Boka DJ som spelar din favoritgenre

extra sfeer feestje.jpg

Ska du organisera en fest?  Att välja en bra DJ är ett viktigt beslutet. Vad är det för genre du vill att DJ’n ska spela?  När en DJ spelar rätt musik för på ditt event kan det hjälpa dig med atmosphären på festen. Man vill ha en lyckad fest där alla gäster dansar loss på dansgolvet. Här har du fem olika genrer som våra DJ’s kan spela:

Disco

80’s och 90’s

Lounge

House DJ

allround

Boka en disco DJ

Om du ska organisera en fest där temat är disco  är en disco DJ ett perfekt valet för din fest. Våra DJ’s spelar allt ifrån disco,funk och soul vilket definitivt kommer att höja stämningen på din fest. Du kommer att höra alla klassiska disco som ingen kan stå stilla till. Träna på dina dansmoves och visa upp dem på festen och lyssna på de klassiska dico hitsen såsom Boogie Wonderland, Rapper's Delight, I Feel Love eller the Stone. Under 70-talet spelade alla DJ på vinylskivor och du har möjlighet att återskapa detta genom att boka en vinyl DJ.

80-/90-tals DJ för ditt event

Vill du organisera en 80- eller 90-talsfest? Då är en 80-/90-tals DJ är ett perfekt val för ditt event. 80-/ 90- tals fester är ett firande av dem bästa hitsen från förr speciellt om man var uppvuxen under den tiden. 80-/90-tals DJ spelar alla populära låtar från den tiden vilket kommer att väcka nostalgiska minnen bland gästerna. Du kan dansa loss till sånger från Madonna, George Michael, Prince och många fler. Vill du göra din fest extra speciell? Varför inte kombinera en DJ med en saxofonist detta är något som definitivt kommer att höja stämningen ännu mer.

Boka en lounge DJ för en chill bakgrundsmusik

Vill du ha avslappnad stämning på ditt event och vill ha musik som passar atmosphären? Då är en lounge DJ ett bra val. Det är en bra nivå på musiken som inte stör gästerna med sitt mingel. Musiken som en lounge DJ spelar skapar en avslappnad och trevlig atmosfär på festen. Vill du ha dansmusik på slutet av eventet? Det är något våra lounge DJ kan fixa. De är flexibla så det är möjligt för gäster att ge DJ’n förslag om dansmusik för att få igång festen.

Boka en house DJ

En house DJ får igång festen och ger gästerna en kväll de sent kommer att glömma. DJ’n kommer att spela den bästa dans,trance och house musiken hela kvällen lång och läsa av gästerna om vilken låt som ska spelas efter. Det är också möjligt för gästerna att fråga efter specifika låtar detta är något man kan göra innan festen eller under festen gång.

Boka en allround DJ

Vill du ha den senaste och bästa hitsen på din fest men också några nostalgi hits? Det är något en allround DJ är riktigt bra på. Denna typ av DJ är ett perfekt val för alla typer av event såsom företagsfest, bröllop eller födelsedagsfest. DJ’n kommer att spela musik som är helt skräddarsydd efter dina önskemål.

Boka en känd DJ

Visste du att du kan boka kända DJ’s på Evenses? Om du organiserar ett stort event och vill göra festen extra oförglömligt då är en känd DJ rätt val. Hos Evenses kan du boka DJ’s som spelar varierande stilar såsom house,trance och urban. Vi jobbar med välkända namn som Fedde Le Grand, DJ Roog, Dave Roelvink, Childsplay DJ Dyna, Yellow Claw och DJ Paul Elstak.

Ljud- och ljusutrustning

När du bokar en DJ har dem oftast med sig sin egna dj utrustning. Du behöver alltså inte boka ljud och ljus själv. Om det skulle vara att DJ du bokar inte har den tekniska utrustningen hjälper vi på Evenses till att hitta den bästa leverantören att jobba med.

Försäkrad om en professionell show

Om du bokar en DJ på Evenses som är du försäkrad av en professionell och underhållande show. Alla våra DJ’s är noga utvalda av oss och flera års erfarenhet. Varje discjockey är en professionell och har en lång erfarenhet av att underhålla. De kommer att anpassa sig efter dina önskemål och lokalen för att hjälpa dig göra ditt event så bra som möjligt.​

Du kan fråga din kompis,kusin eller granne om dem vill vara DJ på din fest nackdelen med detta är att det finns en risk att den DJ’n blir sjuk eller får förhinder som gör att dem inte kan spela. Hos Evenses finns det alltid en DJ som kan hoppa in och passar till ditt event. Du är alltså försäkrad om att en DJ kommer på ditt event om du bokar genom Evenses



Vad ingår i priset?

Allt som krävs för en lyckad föreställning ingår som strandstandard. Priset är alltså all-inclusive och det finns inga extra kostnader. Följande ingår:

  • Skärmad, professionell underhållning
  • Garanti för pengarna tillbaka
  • Resekostnader
  • MOMS
  • Ersättningsunderhållning vid sjukdom
  • Önskelista på nätet
  • Personlig evenemangsansvarig
  • Kundtjänst dygnet runt
  • Montering och demontering (vid behov)
  • Ljus- och ljudteknik (vid behov)
  • Annan nödvändig utrustning (vid behov)
Hur fastställs priset?

Priset beror främst på följande faktorer:

  • Föreställningens önskade varaktighet.
  • Restid och resekostnader
  • Eventuell belysning och/eller ljudteknik som krävs.
  • Eventuell väntetid och förberedelsetid
  • Gruppens storlek
  • Kännedom om rättsakten.

I slutändan är varje fest unik. Därför diskuterar vi gärna dina behov i förväg och kan göra ett lämpligt skräddarsytt förslag.

Hur garanteras underhållningens kvalitet?

Ett specialutbildat team gör förhandsgranskningar av vår underhållning. Här tittar vi på:

  • erfarenhet,
  • utbildning,
  • förhållandet mellan pris och kvalitet,
  • representativitet,
  • originalitet
  • pålitlighet när det gäller att hålla möten.

Vad vi annars gör:

  • Alla artister presenteras genom demos och liveframträdanden.
  • Personlig introduktion för att kunna uppträda på Evenses vägnar
  • Vår underhållning har också en onlineportal där de alltid kan se all information och alla krav för din bokning.
  • Vi ringer och sms:ar underhållningen före bokningen för en slutlig kontroll.
  • Vi arbetar endast med underhållning som vi själva står bakom och som uppfyller våra kvalitetskrav. I alla andra fall visas de inte på vår webbplats.
  • Eftersom vi har varit verksamma i nästan 15 år har vi ett bra långsiktigt samarbete med nästan alla våra underhållningsföretag.
Hur går en bokning till?

Vårt jobb är att avlasta dig helt och hållet så att du får en lyckad fest. Det är så här du får en lyckad fest:

  1. Titta på vår webbplats och välj den underhållning som du gillar. Svårt att välja? Kontakta vårt team så hjälper vi dig att hitta rätt alternativ.
  2. Du får ett kostnadsfritt förslag. Passar den inte riktigt till dina behov? Meddela oss så försöker vi justera det. Är förslaget till din smak? Därefter kan du ange att du vill boka.
  3. Du kan lämna dina önskemål och andra uppgifter online. Vi gör ett avtal och fakturerar. Detta kan betalas och undertecknas på nätet. Vi planerar all underhållning på rätt sätt. Vi kontaktar dig strax innan du bokar.
  4. Vi är redo. Vi kommer att göra det till ett lyckat tillfälle!
Hur kan jag avbryta?

Vill du avbryta oväntat? Kontakta oss, så försöker vi lösa det så bra som möjligt för både dig och den underhållning du har bokat. I samråd kommer vi oftast fram till den bästa lösningen.

Detta är vår standardregler för avbokning:
När du har bekräftat din bokning har du 14 dagars betänketid. Du kan då säga upp avtalet utan att ange någon anledning, utan kostnad. Detta gäller endast för bokningar som är längre än 45 dagar från bokningsdagen.

Om ångerfristen har löpt ut eller om bokningen görs inom 45 dagar tar vi ut en avbokningsavgift. Du kan teckna ett avbeställningsskydd vid bokningstillfället för 6,8 % av bokningsbeloppet.

Avboka utan avbeställningsskydd:
20 % upp till 90 dagar eller mer före bokning
40 % upp till 31 dagar före bokningen
60 % upp till 14 dagar före bokning
80 % upp till 7 dagar före bokning
100 % upp till 0 dagar före bokning

Avbokning med avbeställningsskydd:
upp till 90 dagar före bokning
20 % upp till 31 dagar före bokningen
30 % upp till 14 dagar före bokningen
40 % upp till 7 dagar före bokningen
50 % upp till 0 dagar före bokningen
+
Vid flexibel avbokning kan kunden, om leverantören godkänner det, flytta bokningsdatumet en gång utan kostnad.

För välkända artister följer vi de avbeställningsvillkor som gäller för detta parti.

Hur sker betalningen?

Du kan göra din betalning via vår säkra online-miljö. Vi använder betalningsleverantören Mollie för detta. Du kan välja mellan alla vanliga betalningsmetoder.

  • Perfekt
  • Banköverföring
  • Kreditkort
  • PayPal
  • Apple Pay
  • Sofort Banking
  • Bankkontakt
  • KBC/CBC-betalningsknapp
  • Belfius betalningsknapp

Du kan välja följande betalningsvillkor:

  • 100 % deposition i förväg
  • 50 % när bokningen görs, resterande 50 % 14 dagar före bokningen.
    Endast för företag:
  • Betala 30 dagar efter bokning (2,9 % tilläggsavgift)
  • Betala 60 dagar efter bokning (6,8 % tilläggsavgift)
Vad händer om min fest inte kan genomföras på grund av Corona?

Vill du boka underhållning, men är osäker på om ditt festdatum kan genomföras? Hos oss kan du flytta din bokning kostnadsfritt när som helst om din fest inte kan genomföras på grund av statliga åtgärder. Vi erbjuder denna garanti helt gratis!

Vad händer om underhållningen inte kan uppträda i sista minuten?

Vi har alltid ett reservalternativ tillgängligt. Vårt team är tillgängligt 24 timmar om dygnet. Om underhållningen du har bokat inte kan genomföras på grund av force majeure kommer vi att göra allt vi kan för att få den att bli av. Eftersom vi har ett så stort nätverk lyckas vi alltid.

Garanterad kvalité
Personlig service
Spelgaranti
Erfarenhet från 10.000+ fester
Vill du att ditt parti ska lyckas?

Oavsett ditt evenemang eller din fest är vi här för att göra din speciella dag till en minnesvärd dag.

Advice
Råd eller hjälp behövs?

7 dagar i veckan är vi redo att hjälpa dig via