Vilken musiker bör du boka till ditt event?

achtergrondmuziek artiesten inhuren.jpg

Ska du gifta dig eller håller du på att organisera en företagsfest eller event? Vill du hitta bakgrundsmusik som passar stämningen till ditt event?

Syftet med att ha musik är för att förstärka atmosfären man vill ha på festen. Ska det vara stämningsfullt eller avslappnat. Det är ofta svårt att hitta den livemusik man bör boka. Ta en titt på våra topp 5 nedan för inspiration.

Livemusik som bakgrundsmusik används oftast till bröllop, mingel och middagar. Det finns många olika variationer och alternativ till bakgrundsmusik. Våra artister är professionella och levererar en hög kvalite.

Brett utbud av bakgrundsmusik

Vi håller på med artistförmedling och har därför ett brett utbud av artister. Hos oss kan ni boka klassisk ensemble såsom klassiska duo’s eller stråk ensembler. Det finns också ett utbud av instrumental musik såsom jazz artister och akustik bakgrundsmusik.

Jazzband eller jazzduo

Att boka ett jazzband eller jazzduo som bakgrundsmusik är alltid ett säkert val. Den lugna jazzmusiken skapar en intim och lugn atmosfär.

1. Young Swedish Jazz Society

Detta är ett kollektiv av duktiga jazzmusiker och är ett perfekta som jazzband eller duo. Du kan specialanpassa hur många och vilka instrument du vill att bandet ska spela. Tack vare deras erfarenhet är de grymma på att se till att musiken passar det atmosfär du vill ha på festen. Det finns många möjligheter med detta band om du är intresserad av att boka jazzband eller boka jazzduo kolla då in Young Swedish Jazz Society.

Jazz & Cool

Jazz & Cool består i grunden av en gitarrist och kontrabasist.Det är möjligt att lägga till andra instrument som exempelvis saxofonist. Duon ger en avslappnad atmosfär med grym musik. Gruppen fungerar perfekt för bakgrundsmusik och kommer garanterat få igång stämningen. Vi jobbar enbart med professionella musiker och på så sätt kan vi garantera att musiken alltid når upp till dina förväntningar.

Hyr klassik ensemble till bakgrundsmusik

Vill du ha klassisk bakgrundsmusik till ditt bröllop, företagsfest eller mingel? Då finns det en mängd olika musiker som du skulle kunna välja mella. Se ett urval av våra klassiska musiker:

  1. Klassisk ensemble Priëra

Klassisk ensemble Priëra är en klassisk trio bestående av begåvade och professionella musiker. Priëra spelar vackra bitar av välkända klassiska kompositörer såsom Beethoven, Chopin, Debussy, Schubert, Scarlatti, Mozart, Bach och Liszt. Ensemblen spelar på bröllop, företagsfester, mottagningar och middagar, ceremonier. Du kan använda dessa musiker att utföra med bakgrundsmusik för din mottagning, middag eller företagsfest.

​​

Instrumental musik

Vill du hyra en instrumental artist för att ge bakgrundsmusiken? Då kan du välja mellan en harpist, violinist, pianist, akustisk gitarrist, dragspelare och saxofonist. En musiker som spelar (klassisk) musik vid din ceremoni, bröllop eller mottagning.

4. Violinist

Hos Evenses kan du hyra en violinist. En violinist spelar främst musik från den klassiska musikgenren. Han eller hon spelar bitar av välkända kompositörer. Det finns även möjlighet att boka violinister som spelar andra musikstilar såsom jazz, pop eller folkmusik.

Pop duo

Det finns även möjlighet att boka lite mer modern musik som bakgrundsmusik.

5. Jess duo

Jess Duo  är en sång- och gitarrduo som spelar pop- och soullåtar från 60-talet fram till dagens hits.

De är duktiga på att skapa den atmosfär du vill ha på festen. Duon består av en sångerska samt en gitarrist som även hjälper till med de vokala insatserna vilket gör att de varvar mellan solo- och stämsång.

De är båda utbildade inom musik och har flera års erfarenhet bakom sig både med denna duo samt i andra konstellationer. Deras program har fått stor uppskattning och passar perfekt till förtegas väldigt bra till företags- eller bröllopsminglet, under middagen, i baren eller hotellloungen.

Mer information om musik?

Vill du ha mer information om bakgrundsmusik? Eller vill du få hjälp av Evenses att anordna din fest, mottagning eller bröllop? Kontakta oss gärna. En av våra event specialister hjälper dig gärna.



Vad ingår i priset?

Allt som krävs för en lyckad föreställning ingår som strandstandard. Priset är alltså all-inclusive och det finns inga extra kostnader. Följande ingår:

  • Skärmad, professionell underhållning
  • Garanti för pengarna tillbaka
  • Resekostnader
  • MOMS
  • Ersättningsunderhållning vid sjukdom
  • Önskelista på nätet
  • Personlig evenemangsansvarig
  • Kundtjänst dygnet runt
  • Montering och demontering (vid behov)
  • Ljus- och ljudteknik (vid behov)
  • Annan nödvändig utrustning (vid behov)
Hur fastställs priset?

Priset beror främst på följande faktorer:

  • Föreställningens önskade varaktighet.
  • Restid och resekostnader
  • Eventuell belysning och/eller ljudteknik som krävs.
  • Eventuell väntetid och förberedelsetid
  • Gruppens storlek
  • Kännedom om rättsakten.

I slutändan är varje fest unik. Därför diskuterar vi gärna dina behov i förväg och kan göra ett lämpligt skräddarsytt förslag.

Hur garanteras underhållningens kvalitet?

Ett specialutbildat team gör förhandsgranskningar av vår underhållning. Här tittar vi på:

  • erfarenhet,
  • utbildning,
  • förhållandet mellan pris och kvalitet,
  • representativitet,
  • originalitet
  • pålitlighet när det gäller att hålla möten.

Vad vi annars gör:

  • Alla artister presenteras genom demos och liveframträdanden.
  • Personlig introduktion för att kunna uppträda på Evenses vägnar
  • Vår underhållning har också en onlineportal där de alltid kan se all information och alla krav för din bokning.
  • Vi ringer och sms:ar underhållningen före bokningen för en slutlig kontroll.
  • Vi arbetar endast med underhållning som vi själva står bakom och som uppfyller våra kvalitetskrav. I alla andra fall visas de inte på vår webbplats.
  • Eftersom vi har varit verksamma i nästan 15 år har vi ett bra långsiktigt samarbete med nästan alla våra underhållningsföretag.
Hur går en bokning till?

Vårt jobb är att avlasta dig helt och hållet så att du får en lyckad fest. Det är så här du får en lyckad fest:

  1. Titta på vår webbplats och välj den underhållning som du gillar. Svårt att välja? Kontakta vårt team så hjälper vi dig att hitta rätt alternativ.
  2. Du får ett kostnadsfritt förslag. Passar den inte riktigt till dina behov? Meddela oss så försöker vi justera det. Är förslaget till din smak? Därefter kan du ange att du vill boka.
  3. Du kan lämna dina önskemål och andra uppgifter online. Vi gör ett avtal och fakturerar. Detta kan betalas och undertecknas på nätet. Vi planerar all underhållning på rätt sätt. Vi kontaktar dig strax innan du bokar.
  4. Vi är redo. Vi kommer att göra det till ett lyckat tillfälle!
Hur kan jag avbryta?

Vill du avbryta oväntat? Kontakta oss, så försöker vi lösa det så bra som möjligt för både dig och den underhållning du har bokat. I samråd kommer vi oftast fram till den bästa lösningen.

Detta är vår standardregler för avbokning:
När du har bekräftat din bokning har du 14 dagars betänketid. Du kan då säga upp avtalet utan att ange någon anledning, utan kostnad. Detta gäller endast för bokningar som är längre än 45 dagar från bokningsdagen.

Om ångerfristen har löpt ut eller om bokningen görs inom 45 dagar tar vi ut en avbokningsavgift. Du kan teckna ett avbeställningsskydd vid bokningstillfället för 6,8 % av bokningsbeloppet.

Avboka utan avbeställningsskydd:
20 % upp till 90 dagar eller mer före bokning
40 % upp till 31 dagar före bokningen
60 % upp till 14 dagar före bokning
80 % upp till 7 dagar före bokning
100 % upp till 0 dagar före bokning

Avbokning med avbeställningsskydd:
upp till 90 dagar före bokning
20 % upp till 31 dagar före bokningen
30 % upp till 14 dagar före bokningen
40 % upp till 7 dagar före bokningen
50 % upp till 0 dagar före bokningen
+
Vid flexibel avbokning kan kunden, om leverantören godkänner det, flytta bokningsdatumet en gång utan kostnad.

För välkända artister följer vi de avbeställningsvillkor som gäller för detta parti.

Hur sker betalningen?

Du kan göra din betalning via vår säkra online-miljö. Vi använder betalningsleverantören Mollie för detta. Du kan välja mellan alla vanliga betalningsmetoder.

  • Perfekt
  • Banköverföring
  • Kreditkort
  • PayPal
  • Apple Pay
  • Sofort Banking
  • Bankkontakt
  • KBC/CBC-betalningsknapp
  • Belfius betalningsknapp

Du kan välja följande betalningsvillkor:

  • 100 % deposition i förväg
  • 50 % när bokningen görs, resterande 50 % 14 dagar före bokningen.
    Endast för företag:
  • Betala 30 dagar efter bokning (2,9 % tilläggsavgift)
  • Betala 60 dagar efter bokning (6,8 % tilläggsavgift)
Vad händer om min fest inte kan genomföras på grund av Corona?

Vill du boka underhållning, men är osäker på om ditt festdatum kan genomföras? Hos oss kan du flytta din bokning kostnadsfritt när som helst om din fest inte kan genomföras på grund av statliga åtgärder. Vi erbjuder denna garanti helt gratis!

Vad händer om underhållningen inte kan uppträda i sista minuten?

Vi har alltid ett reservalternativ tillgängligt. Vårt team är tillgängligt 24 timmar om dygnet. Om underhållningen du har bokat inte kan genomföras på grund av force majeure kommer vi att göra allt vi kan för att få den att bli av. Eftersom vi har ett så stort nätverk lyckas vi alltid.

Garanterad kvalité
Personlig service
Spelgaranti
Erfarenhet från 10.000+ fester
Vill du att ditt parti ska lyckas?

Oavsett ditt evenemang eller din fest är vi här för att göra din speciella dag till en minnesvärd dag.

Advice
Råd eller hjälp behövs?

7 dagar i veckan är vi redo att hjälpa dig via