Sortera efter: Relevans
Sortera efter: Relevans
DJ Maximuss
100% matchning

DJ Maximuss

DJ föreställning med vår mångsidiga DJ komplett med professionellt ljud och ljus
Vår allsidiga DJ föreställning tillhandahålls av Fest DJ’n ’Maximuss’. Föreställningen är ett omfattande paket...
Läs mer

4,8 (4 reccensioner)
Pris på förfrågan
DJ Erase
100% matchning

DJ Erase

DJ Erase ger dig ultimat och stilfull lounge- och jazzmusik till festen eller bjudningen.
Stilren bakgrundsmusik i form av lounge och jazz till middagsbjudningen, mottagningen eller eventet. ...
Läs mer

4,4 (3 reccensioner)
7950 kr - 12720 kr
DJ Anton
100% matchning

DJ Anton

Professionell house DJ som höjer stämningen till ditt event
Rutinerad DJ som genom åren hunnit med spelningar på klubbar och festivaler, bröllop och event över hela södra Sverige, samt konser...
Läs mer

Pris på förfrågan
DJ och Trummor
100% matchning

DJ och Trummor

Svängiga trummor och en bra DJ. Denna showen med rytmisk musik blir garanterat en hit!
Vår trummis ger dig en svängig och rytmisk live show. Detta är något som dina gäster inte kommer glömma ...
Läs mer

4,4 (3 reccensioner)
24610 kr - 39375 kr
Råd eller hjälp behövs?

7 dagar i veckan är vi redo att hjälpa dig via

Eller låt oss ringa tillbaka

Temafest

Ordna en temafest

  • Vart det ett tag sedan du gjorde något roligt med vännerna och funderar du på att ordna en fest snart igen?

  • Har ditt barn födelsedag inom snar framtid och vet du ännu inte exakt vad du vill ordna för tillfället?

  • Ingår du i den kommitté som ansvarar för att organisera den halvårsvisa kontorsfesten och letar efter ett originellt sätt att göra det på?

Vid sådana tillfällen kan ett professionellt utformat roligt temafest vara den perfekta lösningen.

Från det ögonblick du väljer att ordna en temafest för ditt evenemang blir det med hjälp av lite kreativitet mycket lättare att fixa resten av evenemanget. Tänk dig till exempel att din lilla dotter fyller elva år och vill fira det med vänner. Du vet inte riktigt hur du ska gå tillväga, men du vet att hon är galen i prinsessor. Så varför inte ha ett prinsesskalas med klänningar att klä ut sig i, prinsessfilmer och en hel rad rosa kakor och godis? Eller vad sägs om en fest med Hawaii-tema för den kommande grillen i grannskapet, med Hawaii-marinader och -såser, Hawaii-skjortor och palmer? Alternativt kan du välja att gå tillbaka till 70-talet och ta med dina vänner tillbaka i tiden. Kort sagt kan valet av ett roligt och lämpligt temafest vara till stor hjälp när du organiserar din fest eller ditt evenemang. Det finns så många andra teman!

Att välja en temafest är dock bara det första steget. Därefter väljer du ett tema som hela festen eller evenemanget ska bygga på. Akrobater? Dansshow? Eldshow? eller kanske en Oktoberfest med Mister Oktoberfest, en Great Gatsby-fest, en Peaky Blinders-fest, en discofest, en hippie- eller vinterträdgårdsfest? Den enda gränsen du har när det gäller att välja en temafest är faktiskt din egen fantasi och kreativitet. Det är därför som det finns en så stor variation när det gäller att boka temafester i Sverige. Lite längre fram i den här artikeln kommer vi att ställa några användbara frågor som du kan ställa dig själv när du funderar på att ordna en temafest.

Det är inte nödvändigtvis svårt att boka en temafest för ditt tillfälle, t.ex. ett jubileum, men med tanke på det stora utbudet av valmöjligheter är det lämpligt att ta hjälp av en person som har erfarenhet av temafester och sådana bokningar, t.ex. en evenemangsansvarig. På Evenses har vi stor erfarenhet av temafester, tack vare de många fester med olika teman som vi har ordnat med våra kunder under åren. Vi ställer gärna vår expertis och erfarenhet till ditt förfogande så att du kan boka den perfekta temafesten för tillfället.

Du kan nå våra bokare och underhållningsspecialister sju dagar i veckan via offertformuläret på vår webbplats eller via e-post eller telefon. Om du vill undersöka alternativen först kan du använda sökmotorn på vår webbplats för att titta på alla tillgängliga alternativ. För att hjälpa dig svarar vi nedan på några korta frågor om vad du bör tänka på när du har bestämt dig för att boka en temafest. Ju mer information du har och får, desto större är chansen att din fest eller ditt evenemang blir en succé.

Boka en temafest: hur kommer du igång?

Som vi skrev tidigare är beslutet att boka en temafest bara det första steget i hela processen. Nästa steg är att bestämma vilken typ av temafest du vill ha och hur du ska gå tillväga. Svaren på dessa frågor är naturligtvis mycket personliga och beror i stor utsträckning på vilken typ av fest eller evenemang du planerar. Nedan försöker vi vägleda dig i rätt riktning med hjälp av några allmänna frågor, så att du redan kan börja fylla i tillfället.

För vem ordnar du festen eller evenemanget?

Den första frågan är också den mest logiska. När du har bestämt dig för att ordna en fest är det mycket viktigt att du tar hänsyn till vem festen eller evenemanget hålls för när du väljer temafest. Är det en kontorsfest till vilken ett 80-tal vuxna är inbjudna? Är det en födelsedagsfest för din sjuttonåriga son? Ska du göra något originellt för att fira din bröllopsdag snart? Eller organiserar du din skolfest? Se till att temat för festen eller evenemanget passar både den person som festen eller evenemanget är till för och de personer som är inbjudna.

Vilka teman är ofta framgångsrika och varför?

En av de bästa sakerna med att boka en temafest är att du i stor utsträckning kan sätta din egen prägel på eventet. Kreativitet är alltid ett måste när du bokar en temafest, men det är också klokt att se sig omkring och fråga efter teman som är populära för den typ av människor du bjuder in. På barnkalas är Disney till exempel nästan alltid en succé. Du kan dock gå lite längre genom att titta på vilka Disneyfilmer och figurer som är populära just nu och se om du kan integrera dem i temafesten. På så sätt kan du hålla tillfället roligt, lämpligt och trendigt.

Var kommer festen att hållas?

Platsen påverkar ofta vilka teman du kan välja, så det är alltid bra att tänka på var festen ska hållas om du vill förenkla planeringen. Om festen eller evenemanget till exempel hålls i ett område som är helt avgränsat och du tänker dig ett tropiskt paradis eller ett strandtema, kan det krävas mer pengar och arbete för att utveckla sådana teman ordentligt. Om du vill respektera budgeten kan det vara bättre att välja en annan typ av temafest. Men om festplatsen är t.ex. på stranden kan du dra nytta av den unika miljön när du väljer temafest och välja en tropisk temafest för tillfället. På så sätt kan du använda platsen för att bättre återspegla temat för din fest eller ditt evenemang.

Hur stor kommer festen att bli?

När man ordnar en fest eller ett evenemang är antalet gäster också en viktig faktor att ta hänsyn till, och när det gäller en temafest är det inte annorlunda. Förutom faktorer som underhållning, catering och logistik påverkas ditt val av temafest också av antalet gäster. Detta beror på att inte alla temafester passar lika bra för små eller stora grupper. En fest med temat engelskt teparty är till exempel bättre lämpad för mindre grupper med lite äldre personer. En fest med tema som tivoli eller vilda västern är lättare att ordna för större grupper med barn.

temafest party utklädnad musik.jpg

Vad är budgeten för festen?

Precis som för alla andra fester och evenemang som du redan har ordnat eller ska ordna spelar den tillgängliga budgeten en avgörande roll för att fylla tillfället. När det gäller temafester gäller i allmänhet att ju mer budget du har till förfogande, desto mer autentisk och genomarbetad kan du göra temafesten. Element som vackra dekorationer och originella tillbehör kostar pengar. Detta betyder dock inte att en mindre budget är utesluten eller tvärtom. Det finns bra alternativ för olika tillfällen, olika personer och olika budgetar. Av bland annat den anledningen kan du alltid kontakta våra specialister på festplanering.

Vad Evenses kan göra för dig

Särskilt för personer som aldrig tidigare har bokat en temafest kan en sådan bokning verka lite komplicerad. Det är det inte, men det är i allmänhet klokt att ta hjälp av en part som har erfarenhet av att boka temafester i Sverige. På Evenses har vi under åren hanterat hundratals bokningar för olika kunder vid en mängd olika tillfällen, och vi använder gärna den erfarenheten för att hjälpa dig att hitta och boka det tema som passar perfekt för ditt evenemang. Vi kan inte bara hjälpa dig att utforska de olika alternativen, utan också till exempel att slutföra evenemanget och förhandla med de artister du valt. På så sätt är du inte ensam utan kan alltid lita på våra bokare och underhållningsspecialister.

Vill du hyra en temafest för din personalutflykt, ditt teamevenemang eller ditt företagsevenemang?

På Evenses bokningsbyrå har vi flera temafester att erbjuda. Du kan tänka dig festtemat After-ski och Oktoberfest. Allt kommer att vara tänkt för temafesten, från festdekoration till musik, tänk till exempel på en DJ, en rolig kväll med komiker eller till och med ett trevligt coverband. Ta också en titt på våra svenska sångare. Har du andra idéer för temafester för dina grupputflykter, kontakta oss gärna för att diskutera möjligheterna till originella temafester.

Förutom musiker har vi även roliga andra alternativ som kan passa in i ditt temafest, t.ex. en fotoautomat, fotograf, polaroidfotografering, en fotobok eller ett roligt dansgolv som kan ge extra stämning åt ditt evenemang. Eller för ett barnkalas hemma en trevlig clown, ballongclown, buktalare eller figur.

Hyr en temafest för din personalutflykt, födelsedag eller fest.

Har du blivit entusiastisk över att anlita en av temafesterna eller har du fortfarande frågor? Kontakta gärna en av våra medarbetare eller begär en kostnadsfri offert. Vi är tillgängliga dygnet runt, både via telefon och e-post. Vi hjälper dig gärna med mer information om hur du hyr en temafest!

Med Evenses kan du:



Hur mycket kostar det att boka en DJ?

Kostnadsindikation att boka en DJ:
Från 6.000kr - Professionell DJ, utan utrustning & kort set
Från 14.000kr - Professionell DJ, med utrustning & längre set
Från 19.000kr - Professionell DJ, med musiker
Från 25.000kr - Professionell DJ, med band

De exakta priserna för att boka en DJ beror på ett antal faktorer:

  • Hur länge DJ:n uppträder. Ett 1-timmes framträdande har ett lägre pris än 4 timmar. Relativt sett minskar priset för att boka en DJ i takt med att DJ:n spelar. Detta beror på att den första timmen även inkluderar DJ:ns resekostnader och uppläggnings-/nedbrytningskostnader.
  • Hur mycket ljus- och ljudteknik DJ:n behöver ta med sig.
  • Avståndet som DJ:n behöver resa.
Hur länge kommer DJ:n att spela?

Detta är flexibelt och beror helt på dina önskemål. Vanligtvis spelar en DJ från 1 timme och vanligtvis i upp till 4 timmar. Det är dock också möjligt att använda en DJ längre än 4 timmar, till exempel för ett bröllop. En drink och ett litet tilltugg är då välkommet!

Tar DJ:n med sig eget ljud och ljus?

Ja, i de flesta fall gör de det. Våra DJ:s har en ljudanläggning som passar för fester upp till 150 personer. Detta kan också utökas för ett större antal gäster. Du kan också hyra utrustning själv om du föredrar det. Ofta är det dock billigast att boka det i samband med DJ:n. Dessutom är DJ:n bekant med utrustningen, vilket gör det bekvämt för honom/henne.

Hur lång tid tar det att bygga upp DJ-tekniken?

Att bygga upp en DJ:s teknik går ganska snabbt. Du kan räkna med mellan 30 och 60 minuter.

När kommer DJ:n att vara färdig att spela?

Som standard är DJ:n redo att börja 30 minuter före föreställningen. Det innebär att allt är uppställt och att ljudkontrollen har slutförts. I samråd är det också möjligt för DJ:n att vara redo att börja tidigare. Detta kan vara önskvärt om du till exempel har festen i samma rum som middagen.

Kan DJ:s också spela med musiker?

Ja, det är absolut möjligt och är ett trevligt komplement till uppträdandet. Ofta väljer man saxofonister, violinister eller sångare som musiker till DJ:n.

Kan jag framföra mina önskemål kring låtar till DJ:n?

Ja, det är möjligt. Det är bäst att komma överens om detta med DJ:n innan du bokar. Då kan han eller hon se till att låtarna på ett snyggt sätt införlivas i DJ-setet. Det är också möjligt att lämna över en enskild önskelåt på själva kvällen, men vi avråder från att göra det för ofta. Det kommer att göra det svårare att bygga upp ett bra set.

Vad ingår i priset?

Allt som krävs för en lyckad föreställning ingår som strandstandard. Priset är alltså all-inclusive och det finns inga extra kostnader. Följande ingår:

  • Skärmad, professionell underhållning
  • Garanti för pengarna tillbaka
  • Resekostnader
  • MOMS
  • Ersättningsunderhållning vid sjukdom
  • Önskelista på nätet
  • Personlig evenemangsansvarig
  • Kundtjänst dygnet runt
  • Montering och demontering (vid behov)
  • Ljus- och ljudteknik (vid behov)
  • Annan nödvändig utrustning (vid behov)
Hur fastställs priset?

Priset beror främst på följande faktorer:

  • Föreställningens önskade varaktighet.
  • Restid och resekostnader
  • Eventuell belysning och/eller ljudteknik som krävs.
  • Eventuell väntetid och förberedelsetid
  • Gruppens storlek
  • Kännedom om rättsakten.

I slutändan är varje fest unik. Därför diskuterar vi gärna dina behov i förväg och kan göra ett lämpligt skräddarsytt förslag.

Hur garanteras underhållningens kvalitet?

Ett specialutbildat team gör förhandsgranskningar av vår underhållning. Här tittar vi på:

  • erfarenhet,
  • utbildning,
  • förhållandet mellan pris och kvalitet,
  • representativitet,
  • originalitet
  • pålitlighet när det gäller att hålla möten.

Vad vi annars gör:

  • Alla artister presenteras genom demos och liveframträdanden.
  • Personlig introduktion för att kunna uppträda på Evenses vägnar
  • Vår underhållning har också en onlineportal där de alltid kan se all information och alla krav för din bokning.
  • Vi ringer och sms:ar underhållningen före bokningen för en slutlig kontroll.
  • Vi arbetar endast med underhållning som vi själva står bakom och som uppfyller våra kvalitetskrav. I alla andra fall visas de inte på vår webbplats.
  • Eftersom vi har varit verksamma i nästan 15 år har vi ett bra långsiktigt samarbete med nästan alla våra underhållningsföretag.
Hur går en bokning till?

Vårt jobb är att avlasta dig helt och hållet så att du får en lyckad fest. Det är så här du får en lyckad fest:

  1. Titta på vår webbplats och välj den underhållning som du gillar. Svårt att välja? Kontakta vårt team så hjälper vi dig att hitta rätt alternativ.
  2. Du får ett kostnadsfritt förslag. Passar den inte riktigt till dina behov? Meddela oss så försöker vi justera det. Är förslaget till din smak? Därefter kan du ange att du vill boka.
  3. Du kan lämna dina önskemål och andra uppgifter online. Vi gör ett avtal och fakturerar. Detta kan betalas och undertecknas på nätet. Vi planerar all underhållning på rätt sätt. Vi kontaktar dig strax innan du bokar.
  4. Vi är redo. Vi kommer att göra det till ett lyckat tillfälle!
Hur kan jag avbryta?

Vill du avbryta oväntat? Kontakta oss, så försöker vi lösa det så bra som möjligt för både dig och den underhållning du har bokat. I samråd kommer vi oftast fram till den bästa lösningen.

Detta är vår standardregler för avbokning:
När du har bekräftat din bokning har du 14 dagars betänketid. Du kan då säga upp avtalet utan att ange någon anledning, utan kostnad. Detta gäller endast för bokningar som är längre än 45 dagar från bokningsdagen.

Om ångerfristen har löpt ut eller om bokningen görs inom 45 dagar tar vi ut en avbokningsavgift. Du kan teckna ett avbeställningsskydd vid bokningstillfället för 6,8 % av bokningsbeloppet.

Avboka utan avbeställningsskydd:
20 % upp till 90 dagar eller mer före bokning
40 % upp till 31 dagar före bokningen
60 % upp till 14 dagar före bokning
80 % upp till 7 dagar före bokning
100 % upp till 0 dagar före bokning

Avbokning med avbeställningsskydd:
upp till 90 dagar före bokning
20 % upp till 31 dagar före bokningen
30 % upp till 14 dagar före bokningen
40 % upp till 7 dagar före bokningen
50 % upp till 0 dagar före bokningen
+
Vid flexibel avbokning kan kunden, om leverantören godkänner det, flytta bokningsdatumet en gång utan kostnad.

För välkända artister följer vi de avbeställningsvillkor som gäller för detta parti.

Hur sker betalningen?

Du kan göra din betalning via vår säkra online-miljö. Vi använder betalningsleverantören Mollie för detta. Du kan välja mellan alla vanliga betalningsmetoder.

  • Perfekt
  • Banköverföring
  • Kreditkort
  • PayPal
  • Apple Pay
  • Sofort Banking
  • Bankkontakt
  • KBC/CBC-betalningsknapp
  • Belfius betalningsknapp

Du kan välja följande betalningsvillkor:

  • 100 % deposition i förväg
  • 50 % när bokningen görs, resterande 50 % 14 dagar före bokningen.
    Endast för företag:
  • Betala 30 dagar efter bokning (2,9 % tilläggsavgift)
  • Betala 60 dagar efter bokning (6,8 % tilläggsavgift)
Vad händer om min fest inte kan genomföras på grund av Corona?

Vill du boka underhållning, men är osäker på om ditt festdatum kan genomföras? Hos oss kan du flytta din bokning kostnadsfritt när som helst om din fest inte kan genomföras på grund av statliga åtgärder. Vi erbjuder denna garanti helt gratis!

Vad händer om underhållningen inte kan uppträda i sista minuten?

Vi har alltid ett reservalternativ tillgängligt. Vårt team är tillgängligt 24 timmar om dygnet. Om underhållningen du har bokat inte kan genomföras på grund av force majeure kommer vi att göra allt vi kan för att få den att bli av. Eftersom vi har ett så stort nätverk lyckas vi alltid.

Garanterad kvalité
Personlig service
Spelgaranti
Erfarenhet från 10.000+ fester
Vill du att ditt parti ska lyckas?

Oavsett ditt evenemang eller din fest är vi här för att göra din speciella dag till en minnesvärd dag.

Advice
Råd eller hjälp behövs?

7 dagar i veckan är vi redo att hjälpa dig via