Tips vid val av rätt underhållning!

bandje-optreden.jpg

Vill du imponera på en potentiell kund eller vill att dina anställda ska ha en grym kväll? En personalfest är en rolig idé men kan vara svårt att bestämma vilken typ av underhållning man ska ha. Det är extremt viktigt att noga tänka igenom de beslut som tas till festen man anordnar. Det är genom dessa besult som man skapar en fest som är oförglömlig bland personalen för rätt anledningar!

De är viktigt att veta hur många som kommer, deras intressen,boka en lokal där alla får plats, vilken tid eventet börjar, vad för tema festen ska ha, vilken typ av mat ska serveras. Vi har skrivit ner fyra tips som kommer hjälpa dig göra rätt beslut till din fest

Kollegornas intressen

Ett av de viktigaste informationen man behöver för att skapa ett lyckat event  är att du är medveten om gästernas intressen. Det är viktigt att tänka igenom lokalen, temat,datum,antal gäster, mat och dryck som ska serveras.

De stora besluten som tema på festen faller oftas på cheferna i företaget än personen som planerar evenemanget. Det är dock viktigt att arbete i ett team så att de specifika detaljerna är rätt för ert företag. Vi hjälper dig gärna att organisera din fest vare sig det är en middag eller fest.

Det första man borde göra är att fråga runt kollegorna om deras preferenser och ha dessa i åtanke. Vad är det för musik de gillar popmusik,house,klassisk. De är genom denna information man kan besluta om man ska boka ett coverband , boka en allround DJ eller om man är ett specifikt tema exempelvis disco att boka en disco DJ.

Kolla igenom alla alternativ

Har du kollat igenom alla alternativ men kan inte göra ett beslut? Visst, det finns många olika alternativ av underhållning tillgängligt.

Det viktigaste att tänka på är vilken typ av underhållning som passar ditt event? Vill du ha en speciell öppningsceremoni?  Om du vill överraska gästerna kan en flash mob, eldshow eller en LED dansshow vara en bra idé.

Vill du ha underhållning genom hela kvällen?  Boka då en DJ’s med ett band eller en dansshow med live musik om du vill ha en överraskning under kvällen. Tänk på vad dina kollegors intressen var? Skulle de föredra en DJ till personalfesten eller en saxofonist som bakgrundsmusik?

Kolla igenom vårt utbud av DJ’s,coverband och solo musiker som går att boka till din personalfest.

Tänk på att ha variationer

Tänk på att involvera din personal och marknadsför det bra så att alla är entusiastiska. Dela med dig av dina planer så att alla är medvetna om vad som hände. Ge kollegorna olika alternativ att välja mellan och känna sig inkluderade i processen.

Val av lokal

Om personalfesten ska vara i en annan lokal än kontoret är det centralt att tänka på tillgänglighet. Är det tillgängligt för de som åker med lokaltrafiken? Finns det parkering för de som kommer med bil? Dessa aspekter är viktiga för att om personalen känner att det är för komplicerat att ta sig till lokalen riskerar man att många inte dyker upp hur bra av en kväll du planerat.

Gör en prioriteringslista

Det är bra om du hinner få olika offertförslag så att du kan göra det bästa beslutet. Glöm inte att specificera alla dina önskemål och din budget. Det är viktigt att vara tydlig med den budget du har.

Om du fortfarande är osäker på alla alternativ du har kan en prioriteringslista vara en bra idé. Skriv ner alla för- och nackdelar för varje alternativ och värdera de från 1, någorlunda viktigt till 5 ,väldigt viktigt . Gör sen ett besult utifrån detta.

Lycka till med förberedelserna och ha kul med dina kollegor!



Vad ingår i priset?

Allt som krävs för en lyckad föreställning ingår som strandstandard. Priset är alltså all-inclusive och det finns inga extra kostnader. Följande ingår:

  • Skärmad, professionell underhållning
  • Garanti för pengarna tillbaka
  • Resekostnader
  • MOMS
  • Ersättningsunderhållning vid sjukdom
  • Önskelista på nätet
  • Personlig evenemangsansvarig
  • Kundtjänst dygnet runt
  • Montering och demontering (vid behov)
  • Ljus- och ljudteknik (vid behov)
  • Annan nödvändig utrustning (vid behov)
Hur fastställs priset?

Priset beror främst på följande faktorer:

  • Föreställningens önskade varaktighet.
  • Restid och resekostnader
  • Eventuell belysning och/eller ljudteknik som krävs.
  • Eventuell väntetid och förberedelsetid
  • Gruppens storlek
  • Kännedom om rättsakten.

I slutändan är varje fest unik. Därför diskuterar vi gärna dina behov i förväg och kan göra ett lämpligt skräddarsytt förslag.

Hur garanteras underhållningens kvalitet?

Ett specialutbildat team gör förhandsgranskningar av vår underhållning. Här tittar vi på:

  • erfarenhet,
  • utbildning,
  • förhållandet mellan pris och kvalitet,
  • representativitet,
  • originalitet
  • pålitlighet när det gäller att hålla möten.

Vad vi annars gör:

  • Alla artister presenteras genom demos och liveframträdanden.
  • Personlig introduktion för att kunna uppträda på Evenses vägnar
  • Vår underhållning har också en onlineportal där de alltid kan se all information och alla krav för din bokning.
  • Vi ringer och sms:ar underhållningen före bokningen för en slutlig kontroll.
  • Vi arbetar endast med underhållning som vi själva står bakom och som uppfyller våra kvalitetskrav. I alla andra fall visas de inte på vår webbplats.
  • Eftersom vi har varit verksamma i nästan 15 år har vi ett bra långsiktigt samarbete med nästan alla våra underhållningsföretag.
Hur går en bokning till?

Vårt jobb är att avlasta dig helt och hållet så att du får en lyckad fest. Det är så här du får en lyckad fest:

  1. Titta på vår webbplats och välj den underhållning som du gillar. Svårt att välja? Kontakta vårt team så hjälper vi dig att hitta rätt alternativ.
  2. Du får ett kostnadsfritt förslag. Passar den inte riktigt till dina behov? Meddela oss så försöker vi justera det. Är förslaget till din smak? Därefter kan du ange att du vill boka.
  3. Du kan lämna dina önskemål och andra uppgifter online. Vi gör ett avtal och fakturerar. Detta kan betalas och undertecknas på nätet. Vi planerar all underhållning på rätt sätt. Vi kontaktar dig strax innan du bokar.
  4. Vi är redo. Vi kommer att göra det till ett lyckat tillfälle!
Hur kan jag avbryta?

Vill du avbryta oväntat? Kontakta oss, så försöker vi lösa det så bra som möjligt för både dig och den underhållning du har bokat. I samråd kommer vi oftast fram till den bästa lösningen.

Detta är vår standardregler för avbokning:
När du har bekräftat din bokning har du 14 dagars betänketid. Du kan då säga upp avtalet utan att ange någon anledning, utan kostnad. Detta gäller endast för bokningar som är längre än 45 dagar från bokningsdagen.

Om ångerfristen har löpt ut eller om bokningen görs inom 45 dagar tar vi ut en avbokningsavgift. Du kan teckna ett avbeställningsskydd vid bokningstillfället för 6,8 % av bokningsbeloppet.

Avboka utan avbeställningsskydd:
20 % upp till 90 dagar eller mer före bokning
40 % upp till 31 dagar före bokningen
60 % upp till 14 dagar före bokning
80 % upp till 7 dagar före bokning
100 % upp till 0 dagar före bokning

Avbokning med avbeställningsskydd:
upp till 90 dagar före bokning
20 % upp till 31 dagar före bokningen
30 % upp till 14 dagar före bokningen
40 % upp till 7 dagar före bokningen
50 % upp till 0 dagar före bokningen
+
Vid flexibel avbokning kan kunden, om leverantören godkänner det, flytta bokningsdatumet en gång utan kostnad.

För välkända artister följer vi de avbeställningsvillkor som gäller för detta parti.

Hur sker betalningen?

Du kan göra din betalning via vår säkra online-miljö. Vi använder betalningsleverantören Mollie för detta. Du kan välja mellan alla vanliga betalningsmetoder.

  • Perfekt
  • Banköverföring
  • Kreditkort
  • PayPal
  • Apple Pay
  • Sofort Banking
  • Bankkontakt
  • KBC/CBC-betalningsknapp
  • Belfius betalningsknapp

Du kan välja följande betalningsvillkor:

  • 100 % deposition i förväg
  • 50 % när bokningen görs, resterande 50 % 14 dagar före bokningen.
    Endast för företag:
  • Betala 30 dagar efter bokning (2,9 % tilläggsavgift)
  • Betala 60 dagar efter bokning (6,8 % tilläggsavgift)
Vad händer om min fest inte kan genomföras på grund av Corona?

Vill du boka underhållning, men är osäker på om ditt festdatum kan genomföras? Hos oss kan du flytta din bokning kostnadsfritt när som helst om din fest inte kan genomföras på grund av statliga åtgärder. Vi erbjuder denna garanti helt gratis!

Vad händer om underhållningen inte kan uppträda i sista minuten?

Vi har alltid ett reservalternativ tillgängligt. Vårt team är tillgängligt 24 timmar om dygnet. Om underhållningen du har bokat inte kan genomföras på grund av force majeure kommer vi att göra allt vi kan för att få den att bli av. Eftersom vi har ett så stort nätverk lyckas vi alltid.

Garanterad kvalité
Personlig service
Spelgaranti
Erfarenhet från 10.000+ fester
Vill du att ditt parti ska lyckas?

Oavsett ditt evenemang eller din fest är vi här för att göra din speciella dag till en minnesvärd dag.

Advice
Råd eller hjälp behövs?

7 dagar i veckan är vi redo att hjälpa dig via