Är ert företagsjubileum runt hörnet? Självklart vill ni fira ordentligt med storslagen fest. Det kan vara svårt att organisera en jubileumsfest då man vill göra det extra speciellt. Vi på Evenses har skrivit ner några hjälpsamma tips, så du och ditt företag för en jubileumsfest ni sent kommer att glömma.   

 

 

 

 

Tips 1: Börja i tid

Börja organisera jubileumsfesten i tid! Minst sex månader i förväg. För att kunna säkerställa att lokalen och DJ:n du vill ha är tillgängliga. Du har även tid att justera eventet och underhållningen som det skulle behövas.

 

Tips 2  Involvera rätt personer

Det är omöjligt att organisera en stor jubileumsfest själv. Det är bra att involvera andra personer som kan hjälpa dig organisera festen. Ge alla ett ansvarsområde för att säkerställa att ingenting glöms bort och att er jubileumsfest är arrangerad in i sista detalj.  

 

Tips 3 Hitta lokal

Det är viktigt att ha en tydlig punktlista och vad ni behöver ha från lokalen. Ska det vara centralt finns det möjlighet att ta sig dit med lokal trafik? Finns det parkeringsmöjligheter?

 

Är lokalen tillräckligt stor för alla gäster. Det kan var bra att gör en checklista med de viktigaste kriterierna innan ni börjar granska lokaler.

 

Tips 4 Berätta med bilder

Ta dina gäster med på en resa tillbaks i tiden med en inspirerande bildshow. Visa upp all fina och roliga bilder på stora skärmen, så att alla blicka tillbaka på företagets historia och utveckling.

 

 

Tips 4 Skapa minnen med ett fotobås

Att ha hyra ett till en fest blir alltid en hit. Det gör det möjligt att skapa nya minnen på ett roligt sätt. Med ett fotobås kan du skapa ett minne som gästerna kan ta med sig hem från festen. Det är även möjligt att få bilderna digitalt och göra ett gästbok online som alla gäster har tillgång till.

 

Hos Evenses kan du hyra ett brett utbud av fotobås med olika typer av planlösningar. Du kan även  personifiera fotobåset och foto remsorna.

 

Tips 5 Få igång festen med musik

Din jubileumsfest är inte komplett utan musik. Det är viktigt att välja musiken utifrån gästernas musiksmak eftersom företagsjubileum består av en varierad åldersgrupp är det viktigt att ha en som spelar olika musikstilar.

 

Det bästa med att välja en allround DJ är att du säkerställer att alla gäster kommer att något att gilla. Hos Evenses kan du boka en allround DJ eller party DJ som har erfarenhet att spela olika hits från olika musikstilar. DJ:n kan anpassa spellistan efter dina önskemål.  

 

Tips 6 Matupplevelse

Med allt dansande och festande kommer dina gäster vara törstiga och hungriga. Överraska gästerna med att boka en food truck. En food truck ger en avslappnad och mysig atmosfär.

 

Tips 7 Överraska dina gäster med en spektakulär show​

Överraska dina gäster med en helt fantastisk show. Evenses erbjuder olika ett brett utbud av bokningsbara shower. Vill du boka luftakrobatik, boka eldshow , boka LED dansshow eller en dansshow.

 

Alla dessa shower passar perfekt till stora företagsjubileum. Dessa är professionella artister med flera års erfarenhet, och kommer garanterat  ge dig och dina gäster en show ni sent kommer att glömma.

 

 

Tip 8 Skapa en atmosfär med live musik

Att ha livemusik är något som verkligen kan få igång stämningen på festen allt ifrån instrumental musik såsom stråkduo, pianist eller harpist till middagsunderhållning varför inte en boka en jazzduo eller ett boka coverband.

 

 

Tips 10 Ha ditt företagsjubileum organiserat av en underhållningsbyrå

Vill du vara säker på att ditt företag jubileumsfest blir en oförglömlig hit? Ha din fest organiserad av en underhållningsbyrå.

Evenses erbjuder ett brett utbud  av företagspaket som går att boka till ditt event. Det finns exempelvis ett exklusivt paket, vilket består av DJ med saxofonist, företagsfotograf och en mobile cocktail bar.

 

Den bästa fördelen med att boka ett paket är att allt är fixat på en gång. Du slipper alltså stressen med att leta efter allt individuellt. Det bästa är dock att du inte behöver oro dig över något på festen och kan bara njuta och ha kul.