Sortera efter: Relevans
Sortera efter: Relevans
Proper Partypunk
100% matchning

Proper Partypunk

Proper Partypunk har över 30 års erfarenhet
Proper Partypunk är ett unikt band som har skapat en egen niche, med partypunk med en städad appearance men energi som Sex Pistols. Proper Party...
Läs mer

Pris på förfrågan
Kiss Tribute
100% matchning

Kiss Tribute

Kiss Tribute är ett tributband till Kiss som levererar en häftig show
Detta tirbutband är det bästa sättet att uppleva en klassisk Kiss show! Bandet består av erfarna musiker med en gemensam ...
Läs mer

30950 kr - 49520 kr
Råd eller hjälp behövs?

7 dagar i veckan är vi redo att hjälpa dig via

Eller låt oss ringa tillbaka

Hyllningsband

Boka ett hyllningsband (eng: tribute band) för fest, födelsedag eller bröllop! Gifter du dig snart och letar fortfarande efter det perfekta bandet för liveuppträdande under festen? Har du sommarfest om några veckor och vill du ge liveunderhållning? Eller kommer din partners födelsedag att komma och hon är galen på Beatles eller Red Hot Chili Peppers? Att boka originalbanden kommer förmodligen att bli ganska svårt, både när det gäller tillgänglighet och budget, men har du någonsin funderat på att boka ett bra hyllningsband?

Du kanske har hört talas om hyllningsband, men om du inte är säker på vad vi pratar om: Ett hyllningsband eller hyllningsakt är en musikgrupp, sångare eller musiker som specifikt spelar musiken från ett välkänt band eller handling. Denna typ av underhållning inkluderar bland annat enskilda artister som imiterar en artists låtar och stil, som till exempel Elvis-imitatörer och band som bara spelar musik från Iron Maiden eller Rolling Stones. Genom att boka ett bra hyllningsband kan du återskapa upplevelsen av att delta i en konsert med ditt favoritband på festen eller evenemanget du ska organisera.

Hyllningsgenren har varit ett mycket populärt alternativ för alla typer av tillfällen i årtionden. Det har funnits flera hyllningsband under åren som har byggt upp en enorm fans bas för sig själva, såsom Iron Maidens, ett hyllningsband som bara består av kvinnor som spelar musik av Iron Maiden, den svenska popgruppen A -Teens som spelar musik från ABBA sjöng, och Queen Extravaganza Tour, ett Queen-tributer-band grundat av Queen's trummis Roger Taylor.

Som underhållningsbyrå samarbetar vi med en omfattande portfölj av hyllningsband som passar alla typer av fester och evenemang, från födelsedagar och bröllop till festivaler och till och med företagsevenemang. Oavsett om du anordnar en sommarfest i trädgården och vill ge den en touch av nostalgi eller organiserar en årsmiddag för kontoret som du vill att deltagarna ska prata om länge, hjälper Evenses dig gärna med att hitta det perfekta alternativet och boka ditt parti eller evenemang. Genom att boka ett hyllningsband kan du göra din fest helt unik, speciellt om du i förväg samtycker till bandet vilka låtar du vill höra och om förfrågningar kan göras av gästerna.

När du bokar ett hyllningsband är det lämpligt att göra det med en erfaren part. Evenses har varit aktiv i konstnärsvärlden i flera år och vi har bokat hundratals olika handlingar. Om du först vill utforska alternativen kan du ta det första steget med hjälp av sökmotorn på vår webbplats. Du kan också kontakta våra evenemangsspecialister sju dagar i veckan med frågor om att boka ett hyllningsband. Du kan alltid nå dem genom att fylla i offertformuläret på webbplatsen eller via e-post eller telefon. På Evenses kan du anta att vi hjälper dig att boka hyllningsbandet som passar perfekt till festen eller evenemanget som du ska anordna.

Lite om hyllningsbandet

Imitation är naturligtvis lika gammal som mänskligheten i sig, men om vi specifikt talar om hyllningsband som beskrivits ovan, börjar historien troligen på 1950-talet. Efter att Elvis Presley hade sin första nummer 1-hit i USA började handlingar dyka upp som började imitera både hit musik och den igenkännliga stilen på King of Rock 'n Roll. Därmed föddes både den välkända Elvis-imitatören och konceptet med tributbandet.
I allmänhet är det band med en stor kultföljare, som Lynyrd Skynyrd, Led Zeppelin och Rolling Stones, som också inspirerar ett stort antal tributer-band.
Numera kan du hitta hyllningsband över hela världen, men förutom USA finns det ett annat land där hyllningsbandet spelar en särskilt stor roll i musikindustrin, nämligen Australien. Detta beror på att de stora och berömda orkestrarna tidigare ignorerade Australien regelbundet när de planerade turnéer och följaktligen andra marknadsföringsaktiviteter på grund av dess läge. Som ett resultat, har hyllningsband med ett stort antal fans och till och med egna album och turneringar dykt upp i Australien under de senaste decennierna, som The Beatnix, The Australian Pink Floyd Show och Zeppelin Live.

Några punkter att se upp för när du bokar ett hyllningsband

Ett lämpligt hyllningsband kan vara exakt vad du behöver för att skapa den atmosfär du letar efter vid din fest eller evenemang. Det finns dock några faktorer att se upp för under bokningsprocessen och det är därför klokt att ringa in hjälp från en erfaren part som Evenses. För att ge dig en uppfattning om vad som är viktigt listar vi några punkter nedan.

Sök efter material från tidigare föreställningar

När du bokar ett hyllningsband är det mycket användbart att titta på videor från tidigare föreställningar innan du undertecknar kontrakten. På vår webbplats kan du hitta många recensioner från personer som redan har bokat hyllningsband i vår portfölj eller har deltagit i en konsert av dem. Detta hjälper dig på vägen för att identifiera vilket hyllningsband som är det bästa alternativet för ditt evenemang eller fest.

Kontrollera om du kan sätta ihop spellistan med bandet

Det faktum att du funderar på att boka ett hyllningsband betyder förmodligen att du har god kunskap om ett visst bands repertoar eller att den person för vilken du bokar bandet för är ett stort fan. Det är därför viktigt att hyllningsbandet i fråga är mottagligt för förslag från din sida när det gäller att sätta ihop spellistan. Du har verkligen vissa låtar som du verkligen vill höra, så se till att bandet frågar om du kan gå igenom setlistan med dem innan showen bokas.

Se till att du vet vad bandet behöver för att uppträda

Hur många medlemmar består bandet av? Vilken typ av instrument tar de med sig? Tar de hand om sin egen transport? När du bokar ett hyllningsband är det viktigt att du vet vad bandet behöver under föreställningen. På så sätt vet du om festens plats är i ordning för bandet och om andra saker måste ordnas förutom att boka hyllningsbandet. Håll koll på allt som ingår i bokningspriset så att du inte kommer att möta obehagliga överraskningar vid ett senare tillfälle.

Vad Evenses kan göra för dig

Att boka ett hyllningsband behöver inte vara svårt alls, absolut inte om du redan vet mer eller mindre vilken typ av evenemang du ska anordna och vilken roll bandet kommer att spela. Så det är verkligen användbart att ha en ganska klar idé för dig själv vad du vill innan du börjar boka ett hyllningsband. Inte alla band passar den typ av fest som du tänker på!

På Evenses kan du hyra ditt perfekta hyllningsband för din show. Våra hyllningsband spelar befintliga hits från kända artister eller kända band i olika musikgenrer som pop, jazz, soul och rock. Vi har ett ABBA-hyllningsband, Beatles hyllningsband, Jimi Hendrix hyllningsband och många fler hyllningsband som spelar omslag av fantastiska musiker för ditt tillfälle.

Våra professionella imitatörer från hyllningsbanden är redo att göra ditt evenemang fantastiskt. De spelar inte bara med musik från kända artister eller berömda musikgrupper, utan spelar också allt till perfektion. Hyllningsgrupperna kan bokas till överkomliga priser i alla genrer. Våra anställda är tillgängliga 7 dagar i veckan för att hjälpa dig att svara på dina frågor och ge lämpliga råd.



Vilka låtar spelar tributeband?

Tributeband har en specifik repertoar baserad på bandet de hyllar. Om du bokar ett tributeband är du oftast bekant med repertoaren som de kommer att spela vid tillfället. Om det finns specifika önskelåtar från den aktuella artisten kan du ange det i god tid före bokningen för att se till att låten förbereds och passar in i setlistan.

Vilka låtar spelar ett liveband på en bröllopsfest?

Banden har en repertoar av låtar som de spelar från. Ofta är de öppna för förslag och låtönskningar. Det är dock bra att ange dessa önskningar i god tid före bokningen. På själva kvällen kan låtönskningar påverka uppbyggnaden av setlistan och därmed gästernas nöje. Om en låt inte finns i repertoaren är flera band villiga att lära sig en eller två låtar.

Hur länge spelar ett liveband?

Ett standardframträdande består av 3 set om 45 minuter. Detta fördelas över en tidsperiod på 3-3,5 timmar. Kortare framträdanden är också möjliga. Den maximala speltiden för de flesta liveband är 4 set om 40 minuter. Detta kan fördelas över en tidsperiod på 4 till 5 timmar.

Tar bandet pauser?

För att kunna genomföra framträdandet på ett trevligt, professionellt och entusiastiskt sätt behöver bandet ibland ta pauser. Ett framträdande upp till 1 timme genomförs vanligtvis utan pauser. Vid längre framträdanden kan du förvänta dig att det tas en paus på cirka 15 minuter per timme.

Vad händer under bandets pauser?

Under pauserna spelar bandet stämningsskapande musik via sitt ljudsystem. Musiken är naturligtvis i linje med den musik som spelas under framträdandet. Vissa band har en DJ som kommer med dem och denne kommer då att sköta musiken. Självklart kan du också boka en DJ för att spela under pauserna för alla coverband.

Hur lång tid tar det att rigga för bandet?

Riggningen av bandet tar cirka 45 minuter för band med 3 till 4 medlemmar. För större band tar det 1 till 1,5 timmar. Vi anpassar alltid mängden utrustning efter gruppens storlek. Om det är många gäster på eventet(över 175 personer), kommer även uppbyggnadstiden att vara längre.

Vad ingår i priset?

Allt som krävs för en lyckad föreställning ingår som strandstandard. Priset är alltså all-inclusive och det finns inga extra kostnader. Följande ingår:

  • Skärmad, professionell underhållning
  • Garanti för pengarna tillbaka
  • Resekostnader
  • MOMS
  • Ersättningsunderhållning vid sjukdom
  • Önskelista på nätet
  • Personlig evenemangsansvarig
  • Kundtjänst dygnet runt
  • Montering och demontering (vid behov)
  • Ljus- och ljudteknik (vid behov)
  • Annan nödvändig utrustning (vid behov)
Hur fastställs priset?

Priset beror främst på följande faktorer:

  • Föreställningens önskade varaktighet.
  • Restid och resekostnader
  • Eventuell belysning och/eller ljudteknik som krävs.
  • Eventuell väntetid och förberedelsetid
  • Gruppens storlek
  • Kännedom om rättsakten.

I slutändan är varje fest unik. Därför diskuterar vi gärna dina behov i förväg och kan göra ett lämpligt skräddarsytt förslag.

Hur garanteras underhållningens kvalitet?

Ett specialutbildat team gör förhandsgranskningar av vår underhållning. Här tittar vi på:

  • erfarenhet,
  • utbildning,
  • förhållandet mellan pris och kvalitet,
  • representativitet,
  • originalitet
  • pålitlighet när det gäller att hålla möten.

Vad vi annars gör:

  • Alla artister presenteras genom demos och liveframträdanden.
  • Personlig introduktion för att kunna uppträda på Evenses vägnar
  • Vår underhållning har också en onlineportal där de alltid kan se all information och alla krav för din bokning.
  • Vi ringer och sms:ar underhållningen före bokningen för en slutlig kontroll.
  • Vi arbetar endast med underhållning som vi själva står bakom och som uppfyller våra kvalitetskrav. I alla andra fall visas de inte på vår webbplats.
  • Eftersom vi har varit verksamma i nästan 15 år har vi ett bra långsiktigt samarbete med nästan alla våra underhållningsföretag.
Hur går en bokning till?

Vårt jobb är att avlasta dig helt och hållet så att du får en lyckad fest. Det är så här du får en lyckad fest:

  1. Titta på vår webbplats och välj den underhållning som du gillar. Svårt att välja? Kontakta vårt team så hjälper vi dig att hitta rätt alternativ.
  2. Du får ett kostnadsfritt förslag. Passar den inte riktigt till dina behov? Meddela oss så försöker vi justera det. Är förslaget till din smak? Därefter kan du ange att du vill boka.
  3. Du kan lämna dina önskemål och andra uppgifter online. Vi gör ett avtal och fakturerar. Detta kan betalas och undertecknas på nätet. Vi planerar all underhållning på rätt sätt. Vi kontaktar dig strax innan du bokar.
  4. Vi är redo. Vi kommer att göra det till ett lyckat tillfälle!
Hur kan jag avbryta?

Vill du avbryta oväntat? Kontakta oss, så försöker vi lösa det så bra som möjligt för både dig och den underhållning du har bokat. I samråd kommer vi oftast fram till den bästa lösningen.

Detta är vår standardregler för avbokning:
När du har bekräftat din bokning har du 14 dagars betänketid. Du kan då säga upp avtalet utan att ange någon anledning, utan kostnad. Detta gäller endast för bokningar som är längre än 45 dagar från bokningsdagen.

Om ångerfristen har löpt ut eller om bokningen görs inom 45 dagar tar vi ut en avbokningsavgift. Du kan teckna ett avbeställningsskydd vid bokningstillfället för 6,8 % av bokningsbeloppet.

Avboka utan avbeställningsskydd:
20 % upp till 90 dagar eller mer före bokning
40 % upp till 31 dagar före bokningen
60 % upp till 14 dagar före bokning
80 % upp till 7 dagar före bokning
100 % upp till 0 dagar före bokning

Avbokning med avbeställningsskydd:
upp till 90 dagar före bokning
20 % upp till 31 dagar före bokningen
30 % upp till 14 dagar före bokningen
40 % upp till 7 dagar före bokningen
50 % upp till 0 dagar före bokningen
+
Vid flexibel avbokning kan kunden, om leverantören godkänner det, flytta bokningsdatumet en gång utan kostnad.

För välkända artister följer vi de avbeställningsvillkor som gäller för detta parti.

Hur sker betalningen?

Du kan göra din betalning via vår säkra online-miljö. Vi använder betalningsleverantören Mollie för detta. Du kan välja mellan alla vanliga betalningsmetoder.

  • Perfekt
  • Banköverföring
  • Kreditkort
  • PayPal
  • Apple Pay
  • Sofort Banking
  • Bankkontakt
  • KBC/CBC-betalningsknapp
  • Belfius betalningsknapp

Du kan välja följande betalningsvillkor:

  • 100 % deposition i förväg
  • 50 % när bokningen görs, resterande 50 % 14 dagar före bokningen.
    Endast för företag:
  • Betala 30 dagar efter bokning (2,9 % tilläggsavgift)
  • Betala 60 dagar efter bokning (6,8 % tilläggsavgift)
Vad händer om min fest inte kan genomföras på grund av Corona?

Vill du boka underhållning, men är osäker på om ditt festdatum kan genomföras? Hos oss kan du flytta din bokning kostnadsfritt när som helst om din fest inte kan genomföras på grund av statliga åtgärder. Vi erbjuder denna garanti helt gratis!

Vad händer om underhållningen inte kan uppträda i sista minuten?

Vi har alltid ett reservalternativ tillgängligt. Vårt team är tillgängligt 24 timmar om dygnet. Om underhållningen du har bokat inte kan genomföras på grund av force majeure kommer vi att göra allt vi kan för att få den att bli av. Eftersom vi har ett så stort nätverk lyckas vi alltid.

Garanterad kvalité
Personlig service
Spelgaranti
Erfarenhet från 10.000+ fester
Vill du att ditt parti ska lyckas?

Oavsett ditt evenemang eller din fest är vi här för att göra din speciella dag till en minnesvärd dag.

Advice
Råd eller hjälp behövs?

7 dagar i veckan är vi redo att hjälpa dig via