Organisera din bröllopsdag med Evenses

Bruiloft boeken Evenses.jpeg

Att boka en professionell musiker till till ditt bröllop kommer att förhöja atmosphären ännu mer och göra din kväll till en oförglömlig. Vi har ett brett utbud av live underhållning och genre du man boka mellan för  din bröllopsmottagning.​

Du kan kan boka en sångare, coverband,duo för skapa den stämning du vill ha på festen. Våra artister vet hur man får gästerna på dansgolvet. Oavsett om du älskar rock,soul,akustisk,hip hop,jazz eller pop kommer du hitta musiken som passar just dig. Läs mer nedan om hur du kan göra ditt bröllop extra speciellt.

En artist till ditt bröllop

Vanligtvis när man håller på med bröllopsplanerna och tänker på musik är ofta en DJ,coverband eller sångare på kvällen. Det finns dock en mängd olika inslag under bröllopsdagen där musik kan förhöja atmosphären speciellt under själva ceremonin eller under middagen.​

Du kan spela en spellista från datorn men det kommer inte ha samma effekt som live musik. Det är väldigt romantiskt att höra violin eller harpa under ceremonin eller ett akustiskt band under bröllopsmottagningen. Funderar du på att boka  en ett liveframträdande till ditt bröllop? Vi har underbara artister som garanterat kommer göra er dag.

Musik till bröllopsceremonin​

Romantisk bakgrundsmusik kan göra  bröllopslöftena extra minnesvärda.

Violinist

Funderar du att hyra en violinist för bakgrundsmusik under ceremonin. En kombination av klassiska låtar och dagens hits skulle lämna ett oförglömligt minne bland gästerna. Våra violinister är professionella med flera års erfarenhet av att spela på bröllop och kommer hjälpa dig göra ditt bröllop extra speciellt.

Nedan har ni ett klipp på en av våra violinister, Isabel.

Harpist

Harpa är ett otroligt vackert instrument som skulle passa perfekt till bröllopsceremonin eller middagen. Det är ett väldigt bra alternativ om man inte är förtjust i violin. Vårt utbud av harpspelare har flera års erfarenhet och om du exempelvis vill ha en specifik låt som vår harpspelare ska spela är det möjligt.

Nedan har ni ett klipp på en av våra harpspelare, Romantic harp

Musik på bröllopsmottagningen och middagen

DJ med Saxofonist

En DJ är vad som oftast bokas på bröllop  men om man gärna vill ha ett inslag av livemusik är DJ med saxofonist det perfekta valet. Det passar perfekt för loungemusik men även till bröllopsfesten på kvällen. Det går även bra att kombinera DJ med andra instrument såsom trumpet,violin,percussion eller sång. Om du är intresserad av att boka en DJ med saxofonist kombo bör du kolla in Saxess eller PHUSX & Vicious Pear.

Mobil DJ

En mobil DJ är ett perfekt komplement under middagen. Att boka en mobil DJ tillåter gäster att njuta av musik under hela eventet. Evenses erbjuder ett brett utbud av mobila DJ’s som kan spela vilken genre som du vill ha. En fördel med att boka en mobil DJ är att det inte behövs elektricitet eftersom DJ båset drivs av batteri och du behöver inte oroa dig över några sladdar.

Allround DJ

En allround DJ spelar allt ifrån dagens hits till nostalgi låtar. Att boka en allround DJ passar perfekt om du vill ha olika musikstilar alltifrån pop, disco, R&B och rock. Vi har ett brett utbud av professionella DJ med flera års erfarenhet att välja mellan



Vad ingår i priset?

Allt som krävs för en lyckad föreställning ingår som strandstandard. Priset är alltså all-inclusive och det finns inga extra kostnader. Följande ingår:

  • Skärmad, professionell underhållning
  • Garanti för pengarna tillbaka
  • Resekostnader
  • MOMS
  • Ersättningsunderhållning vid sjukdom
  • Önskelista på nätet
  • Personlig evenemangsansvarig
  • Kundtjänst dygnet runt
  • Montering och demontering (vid behov)
  • Ljus- och ljudteknik (vid behov)
  • Annan nödvändig utrustning (vid behov)
Hur fastställs priset?

Priset beror främst på följande faktorer:

  • Föreställningens önskade varaktighet.
  • Restid och resekostnader
  • Eventuell belysning och/eller ljudteknik som krävs.
  • Eventuell väntetid och förberedelsetid
  • Gruppens storlek
  • Kännedom om rättsakten.

I slutändan är varje fest unik. Därför diskuterar vi gärna dina behov i förväg och kan göra ett lämpligt skräddarsytt förslag.

Hur garanteras underhållningens kvalitet?

Ett specialutbildat team gör förhandsgranskningar av vår underhållning. Här tittar vi på:

  • erfarenhet,
  • utbildning,
  • förhållandet mellan pris och kvalitet,
  • representativitet,
  • originalitet
  • pålitlighet när det gäller att hålla möten.

Vad vi annars gör:

  • Alla artister presenteras genom demos och liveframträdanden.
  • Personlig introduktion för att kunna uppträda på Evenses vägnar
  • Vår underhållning har också en onlineportal där de alltid kan se all information och alla krav för din bokning.
  • Vi ringer och sms:ar underhållningen före bokningen för en slutlig kontroll.
  • Vi arbetar endast med underhållning som vi själva står bakom och som uppfyller våra kvalitetskrav. I alla andra fall visas de inte på vår webbplats.
  • Eftersom vi har varit verksamma i nästan 15 år har vi ett bra långsiktigt samarbete med nästan alla våra underhållningsföretag.
Hur går en bokning till?

Vårt jobb är att avlasta dig helt och hållet så att du får en lyckad fest. Det är så här du får en lyckad fest:

  1. Titta på vår webbplats och välj den underhållning som du gillar. Svårt att välja? Kontakta vårt team så hjälper vi dig att hitta rätt alternativ.
  2. Du får ett kostnadsfritt förslag. Passar den inte riktigt till dina behov? Meddela oss så försöker vi justera det. Är förslaget till din smak? Därefter kan du ange att du vill boka.
  3. Du kan lämna dina önskemål och andra uppgifter online. Vi gör ett avtal och fakturerar. Detta kan betalas och undertecknas på nätet. Vi planerar all underhållning på rätt sätt. Vi kontaktar dig strax innan du bokar.
  4. Vi är redo. Vi kommer att göra det till ett lyckat tillfälle!
Hur kan jag avbryta?

Vill du avbryta oväntat? Kontakta oss, så försöker vi lösa det så bra som möjligt för både dig och den underhållning du har bokat. I samråd kommer vi oftast fram till den bästa lösningen.

Detta är vår standardregler för avbokning:
När du har bekräftat din bokning har du 14 dagars betänketid. Du kan då säga upp avtalet utan att ange någon anledning, utan kostnad. Detta gäller endast för bokningar som är längre än 45 dagar från bokningsdagen.

Om ångerfristen har löpt ut eller om bokningen görs inom 45 dagar tar vi ut en avbokningsavgift. Du kan teckna ett avbeställningsskydd vid bokningstillfället för 6,8 % av bokningsbeloppet.

Avboka utan avbeställningsskydd:
20 % upp till 90 dagar eller mer före bokning
40 % upp till 31 dagar före bokningen
60 % upp till 14 dagar före bokning
80 % upp till 7 dagar före bokning
100 % upp till 0 dagar före bokning

Avbokning med avbeställningsskydd:
upp till 90 dagar före bokning
20 % upp till 31 dagar före bokningen
30 % upp till 14 dagar före bokningen
40 % upp till 7 dagar före bokningen
50 % upp till 0 dagar före bokningen
+
Vid flexibel avbokning kan kunden, om leverantören godkänner det, flytta bokningsdatumet en gång utan kostnad.

För välkända artister följer vi de avbeställningsvillkor som gäller för detta parti.

Hur sker betalningen?

Du kan göra din betalning via vår säkra online-miljö. Vi använder betalningsleverantören Mollie för detta. Du kan välja mellan alla vanliga betalningsmetoder.

  • Perfekt
  • Banköverföring
  • Kreditkort
  • PayPal
  • Apple Pay
  • Sofort Banking
  • Bankkontakt
  • KBC/CBC-betalningsknapp
  • Belfius betalningsknapp

Du kan välja följande betalningsvillkor:

  • 100 % deposition i förväg
  • 50 % när bokningen görs, resterande 50 % 14 dagar före bokningen.
    Endast för företag:
  • Betala 30 dagar efter bokning (2,9 % tilläggsavgift)
  • Betala 60 dagar efter bokning (6,8 % tilläggsavgift)
Vad händer om min fest inte kan genomföras på grund av Corona?

Vill du boka underhållning, men är osäker på om ditt festdatum kan genomföras? Hos oss kan du flytta din bokning kostnadsfritt när som helst om din fest inte kan genomföras på grund av statliga åtgärder. Vi erbjuder denna garanti helt gratis!

Vad händer om underhållningen inte kan uppträda i sista minuten?

Vi har alltid ett reservalternativ tillgängligt. Vårt team är tillgängligt 24 timmar om dygnet. Om underhållningen du har bokat inte kan genomföras på grund av force majeure kommer vi att göra allt vi kan för att få den att bli av. Eftersom vi har ett så stort nätverk lyckas vi alltid.

Garanterad kvalité
Personlig service
Spelgaranti
Erfarenhet från 10.000+ fester
Vill du att ditt parti ska lyckas?

Oavsett ditt evenemang eller din fest är vi här för att göra din speciella dag till en minnesvärd dag.

Advice
Råd eller hjälp behövs?

7 dagar i veckan är vi redo att hjälpa dig via