10 tips om hur du gör ert företagsjubileum till en succé

bedrijf jubileumfeest organiseren.jpg

Är ert företagsjubileum runt hörnet? Självklart vill ni fira ordentligt med storslagen fest. Det kan vara svårt att organisera en jubileumsfest då man vill göra det extra speciellt. Vi på Evenses har skrivit ner några hjälpsamma tips, så du och ditt företag för en jubileumsfest ni sent kommer att glömma.

Tips 1: Börja i tid

Börja organisera jubileumsfesten i tid! Minst sex månader i förväg. För att kunna säkerställa att lokalen och DJ:n du vill ha är tillgängliga. Du har även tid att justera eventet och underhållningen som det skulle behövas.

Tips 2  Involvera rätt personer

Det är omöjligt att organisera en stor jubileumsfest själv. Det är bra att involvera andra personer som kan hjälpa dig organisera festen. Ge alla ett ansvarsområde för att säkerställa att ingenting glöms bort och att er jubileumsfest är arrangerad in i sista detalj.

Tips 3 Hitta lokal

Det är viktigt att ha en tydlig punktlista och vad ni behöver ha från lokalen. Ska det vara centralt finns det möjlighet att ta sig dit med lokal trafik? Finns det parkeringsmöjligheter?

Är lokalen tillräckligt stor för alla gäster. Det kan var bra att gör en checklista med de viktigaste kriterierna innan ni börjar granska lokaler.

Tips 4 Berätta med bilder

Ta dina gäster med på en resa tillbaks i tiden med en inspirerande bildshow. Visa upp all fina och roliga bilder på stora skärmen, så att alla blicka tillbaka på företagets historia och utveckling.

Tips 4 Skapa minnen med ett fotobås

Att ha hyra ett fotobås till en fest blir alltid en hit. Det gör det möjligt att skapa nya minnen på ett roligt sätt. Med ett fotobås kan du skapa ett minne som gästerna kan ta med sig hem från festen. Det är även möjligt att få bilderna digitalt och göra ett gästbok online som alla gäster har tillgång till.

Hos Evenses kan du hyra ett brett utbud av fotobås med olika typer av planlösningar. Du kan även  personifiera fotobåset och foto remsorna.

Tips 5 Få igång festen med musik

Din jubileumsfest är inte komplett utan musik. Det är viktigt att välja musiken utifrån gästernas musiksmak eftersom företagsjubileum består av en varierad åldersgrupp är det viktigt att ha en allround DJ som spelar olika musikstilar.

Det bästa med att välja en allround DJ är att du säkerställer att alla gäster kommer att något att gilla. Hos Evenses kan du boka en allround DJ eller party DJ som har erfarenhet att spela olika hits från olika musikstilar. DJ:n kan anpassa spellistan efter dina önskemål.

Tips 6 Matupplevelse

Med allt dansande och festande kommer dina gäster vara törstiga och hungriga. Överraska gästerna med att boka en food truck. En food truck ger en avslappnad och mysig atmosfär.

Tips 7 Överraska dina gäster med en spektakulär show​

Överraska dina gäster med en helt fantastisk show. Evenses erbjuder olika ett brett utbud av bokningsbara shower. Vill du boka luftakrobatik, boka eldshow , boka LED dansshow eller en dansshow.

Alla dessa shower passar perfekt till stora företagsjubileum. Dessa är professionella artister med flera års erfarenhet, och kommer garanterat  ge dig och dina gäster en show ni sent kommer att glömma.

Tip 8 Skapa en atmosfär med live musik

Att ha livemusik är något som verkligen kan få igång stämningen på festen allt ifrån instrumental musik såsom stråkduo, pianist eller harpist till middagsunderhållning varför inte en boka en jazzduo eller ett boka coverband.

Tips 10 Ha ditt företagsjubileum organiserat av en underhållningsbyrå

Vill du vara säker på att ditt företag jubileumsfest blir en oförglömlig hit? Ha din fest organiserad av en underhållningsbyrå.

Evenses erbjuder ett brett utbud  av företagspaket som går att boka till ditt event. Det finns exempelvis ett exklusivt paket, vilket består av DJ med saxofonist, företagsfotograf och en mobile cocktail bar.

Den bästa fördelen med att boka ett paket är att allt är fixat på en gång. Du slipper alltså stressen med att leta efter allt individuellt. Det bästa är dock att du inte behöver oro dig över något på festen och kan bara njuta och ha kul.



Vad ingår i priset?

Allt som krävs för en lyckad föreställning ingår som strandstandard. Priset är alltså all-inclusive och det finns inga extra kostnader. Följande ingår:

  • Skärmad, professionell underhållning
  • Garanti för pengarna tillbaka
  • Resekostnader
  • MOMS
  • Ersättningsunderhållning vid sjukdom
  • Önskelista på nätet
  • Personlig evenemangsansvarig
  • Kundtjänst dygnet runt
  • Montering och demontering (vid behov)
  • Ljus- och ljudteknik (vid behov)
  • Annan nödvändig utrustning (vid behov)
Hur fastställs priset?

Priset beror främst på följande faktorer:

  • Föreställningens önskade varaktighet.
  • Restid och resekostnader
  • Eventuell belysning och/eller ljudteknik som krävs.
  • Eventuell väntetid och förberedelsetid
  • Gruppens storlek
  • Kännedom om rättsakten.

I slutändan är varje fest unik. Därför diskuterar vi gärna dina behov i förväg och kan göra ett lämpligt skräddarsytt förslag.

Hur garanteras underhållningens kvalitet?

Ett specialutbildat team gör förhandsgranskningar av vår underhållning. Här tittar vi på:

  • erfarenhet,
  • utbildning,
  • förhållandet mellan pris och kvalitet,
  • representativitet,
  • originalitet
  • pålitlighet när det gäller att hålla möten.

Vad vi annars gör:

  • Alla artister presenteras genom demos och liveframträdanden.
  • Personlig introduktion för att kunna uppträda på Evenses vägnar
  • Vår underhållning har också en onlineportal där de alltid kan se all information och alla krav för din bokning.
  • Vi ringer och sms:ar underhållningen före bokningen för en slutlig kontroll.
  • Vi arbetar endast med underhållning som vi själva står bakom och som uppfyller våra kvalitetskrav. I alla andra fall visas de inte på vår webbplats.
  • Eftersom vi har varit verksamma i nästan 15 år har vi ett bra långsiktigt samarbete med nästan alla våra underhållningsföretag.
Hur går en bokning till?

Vårt jobb är att avlasta dig helt och hållet så att du får en lyckad fest. Det är så här du får en lyckad fest:

  1. Titta på vår webbplats och välj den underhållning som du gillar. Svårt att välja? Kontakta vårt team så hjälper vi dig att hitta rätt alternativ.
  2. Du får ett kostnadsfritt förslag. Passar den inte riktigt till dina behov? Meddela oss så försöker vi justera det. Är förslaget till din smak? Därefter kan du ange att du vill boka.
  3. Du kan lämna dina önskemål och andra uppgifter online. Vi gör ett avtal och fakturerar. Detta kan betalas och undertecknas på nätet. Vi planerar all underhållning på rätt sätt. Vi kontaktar dig strax innan du bokar.
  4. Vi är redo. Vi kommer att göra det till ett lyckat tillfälle!
Hur kan jag avbryta?

Vill du avbryta oväntat? Kontakta oss, så försöker vi lösa det så bra som möjligt för både dig och den underhållning du har bokat. I samråd kommer vi oftast fram till den bästa lösningen.

Detta är vår standardregler för avbokning:
När du har bekräftat din bokning har du 14 dagars betänketid. Du kan då säga upp avtalet utan att ange någon anledning, utan kostnad. Detta gäller endast för bokningar som är längre än 45 dagar från bokningsdagen.

Om ångerfristen har löpt ut eller om bokningen görs inom 45 dagar tar vi ut en avbokningsavgift. Du kan teckna ett avbeställningsskydd vid bokningstillfället för 6,8 % av bokningsbeloppet.

Avboka utan avbeställningsskydd:
20 % upp till 90 dagar eller mer före bokning
40 % upp till 31 dagar före bokningen
60 % upp till 14 dagar före bokning
80 % upp till 7 dagar före bokning
100 % upp till 0 dagar före bokning

Avbokning med avbeställningsskydd:
upp till 90 dagar före bokning
20 % upp till 31 dagar före bokningen
30 % upp till 14 dagar före bokningen
40 % upp till 7 dagar före bokningen
50 % upp till 0 dagar före bokningen
+
Vid flexibel avbokning kan kunden, om leverantören godkänner det, flytta bokningsdatumet en gång utan kostnad.

För välkända artister följer vi de avbeställningsvillkor som gäller för detta parti.

Hur sker betalningen?

Du kan göra din betalning via vår säkra online-miljö. Vi använder betalningsleverantören Mollie för detta. Du kan välja mellan alla vanliga betalningsmetoder.

  • Perfekt
  • Banköverföring
  • Kreditkort
  • PayPal
  • Apple Pay
  • Sofort Banking
  • Bankkontakt
  • KBC/CBC-betalningsknapp
  • Belfius betalningsknapp

Du kan välja följande betalningsvillkor:

  • 100 % deposition i förväg
  • 50 % när bokningen görs, resterande 50 % 14 dagar före bokningen.
    Endast för företag:
  • Betala 30 dagar efter bokning (2,9 % tilläggsavgift)
  • Betala 60 dagar efter bokning (6,8 % tilläggsavgift)
Vad händer om min fest inte kan genomföras på grund av Corona?

Vill du boka underhållning, men är osäker på om ditt festdatum kan genomföras? Hos oss kan du flytta din bokning kostnadsfritt när som helst om din fest inte kan genomföras på grund av statliga åtgärder. Vi erbjuder denna garanti helt gratis!

Vad händer om underhållningen inte kan uppträda i sista minuten?

Vi har alltid ett reservalternativ tillgängligt. Vårt team är tillgängligt 24 timmar om dygnet. Om underhållningen du har bokat inte kan genomföras på grund av force majeure kommer vi att göra allt vi kan för att få den att bli av. Eftersom vi har ett så stort nätverk lyckas vi alltid.

Vill du att ditt parti ska lyckas?

Oavsett ditt evenemang eller din fest är vi här för att göra din speciella dag till en minnesvärd dag.

Råd eller hjälp behövs?

7 dagar i veckan är vi redo att hjälpa dig via