om du först vill utforska erbjudandet själv kan du använda vår sökmotor för att göra din sökning lite mer överskådlig.

Jubileum boka hyr band, DJ, catering till ditt jubileum event eller fest 3.jpeg

Traditionen med jubileum i Sverige

När det gäller att fira en händelse, t.ex. en födelsedag eller en bröllopsdag. Dessa årsdagar, liksom olika andra jubileum, har fått namn av varor som guld, silver och tenn. Namnen hänvisar bland annat till vad personen eller personerna i fråga ska få i gåva på årsdagen. Detta är inte alltid strikt uppfyllt, särskilt inte i Sverige, även om det beaktas, särskilt när det gäller större jubileum. Systemet med dessa beteckningar är därför inte helt formellt. Vissa jubileum har till och med flera kända namn.

Några tips för att organisera ett originellt jubileum

Som vi redan har skrivit finns det många olika typer av jubileer och alla ska inte firas på samma sätt. Att fira din bröllopsdag är till exempel väldigt annorlunda än att ordna en fest för ditt företags 20-årsjubileum. Det finns dock vissa element som förblir identiska eller åtminstone likartade, oavsett tillfälle.

Börja från början: inbjudningarna

En av de viktigaste uppgifterna för dig som arrangör är att hantera gästlistan. Det innebär att du gör en lista över gästerna när du planerar ditt jubileum. Inbjudan är trots allt den allra första "kontakten" som dina gäster har med jubileumet. Genom att göra ett gott intryck redan från början lägger du en bra grund för resten av jubileumet.

Inbjudningskort Jubileum boka hyr band, DJ, catering till ditt jubileum event eller fest 3.jpeg

Ge dina gäster något trevligt att minnas

Ett jubileum handlar i slutändan om att minnas något som du och dina gäster tycker är värt att minnas. Därför vill du som arrangör av jubileumet att de närvarande ska minnas själva firandet. Ett av de bästa sätten att uppnå detta mål är att förbereda något trevligt för dina gäster att ta hem. Det kan även vara en idé att boka en fotograf som skapar visuellt material, allt från foton till collage och videor. Genom att boka en fotograf till ditt jubileum så förevigar du evenemanget.

Vad Evenses kan göra för dig och ditt jubileum

Att boka ett jubileum behöver inte alls vara komplicerat, särskilt om du redan vet mer eller mindre vilken typ av jubileum du ska organisera och hur du vill fira det. Därför är det bra att åtminstone för egen del ha en någorlunda klar uppfattning om detta innan du börjar boka ett jubileum.

Firar du en årsdag? Kommer du snart att fira 25-, 40- eller kanske 60-årsjubileum för ditt företag eller bröllop? Oavsett om det är en personalfest, en jubileumsfest eller en bröllopsfest, tar vi gärna hand om dina underhållningsönskemål för din jubileumsfest. Du kan anlita ett band, en DJ eller en solist för din speciella dag. Det är viktigt att boka rätt artister för den musikaliska inramningen av ditt jubileum. Evenses kan hjälpa dig att göra din fest fantastisk. Valet av musik är mycket viktigt för ditt jubileum.

Evenses arbetar med professionella artister, som i sin tur kan delas upp i solister, duos, trios och band. Om du till exempel vill att folk ska dansa på din jubileumsfest kan du anlita en DJ. Hos oss kan du välja mellan olika typer av DJs, som allround DJ, disco DJ, vinyl DJ och house DJ. Du kan till exempel boka en DJ tillsammans med en saxofonist, violinist eller sångare för ditt jubileum. Förutom de DJ:s som vi erbjuder finns det band som du kan boka. Banden kan användas som dans- eller bakgrundsmusik för din bröllopsdag. Banden erbjuds i olika genrer. Föredrar du en solist på din bröllopsdag? Evenses erbjuder sångare, kvinnliga sångare och solomusiker för att ge musikaliskt mervärde till din fest.

Om du har några frågor om bokning av artister kan du kontakta oss via telefon eller e-post. Du kan också begära en kostnadsfri offert för ditt jubileum.

Jubileum boka hyr band, DJ, caatering till ditt jubileum event eller fest.jpeg

Evenses erbjuder även följande till erat juileum:



Hur avgör jag vilket instrument som passar evenemanget?

Vilken typ av instrument du väljer beror på vilken typ av evenemang du anordnar och vilken atmosfär du vill skapa. Om du till exempel ska anordna ett formellt affärsmöte skiljer det sig vilka instrument som passar jämfört med vid ett mer festligt event. Vi hjälper gärna till och ger råd, allt vi behöver är en beskrivning av tillfället och gästerna.

Kan en instrumental musiker uppträda utomhus?

När du bokar en musiker till att uppträda utomhus bör du tänka på väder och miljö. Se till att musikern är skyddad från regn eller vind och att de kan förstärka ljudet om det behövs. Det kan också vara bra att ha en reservplan i händelse av dåligt väder. Särskilt på vintern kan de flesta musiker inte uppträda utomhus. Även vid fint väder kan skydd från sol och hettan behövas för musikerna.

Vad ingår i priset?

Allt som krävs för en lyckad föreställning ingår som strandstandard. Priset är alltså all-inclusive och det finns inga extra kostnader. Följande ingår:

  • Skärmad, professionell underhållning
  • Garanti för pengarna tillbaka
  • Resekostnader
  • MOMS
  • Ersättningsunderhållning vid sjukdom
  • Önskelista på nätet
  • Personlig evenemangsansvarig
  • Kundtjänst dygnet runt
  • Montering och demontering (vid behov)
  • Ljus- och ljudteknik (vid behov)
  • Annan nödvändig utrustning (vid behov)
Hur fastställs priset?

Priset beror främst på följande faktorer:

  • Föreställningens önskade varaktighet.
  • Restid och resekostnader
  • Eventuell belysning och/eller ljudteknik som krävs.
  • Eventuell väntetid och förberedelsetid
  • Gruppens storlek
  • Kännedom om rättsakten.

I slutändan är varje fest unik. Därför diskuterar vi gärna dina behov i förväg och kan göra ett lämpligt skräddarsytt förslag.

Hur garanteras underhållningens kvalitet?

Ett specialutbildat team gör förhandsgranskningar av vår underhållning. Här tittar vi på:

  • erfarenhet,
  • utbildning,
  • förhållandet mellan pris och kvalitet,
  • representativitet,
  • originalitet
  • pålitlighet när det gäller att hålla möten.

Vad vi annars gör:

  • Alla artister presenteras genom demos och liveframträdanden.
  • Personlig introduktion för att kunna uppträda på Evenses vägnar
  • Vår underhållning har också en onlineportal där de alltid kan se all information och alla krav för din bokning.
  • Vi ringer och sms:ar underhållningen före bokningen för en slutlig kontroll.
  • Vi arbetar endast med underhållning som vi själva står bakom och som uppfyller våra kvalitetskrav. I alla andra fall visas de inte på vår webbplats.
  • Eftersom vi har varit verksamma i nästan 15 år har vi ett bra långsiktigt samarbete med nästan alla våra underhållningsföretag.
Hur går en bokning till?

Vårt jobb är att avlasta dig helt och hållet så att du får en lyckad fest. Det är så här du får en lyckad fest:

  1. Titta på vår webbplats och välj den underhållning som du gillar. Svårt att välja? Kontakta vårt team så hjälper vi dig att hitta rätt alternativ.
  2. Du får ett kostnadsfritt förslag. Passar den inte riktigt till dina behov? Meddela oss så försöker vi justera det. Är förslaget till din smak? Därefter kan du ange att du vill boka.
  3. Du kan lämna dina önskemål och andra uppgifter online. Vi gör ett avtal och fakturerar. Detta kan betalas och undertecknas på nätet. Vi planerar all underhållning på rätt sätt. Vi kontaktar dig strax innan du bokar.
  4. Vi är redo. Vi kommer att göra det till ett lyckat tillfälle!
Hur kan jag avbryta?

Vill du avbryta oväntat? Kontakta oss, så försöker vi lösa det så bra som möjligt för både dig och den underhållning du har bokat. I samråd kommer vi oftast fram till den bästa lösningen.

Detta är vår standardregler för avbokning:
När du har bekräftat din bokning har du 14 dagars betänketid. Du kan då säga upp avtalet utan att ange någon anledning, utan kostnad. Detta gäller endast för bokningar som är längre än 45 dagar från bokningsdagen.

Om ångerfristen har löpt ut eller om bokningen görs inom 45 dagar tar vi ut en avbokningsavgift. Du kan teckna ett avbeställningsskydd vid bokningstillfället för 6,8 % av bokningsbeloppet.

Avboka utan avbeställningsskydd:
20 % upp till 90 dagar eller mer före bokning
40 % upp till 31 dagar före bokningen
60 % upp till 14 dagar före bokning
80 % upp till 7 dagar före bokning
100 % upp till 0 dagar före bokning

Avbokning med avbeställningsskydd:
upp till 90 dagar före bokning
20 % upp till 31 dagar före bokningen
30 % upp till 14 dagar före bokningen
40 % upp till 7 dagar före bokningen
50 % upp till 0 dagar före bokningen
+
Vid flexibel avbokning kan kunden, om leverantören godkänner det, flytta bokningsdatumet en gång utan kostnad.

För välkända artister följer vi de avbeställningsvillkor som gäller för detta parti.

Hur sker betalningen?

Du kan göra din betalning via vår säkra online-miljö. Vi använder betalningsleverantören Mollie för detta. Du kan välja mellan alla vanliga betalningsmetoder.

  • Perfekt
  • Banköverföring
  • Kreditkort
  • PayPal
  • Apple Pay
  • Sofort Banking
  • Bankkontakt
  • KBC/CBC-betalningsknapp
  • Belfius betalningsknapp

Du kan välja följande betalningsvillkor:

  • 100 % deposition i förväg
  • 50 % när bokningen görs, resterande 50 % 14 dagar före bokningen.
    Endast för företag:
  • Betala 30 dagar efter bokning (2,9 % tilläggsavgift)
  • Betala 60 dagar efter bokning (6,8 % tilläggsavgift)
Vad händer om underhållningen inte kan uppträda i sista minuten?

Vi har alltid ett reservalternativ tillgängligt. Vårt team är tillgängligt 24 timmar om dygnet. Om underhållningen du har bokat inte kan genomföras på grund av force majeure kommer vi att göra allt vi kan för att få den att bli av. Eftersom vi har ett så stort nätverk lyckas vi alltid.

Garanterad kvalité
Personlig service
Spelgaranti
Erfarenhet från 10.000+ fester
Vill du att din fest ska lyckas?

Oavsett ditt evenemang eller din fest är vi här för att göra din speciella dag till en minnesvärd dag.

Advice
Råd eller hjälp behövs?

5 dagar i veckan är vi redo att hjälpa dig via