Sortera efter: Relevans
Sortera efter: Relevans
Party DJ´n
100% matchning

Party DJ´n

Rutinerad & eftertraktad DJ som gör er spelning unik och spelar nostalgi hits & party hits
Party DJn är en rutinerad DJ som sedan början av 90-talet levererat högkvalitativ musik och skapat p...
Läs mer

Pris på förfrågan
DJ Experience
100% matchning

DJ Experience

En DJ med flera års erfarenhet av spelningar på privat fest, nattklubb, bröllop och göretagseve
Söker du en erfaren DJ kan garantera att han levererar en kväll minnesvärd av hög kvalité? Med ...
Läs mer

10000 kr - 16000 kr
Råd eller hjälp behövs?

7 dagar i veckan är vi redo att hjälpa dig via

Eller låt oss ringa tillbaka

80-tals fest

Boka en 80-tals fest med hjälp av Evenses! Är din kompis födelsedag snart och funderar du på att anordna en retrofest för tillfället? Var du och din partner gift på 1980-talet, och skulle du älska att göra en fest med en aning nostalgi för familj och vänner för din nästa bröllopsdag? Eller är du bara ett stort fan av allt som har med 80-talet att göra och vill du göra något med den här hobbyn i form av en fest eller ett evenemang? Oavsett tillfälle och anledningen till din fest skadar det inte att överväga att boka en 80-talsfest.

Men eftersom ingen kund och ingen händelse är exakt densamma kan den här hjälpen ta många olika former. Vi har till exempel ofta arbetat med kunder som alla hade väldigt bra idéer för festen eller evenemanget de ville organisera, men som inte riktigt såg fram emot de förberedelser som måste göras. I sådana fall kan allt lämnas åt oss, allt från förberedelser, från att boka plats och arrangera en cateringfirma till att installera installationer och boka livemusik. Allt vi behöver är din input och dina önskemål. Det är trots allt ditt party.

Vi har också många kunder som ser förberedelser och planering av festen eller evenemanget som de ska anordna som ett slags förväntan. Men det betyder inte att Evenses inte kan ha ett mervärde för dem. När allt kommer omkring kommer det alltid att finnas uppgifter och saker som du inte tycker om att göra så bra eller som du kan göra mindre bra, eller som du helt enkelt inte har tillräckligt med tid för, och i så fall kommer vi in ​​i bilden. Från att välja en cateringfirma till att anställa extra personal och att göra ett urval av festlokaler till att förhandla med DJ:n kan vi befria dig från de uppgifter som du inte har tid för eller känner för att göra. På det sättet har du mer tid för de uppgifter som du inte kan eller inte vill överlämna och att njuta av festen du själv har satt upp.

boombox.jpg
Boombox

Att boka ett 80-talstema för ditt party eller evenemang är inte nödvändigtvis svårt, men med tanke på det varierade utbudet av alternativ i Sverige, är det tillrådligt att ringa in hjälp av en fest som har erfarenhet inom området för sådana bokningar. På Evenses har vi ett omfattande utbud av alternativ och handlingar som vi redan har bokat för otaliga 80-talets fester och evenemang, inklusive underhållning som ljusshow eller tjänster som catering för stora grupper. Vi gör gärna den kompetensen och erfarenheten tillgänglig, så att du kan boka den perfekta festen med temat 80-talet för tillfället.

Du kan nå våra bokare och underhållningsspecialister sju dagar i veckan via offertformuläret på vår webbplats eller via e-post eller telefon. Om du först vill utforska själv kan du redan titta på alla tillgängliga alternativ angående 80-talet med hjälp av sökmotorn på vår webbplats. Dessutom, nedan, för information och inspiration, kommer vi att ta en titt på 80-talets underhållning, även känd som Decade of Decadence.

Underhållning i Decade of Decadence

Både i väst och i resten av världen såg 1980-talet en betydande förändring i samhälleliga termer, från en mer konservativ levnadsstandard där de mer extravaganta influenser från 60- och 70-talet redan var uppenbara till en era av hedonism och massa konsumtion. Det är inte utan anledning att flera framstående ekonomer också sammanfattar ”allt är möjligt, allt är tillåtet” -attityd på 80-talet i fem ord: ”Bli rik, låna, spendera, njut”. Av den anledningen kallas 80-talet ibland också decenniet av girighet.

Naturligtvis återspeglades denna allmänna inställning också i den tids underhållning. Bland annat föddes konceptet med musikvideon på 80-talet och fick popmusik att genomgå en massiv omvandling. Artister som Michael Jackson, Madonna och Duran Duran, för att bara nämna några, blev bland annat världsberömda för sina revolutionära klipp. Filmatiskt lanserades också många filmstjärnors karriärer på 1980-talet, inklusive Nicolas Cage, Patrick Swayze och Demi Moore. Tänk bara på kultfilmer som Dirty Dancing, St. Elmo's Fire och Footloose. På TV fick serier som The A-Team, The Dukes of Hazzard och Cheers status som megahits på åttiotalet.

80-talet var också arkadernas ålder och de första riktiga videospelen. Om du har sett Stranger Things (2016) -serien vet du omedelbart vad vi pratar om. Anledningen till att vi också vill ta med videospel är att de är en outtömlig inspirationskälla för fester och evenemang med temat 80-tal. Världsberömda spel som Super Mario Bros, Pac-Man och Tetris kom alla ut på 1980-talet och är fortfarande populära i en eller annan form idag.

På samma sätt är det mycket igenkännliga sättet från 80-talet också en bra inspirationskälla för en äkta 80-talsfest. När allt kommer omkring, vad är en slående temafest utan lämplig klädkod? När det gäller 80-tals frisyrer dominerades åttiotalet av mer uttalade nedskärningar, inklusive perm, mattan och det så kallade stora håret, den voluminösa frisyren som bärs bland annat av stjärnor som Dolly Parton, männen i Mötley Crüe och Madonna. Det är en perfekt ursäkt för dina gäster att klä sig i alla typer av over-the-top peruker.

När det gäller trender för kläder och accessoarer kännetecknades 80-talet av axelbelägg, jeansjackor och benvärmare, medan det nu världsberömda solglasögonmärket Ray-Ban kom med Aviator under denna period, delvis populärt av filmen Topp Gun med Tom Cruise och Wayfarer, som har spelats i filmer som Risky Business och serier som Miami Vice. Med andra ord, för att sätta ihop en original, galen klädkod för festen eller evenemanget som du ska anordna, är du på rätt plats med 80-talets tema.

80s style.jpg

Om du bestämmer dig för att boka en fest med ett 80-tals tema hjälper vi dig gärna att klä upp evenemanget för att ge en touch av riktig nostalgi. Vi kan till exempel boka ett professionellt hyllningsband för dig som ger en varierad uppsättning lista med 80-talets hits, men vi hjälper dig gärna att hitta de sista dekorativa detaljerna för att ge din fest pricken över i. Det beror huvudsakligen på vad du tänker på för tillfället, för när du bokar en 80-talsfest är din insats ledande. Vad vi erbjuder är möjligheten att få lite hjälp att göra dina önskemål och idéer verklighet.

Vad Evenses kan göra för dig

Att boka en 80-talsfest behöver inte vara svårt alls, speciellt om du redan vet mer eller mindre vilken typ av evenemang du ska anordna och vilken typ av underhållning du tänker på. Så det är verkligen användbart att få en ganska tydlig uppfattning om det, åtminstone för dig själv, innan du börjar söka och boka ett 80-tals tema. Inte alla alternativ och handlingar passar den typ av fest eller evenemang som du ska anordna. Allt från 80-tals Dj:s till coverband som kan uppfylla dina nostalgi önskemål



Vad spelar en DJ på en 80- och 90-talsfest?

På en 80- och 90-talsfest bör DJ:n spela musik från den aktuella tidsepoken. Det kan vara allt från pop, rock, new wave, synthpop, funk, hiphop, dance och andra populära musikstilar från den tiden. Många av dessa låtar är fortfarande populära klassiker och spelas fortfarande på olika fester och evenemang. Det är viktigt att komma ihåg att valet av musik beror på publiken och platsen, så en DJ bör alltid vara lyhörd för publikens preferenser och stämningen på evenemanget.

Hur mycket kostar det att boka en DJ?

Kostnadsindikation att boka en DJ:
Från 6000kr - Professionell DJ, utan utrustning & kort set
Från 14.000kr - Professionell DJ, med utrustning & längre set
Från 19.000kr - Professionell DJmed musiker
Från 25.000kr - Professionell DJ med band

De exakta priserna för att boka en DJ beror på ett antal faktorer:

  • Hur länge DJ:n uppträder. Ett 1-timmesframträdande har ett lägre pris än 4 timmar. Relativt sett minskar priset för att boka en DJ i takt med att DJ:n spelar. Detta beror på att den första timmen även inkluderar DJ:ns resekostnader och uppläggnings-/nedbrytningskostnader.
  • Hur mycket ljus- och ljudteknik DJ:n behöver ta med sig.
  • Avståndet som DJ:n behöver resa.
Hur länge kommer DJ:n att spela?

Detta är flexibelt och beror helt på dina önskemål. Vanligtvis spelar en DJ från 1 timme och vanligtvis i upp till 4 timmar. Det är dock också möjligt att använda en DJ längre än 4 timmar, till exempel för ett bröllop. En drink och ett litet tilltugg är då välkommet!

Tar DJ:n med sig eget ljud och ljus?

Ja, i de flesta fall gör de det. Våra DJ:s har en ljudanläggning som passar för fester upp till 150 personer. Detta kan också utökas för ett större antal gäster. Du kan också hyra utrustning själv om du föredrar det. Ofta är det dock billigast att boka det i samband med DJ:n. Dessutom är DJ:n bekant med utrustningen, vilket gör det bekvämt för honom/henne.

Hur lång tid tar det att bygga upp DJ-tekniken?

Att bygga upp en DJ:s teknik går ganska snabbt. Du kan räkna med mellan 30 och 60 minuter.

När kommer DJ:n att vara färdig att spela?

Som standard är DJ:n redo att börja 30 minuter före föreställningen. Det innebär att allt är uppställt och att ljudkontrollen har slutförts. I samråd är det också möjligt för DJ:n att vara redo att börja tidigare. Detta kan vara önskvärt om du till exempel har festen i samma rum som middagen.

Kan DJ:s också spela med musiker?

Ja, det är absolut möjligt och är ett trevligt komplement till uppträdandet. Ofta väljer man saxofonister, violinister eller sångare som musiker till DJ:n.

Kan jag framföra mina önskemål kring låtar till DJ:n?

Ja, det är möjligt. Det är bäst att komma överens om detta med DJ:n innan du bokar. Då kan han eller hon se till att låtarna på ett snyggt sätt införlivas i DJ-setet. Det är också möjligt att lämna över en enskild önskelåt på själva kvällen, men vi avråder från att göra det för ofta. Det kommer att göra det svårare att bygga upp ett bra set.

Vad ingår i priset?

Allt som krävs för en lyckad föreställning ingår som strandstandard. Priset är alltså all-inclusive och det finns inga extra kostnader. Följande ingår:

  • Skärmad, professionell underhållning
  • Garanti för pengarna tillbaka
  • Resekostnader
  • MOMS
  • Ersättningsunderhållning vid sjukdom
  • Önskelista på nätet
  • Personlig evenemangsansvarig
  • Kundtjänst dygnet runt
  • Montering och demontering (vid behov)
  • Ljus- och ljudteknik (vid behov)
  • Annan nödvändig utrustning (vid behov)
Hur fastställs priset?

Priset beror främst på följande faktorer:

  • Föreställningens önskade varaktighet.
  • Restid och resekostnader
  • Eventuell belysning och/eller ljudteknik som krävs.
  • Eventuell väntetid och förberedelsetid
  • Gruppens storlek
  • Kännedom om rättsakten.

I slutändan är varje fest unik. Därför diskuterar vi gärna dina behov i förväg och kan göra ett lämpligt skräddarsytt förslag.

Hur garanteras underhållningens kvalitet?

Ett specialutbildat team gör förhandsgranskningar av vår underhållning. Här tittar vi på:

  • erfarenhet,
  • utbildning,
  • förhållandet mellan pris och kvalitet,
  • representativitet,
  • originalitet
  • pålitlighet när det gäller att hålla möten.

Vad vi annars gör:

  • Alla artister presenteras genom demos och liveframträdanden.
  • Personlig introduktion för att kunna uppträda på Evenses vägnar
  • Vår underhållning har också en onlineportal där de alltid kan se all information och alla krav för din bokning.
  • Vi ringer och sms:ar underhållningen före bokningen för en slutlig kontroll.
  • Vi arbetar endast med underhållning som vi själva står bakom och som uppfyller våra kvalitetskrav. I alla andra fall visas de inte på vår webbplats.
  • Eftersom vi har varit verksamma i nästan 15 år har vi ett bra långsiktigt samarbete med nästan alla våra underhållningsföretag.
Hur går en bokning till?

Vårt jobb är att avlasta dig helt och hållet så att du får en lyckad fest. Det är så här du får en lyckad fest:

  1. Titta på vår webbplats och välj den underhållning som du gillar. Svårt att välja? Kontakta vårt team så hjälper vi dig att hitta rätt alternativ.
  2. Du får ett kostnadsfritt förslag. Passar den inte riktigt till dina behov? Meddela oss så försöker vi justera det. Är förslaget till din smak? Därefter kan du ange att du vill boka.
  3. Du kan lämna dina önskemål och andra uppgifter online. Vi gör ett avtal och fakturerar. Detta kan betalas och undertecknas på nätet. Vi planerar all underhållning på rätt sätt. Vi kontaktar dig strax innan du bokar.
  4. Vi är redo. Vi kommer att göra det till ett lyckat tillfälle!
Hur kan jag avbryta?

Vill du avbryta oväntat? Kontakta oss, så försöker vi lösa det så bra som möjligt för både dig och den underhållning du har bokat. I samråd kommer vi oftast fram till den bästa lösningen.

Detta är vår standardregler för avbokning:
När du har bekräftat din bokning har du 14 dagars betänketid. Du kan då säga upp avtalet utan att ange någon anledning, utan kostnad. Detta gäller endast för bokningar som är längre än 45 dagar från bokningsdagen.

Om ångerfristen har löpt ut eller om bokningen görs inom 45 dagar tar vi ut en avbokningsavgift. Du kan teckna ett avbeställningsskydd vid bokningstillfället för 6,8 % av bokningsbeloppet.

Avboka utan avbeställningsskydd:
20 % upp till 90 dagar eller mer före bokning
40 % upp till 31 dagar före bokningen
60 % upp till 14 dagar före bokning
80 % upp till 7 dagar före bokning
100 % upp till 0 dagar före bokning

Avbokning med avbeställningsskydd:
upp till 90 dagar före bokning
20 % upp till 31 dagar före bokningen
30 % upp till 14 dagar före bokningen
40 % upp till 7 dagar före bokningen
50 % upp till 0 dagar före bokningen
+
Vid flexibel avbokning kan kunden, om leverantören godkänner det, flytta bokningsdatumet en gång utan kostnad.

För välkända artister följer vi de avbeställningsvillkor som gäller för detta parti.

Hur sker betalningen?

Du kan göra din betalning via vår säkra online-miljö. Vi använder betalningsleverantören Mollie för detta. Du kan välja mellan alla vanliga betalningsmetoder.

  • Perfekt
  • Banköverföring
  • Kreditkort
  • PayPal
  • Apple Pay
  • Sofort Banking
  • Bankkontakt
  • KBC/CBC-betalningsknapp
  • Belfius betalningsknapp

Du kan välja följande betalningsvillkor:

  • 100 % deposition i förväg
  • 50 % när bokningen görs, resterande 50 % 14 dagar före bokningen.
    Endast för företag:
  • Betala 30 dagar efter bokning (2,9 % tilläggsavgift)
  • Betala 60 dagar efter bokning (6,8 % tilläggsavgift)
Vad händer om min fest inte kan genomföras på grund av Corona?

Vill du boka underhållning, men är osäker på om ditt festdatum kan genomföras? Hos oss kan du flytta din bokning kostnadsfritt när som helst om din fest inte kan genomföras på grund av statliga åtgärder. Vi erbjuder denna garanti helt gratis!

Vad händer om underhållningen inte kan uppträda i sista minuten?

Vi har alltid ett reservalternativ tillgängligt. Vårt team är tillgängligt 24 timmar om dygnet. Om underhållningen du har bokat inte kan genomföras på grund av force majeure kommer vi att göra allt vi kan för att få den att bli av. Eftersom vi har ett så stort nätverk lyckas vi alltid.

Garanterad kvalité
Personlig service
Spelgaranti
Erfarenhet från 10.000+ fester
Vill du att ditt parti ska lyckas?

Oavsett ditt evenemang eller din fest är vi här för att göra din speciella dag till en minnesvärd dag.

Advice
Råd eller hjälp behövs?

7 dagar i veckan är vi redo att hjälpa dig via