Praktisk information vid bokning (FAQ)

Tack för att du bokat underhållning hos Evenses. Vi försöker göra det så enkelt som möjligt, och vill därför informera dig om följande praktiska punkter:

Installation och byggtid

Ofta krävs tid för installation av teknik, uppbyggnad av scen och liknande. För band och större tekniska produktioner brukar detta ta ca 1-3 timmar. För mindre underhållning sker detta vanligtvis 30 minuter. All installation och uppbyggnad kommer självklart att ske i samråd med dig och din platsen där evenemanget ska genomföras.

Ljudkontroll

När du bokar en musikalisk underhållning är det viktigt att musikerna och/eller DJn får möjlighet att finjustera ljudinställningarna och ljudnivån. En ljudkontroll genomförs därför och detta är avgörande för att musikerna och/eller DJn ska kunna bibehålla den höga kvaliteten och prestandan. För DJs och solister kommer detta vanligtvis att genomföras ganska snabbt men var vänlig att observera att detta tar ca en timme för band. Vi rekommenderar därför inte att ni schemalägger middagar, tal och andra sociala aktiviteter i samma rum som ljudkontrollen sker.

Väntetid

Kräver ditt schema att installation och uppbyggnad sker innan evenemanget börjar. Inga problem! Vi kan alltid diskutera detta med våra leverantörer för att hitta den bästa lösningen för dig. Observera att om den bokade underhållningen måste anlända tidigare eller installation och uppbyggnad måste ske tidigare kan detta leda till extra kostnader eftersom artisterna måste infinna sig på platsen tidigare.

Erbjud artisterna en måltid

Om Evenses artister deltar i längre än 2 (två) timmar på ert evenemang kräver Evenses att ni tillhandahåller ett enkelt och näringsrikt mål till artisterna. Detta på grund av att artisterna ofta har restid, bygg/ljudkontroll, innan framträdandet påbörjas. Som ett resultat av detta har de i de flesta fall ingen möjlighet att tillhandahålla en måltid. Det är viktigt att måltiderna är hälsosamma och serveras i tid. Om det inte finns möjlighet att tillaga en måltid på plats, är det också möjligt att beställa något för artisterna. Vi föreslår INTE att ni serverar ohälsosam måltid som skräpmat.

Artisternas speltid

Våra band delar upp speltiden i set. Ett set består oftast av underhållning i ca 45 till 60 minuter, och detta set följs av en paus på ca 10-15 min där det är lämplig att spela pausmusik. Längden på seten och paustiden varierar från band till band, så för att veta den exakta längden kontakta din bokningsansvariga.

Förfrågan till artisterna

Om du vill att artisten/artisterna ska spela ett förfrågningsnummer kan du alltid ange det i förväg. Om låtarna inte finns i artistens permanenta repertoar är då möjligt för artisten att bredda repertoaren. I vissa fall kan en liten avgift krävas för detta. Med DJs är förfrågningsnummer inga problem, du kan skicka en förfrågningslista med upp till 100 låtar i förväg, vi kommer att se till att alla dina favorit låtar kommer med.

Direktkontakt med artisterna

Evenses tar hand om hela förberedelseprocessen för din bokning och kommer också att hålla kontakten med den bokade artisten i förhand. För dig finns det även möjlighet att diskutera dina önskemål direkt med artisten i förväg. Oftast sker detta en till två veckor i förväg.



Vad ingår i priset?

Allt som krävs för en lyckad föreställning ingår som strandstandard. Priset är alltså all-inclusive och det finns inga extra kostnader. Följande ingår:

  • Skärmad, professionell underhållning
  • Garanti för pengarna tillbaka
  • Resekostnader
  • MOMS
  • Ersättningsunderhållning vid sjukdom
  • Önskelista på nätet
  • Personlig evenemangsansvarig
  • Kundtjänst dygnet runt
  • Montering och demontering (vid behov)
  • Ljus- och ljudteknik (vid behov)
  • Annan nödvändig utrustning (vid behov)
Hur fastställs priset?

Priset beror främst på följande faktorer:

  • Föreställningens önskade varaktighet.
  • Restid och resekostnader
  • Eventuell belysning och/eller ljudteknik som krävs.
  • Eventuell väntetid och förberedelsetid
  • Gruppens storlek
  • Kännedom om rättsakten.

I slutändan är varje fest unik. Därför diskuterar vi gärna dina behov i förväg och kan göra ett lämpligt skräddarsytt förslag.

Hur garanteras underhållningens kvalitet?

Ett specialutbildat team gör förhandsgranskningar av vår underhållning. Här tittar vi på:

  • erfarenhet,
  • utbildning,
  • förhållandet mellan pris och kvalitet,
  • representativitet,
  • originalitet
  • pålitlighet när det gäller att hålla möten.

Vad vi annars gör:

  • Alla artister presenteras genom demos och liveframträdanden.
  • Personlig introduktion för att kunna uppträda på Evenses vägnar
  • Vår underhållning har också en onlineportal där de alltid kan se all information och alla krav för din bokning.
  • Vi ringer och sms:ar underhållningen före bokningen för en slutlig kontroll.
  • Vi arbetar endast med underhållning som vi själva står bakom och som uppfyller våra kvalitetskrav. I alla andra fall visas de inte på vår webbplats.
  • Eftersom vi har varit verksamma i nästan 15 år har vi ett bra långsiktigt samarbete med nästan alla våra underhållningsföretag.
Hur går en bokning till?

Vårt jobb är att avlasta dig helt och hållet så att du får en lyckad fest. Det är så här du får en lyckad fest:

  1. Titta på vår webbplats och välj den underhållning som du gillar. Svårt att välja? Kontakta vårt team så hjälper vi dig att hitta rätt alternativ.
  2. Du får ett kostnadsfritt förslag. Passar den inte riktigt till dina behov? Meddela oss så försöker vi justera det. Är förslaget till din smak? Därefter kan du ange att du vill boka.
  3. Du kan lämna dina önskemål och andra uppgifter online. Vi gör ett avtal och fakturerar. Detta kan betalas och undertecknas på nätet. Vi planerar all underhållning på rätt sätt. Vi kontaktar dig strax innan du bokar.
  4. Vi är redo. Vi kommer att göra det till ett lyckat tillfälle!
Hur kan jag avbryta?

Vill du avbryta oväntat? Kontakta oss, så försöker vi lösa det så bra som möjligt för både dig och den underhållning du har bokat. I samråd kommer vi oftast fram till den bästa lösningen.

Detta är vår standardregler för avbokning:
När du har bekräftat din bokning har du 14 dagars betänketid. Du kan då säga upp avtalet utan att ange någon anledning, utan kostnad. Detta gäller endast för bokningar som är längre än 45 dagar från bokningsdagen.

Om ångerfristen har löpt ut eller om bokningen görs inom 45 dagar tar vi ut en avbokningsavgift. Du kan teckna ett avbeställningsskydd vid bokningstillfället för 6,8 % av bokningsbeloppet.

Avboka utan avbeställningsskydd:
20 % upp till 90 dagar eller mer före bokning
40 % upp till 31 dagar före bokningen
60 % upp till 14 dagar före bokning
80 % upp till 7 dagar före bokning
100 % upp till 0 dagar före bokning

Avbokning med avbeställningsskydd:
upp till 90 dagar före bokning
20 % upp till 31 dagar före bokningen
30 % upp till 14 dagar före bokningen
40 % upp till 7 dagar före bokningen
50 % upp till 0 dagar före bokningen
+
Vid flexibel avbokning kan kunden, om leverantören godkänner det, flytta bokningsdatumet en gång utan kostnad.

För välkända artister följer vi de avbeställningsvillkor som gäller för detta parti.

Hur sker betalningen?

Du kan göra din betalning via vår säkra online-miljö. Vi använder betalningsleverantören Mollie för detta. Du kan välja mellan alla vanliga betalningsmetoder.

  • Perfekt
  • Banköverföring
  • Kreditkort
  • PayPal
  • Apple Pay
  • Sofort Banking
  • Bankkontakt
  • KBC/CBC-betalningsknapp
  • Belfius betalningsknapp

Du kan välja följande betalningsvillkor:

  • 100 % deposition i förväg
  • 50 % när bokningen görs, resterande 50 % 14 dagar före bokningen.
    Endast för företag:
  • Betala 30 dagar efter bokning (2,9 % tilläggsavgift)
  • Betala 60 dagar efter bokning (6,8 % tilläggsavgift)
Vad händer om min fest inte kan genomföras på grund av Corona?

Vill du boka underhållning, men är osäker på om ditt festdatum kan genomföras? Hos oss kan du flytta din bokning kostnadsfritt när som helst om din fest inte kan genomföras på grund av statliga åtgärder. Vi erbjuder denna garanti helt gratis!

Vad händer om underhållningen inte kan uppträda i sista minuten?

Vi har alltid ett reservalternativ tillgängligt. Vårt team är tillgängligt 24 timmar om dygnet. Om underhållningen du har bokat inte kan genomföras på grund av force majeure kommer vi att göra allt vi kan för att få den att bli av. Eftersom vi har ett så stort nätverk lyckas vi alltid.

Garanterad kvalité
Personlig service
Spelgaranti
Erfarenhet från 10.000+ fester
Vill du att ditt parti ska lyckas?

Oavsett ditt evenemang eller din fest är vi här för att göra din speciella dag till en minnesvärd dag.

Advice
Råd eller hjälp behövs?

7 dagar i veckan är vi redo att hjälpa dig via