Våra topp 5 musiker till din ceremoni

Muzikant boeken trouwceremonie.jpg

Musik spelar en roll i människors vardag. Oavsett om du är en musikälskare eller inte, du lyssnar säkert på musik varje dag.

Om du ska gifta dig så kommer musiken  spela en stor roll. Musik kan göra din ceremoni mycket mer intim och personlig.  Det viktigaste är att hitta rätt musiker eller band till din ceremoni. Musik är ett bra sätt att skapa den atmosfär man vill ha på sitt event.Vi har skrivit ner några hjälpsamma tips.​

Antal låtar under en ceremoni

Antalet låtar en musiker spelar under en ceremoni beror helt på, vilken typ av bröllopsceremoni det är. Om det är en kyrklig ceremoni spelas ungefär sex till åtta låtar. Medan en borgerlig ceremoni har man tre till fem låtar. Skillnaden beror på att borgerliga bröllop ofta är kortare.

Tänk noga på vad för musik du vill ha

Självklart vill du ha en musiker som spelar “din” musik under bröllopsceremonin. Det är därför viktigt att  var tydlig om vad man vill ha. Vi på Evenses har nöjet att jobba med en mängd olika musiker och coverband som har flera års erfarenhet av att spela på bröllop.

För att hjälpa dig på traven har vi skrivit ner våra topp 5 musiker som skulle passa perfekt på din bröllopsceremoni:

1.Åsa Eminent Sound​

Åsa Eminent Sound erbjuder ett framträdande som utmärkt passar in i den romantiska atmosfären på ett bröllop ceremoni. Hon är en talangfull violinist med en bred repertoar. Om du säger till i förväg vilken låt eller musikstil du vill ha kommer hon se till att musiken blir exakt som du vill ha den.  Det finns även möjlighet att boka henne med cello eller pianist.

2. Jess Duo

Detta är en duo på sång och gitarr som spelar med utstrålning och ger din ceremoni en intim atmosfär.  Både sångaren och gitarristen är utbildade musiker och har spelat tillsammans i många år. Det bästa med denna duo att gitarristen även bidrar till de vokala insatserna vilket innebär att de varvar mellan solosång och stämsång vilket ger deras framträdanden det där lilla extra.

3.No Loose Ends

Vill du boka ett mindre mingelband eller ett stående minibrassband? Då är detta partyband det bästa valet. Bandet består av landet bästa unga musiker och har många års erfarenhet.Deras musik är en blandning av  sould,disco klassikerna. Det finns en bred kompetens i bandet vilket gör det enkelt för de att anpassa sig efter event.

4. Young Swedish Jazz Society

Young Swedish Jazz Society är ett professionellt jazzband med unga musiker. Detta jazzband vet hur man skapar både en intim och festlig atmosfär vilket är det perfekta valet om man vill ha ett jazzband till sitt bröllop. Bandet består av en flexibel grupp musiker och de  kan hjälpa dig hitta rätt konstellation till just ditt evenemang med möjlighet till allt från duo, trio, och upp till ett nio-personers swingande storband.

5.Isabelle With Friends​

Vill du behålla din bröllopsceremoni intim? Och letar efter musik som passar? Då är Isabelle With Friends det perfekta alternativet. Denna ensemble består i grunden av violinisten, Isabelle som har flera års erfarenhet. Hon har bland annat spelat med artister såsom Veronica Maggio, Peter Jöback och Darin. Med hjälp av andra professionella musiker kan man bygga ihop denna ensemble efter dina önskemål.Vill du ha en duo, trio eller kvartett? Allt är möjligt, kontakta oss på Evenses med dina önskemål och få en kostnadsfri offert.

En musiker erbjuder en unik och oförglömlig ceremoni. Om ni vill ha hjälp med att hitta musik  till er stora dag kontakta oss på Evenses. Vi hjälper er gärna.

Att organisera ett bröllop tar mycket tid och leder ofta till stress. För att förhindra stress och oro kan det vara bra att boka all underhållning genom en professionell underhållningsbyrå. Vi erbjuder olika bröllopspaket för att organisera det perfekta bröllopet. Ett paket innehåller alltid en musiker för ceremonin, en DJ för festen, en fotograf eller fotobås. Genom att välja ett bröllopspaket, kan du se fram emot din bröllopsdag utan några bekymmer



Vad ingår i priset?

Allt som krävs för en lyckad föreställning ingår som strandstandard. Priset är alltså all-inclusive och det finns inga extra kostnader. Följande ingår:

  • Skärmad, professionell underhållning
  • Garanti för pengarna tillbaka
  • Resekostnader
  • MOMS
  • Ersättningsunderhållning vid sjukdom
  • Önskelista på nätet
  • Personlig evenemangsansvarig
  • Kundtjänst dygnet runt
  • Montering och demontering (vid behov)
  • Ljus- och ljudteknik (vid behov)
  • Annan nödvändig utrustning (vid behov)
Hur fastställs priset?

Priset beror främst på följande faktorer:

  • Föreställningens önskade varaktighet.
  • Restid och resekostnader
  • Eventuell belysning och/eller ljudteknik som krävs.
  • Eventuell väntetid och förberedelsetid
  • Gruppens storlek
  • Kännedom om rättsakten.

I slutändan är varje fest unik. Därför diskuterar vi gärna dina behov i förväg och kan göra ett lämpligt skräddarsytt förslag.

Hur garanteras underhållningens kvalitet?

Ett specialutbildat team gör förhandsgranskningar av vår underhållning. Här tittar vi på:

  • erfarenhet,
  • utbildning,
  • förhållandet mellan pris och kvalitet,
  • representativitet,
  • originalitet
  • pålitlighet när det gäller att hålla möten.

Vad vi annars gör:

  • Alla artister presenteras genom demos och liveframträdanden.
  • Personlig introduktion för att kunna uppträda på Evenses vägnar
  • Vår underhållning har också en onlineportal där de alltid kan se all information och alla krav för din bokning.
  • Vi ringer och sms:ar underhållningen före bokningen för en slutlig kontroll.
  • Vi arbetar endast med underhållning som vi själva står bakom och som uppfyller våra kvalitetskrav. I alla andra fall visas de inte på vår webbplats.
  • Eftersom vi har varit verksamma i nästan 15 år har vi ett bra långsiktigt samarbete med nästan alla våra underhållningsföretag.
Hur går en bokning till?

Vårt jobb är att avlasta dig helt och hållet så att du får en lyckad fest. Det är så här du får en lyckad fest:

  1. Titta på vår webbplats och välj den underhållning som du gillar. Svårt att välja? Kontakta vårt team så hjälper vi dig att hitta rätt alternativ.
  2. Du får ett kostnadsfritt förslag. Passar den inte riktigt till dina behov? Meddela oss så försöker vi justera det. Är förslaget till din smak? Därefter kan du ange att du vill boka.
  3. Du kan lämna dina önskemål och andra uppgifter online. Vi gör ett avtal och fakturerar. Detta kan betalas och undertecknas på nätet. Vi planerar all underhållning på rätt sätt. Vi kontaktar dig strax innan du bokar.
  4. Vi är redo. Vi kommer att göra det till ett lyckat tillfälle!
Hur kan jag avbryta?

Vill du avbryta oväntat? Kontakta oss, så försöker vi lösa det så bra som möjligt för både dig och den underhållning du har bokat. I samråd kommer vi oftast fram till den bästa lösningen.

Detta är vår standardregler för avbokning:
När du har bekräftat din bokning har du 14 dagars betänketid. Du kan då säga upp avtalet utan att ange någon anledning, utan kostnad. Detta gäller endast för bokningar som är längre än 45 dagar från bokningsdagen.

Om ångerfristen har löpt ut eller om bokningen görs inom 45 dagar tar vi ut en avbokningsavgift. Du kan teckna ett avbeställningsskydd vid bokningstillfället för 6,8 % av bokningsbeloppet.

Avboka utan avbeställningsskydd:
20 % upp till 90 dagar eller mer före bokning
40 % upp till 31 dagar före bokningen
60 % upp till 14 dagar före bokning
80 % upp till 7 dagar före bokning
100 % upp till 0 dagar före bokning

Avbokning med avbeställningsskydd:
upp till 90 dagar före bokning
20 % upp till 31 dagar före bokningen
30 % upp till 14 dagar före bokningen
40 % upp till 7 dagar före bokningen
50 % upp till 0 dagar före bokningen
+
Vid flexibel avbokning kan kunden, om leverantören godkänner det, flytta bokningsdatumet en gång utan kostnad.

För välkända artister följer vi de avbeställningsvillkor som gäller för detta parti.

Hur sker betalningen?

Du kan göra din betalning via vår säkra online-miljö. Vi använder betalningsleverantören Mollie för detta. Du kan välja mellan alla vanliga betalningsmetoder.

  • Perfekt
  • Banköverföring
  • Kreditkort
  • PayPal
  • Apple Pay
  • Sofort Banking
  • Bankkontakt
  • KBC/CBC-betalningsknapp
  • Belfius betalningsknapp

Du kan välja följande betalningsvillkor:

  • 100 % deposition i förväg
  • 50 % när bokningen görs, resterande 50 % 14 dagar före bokningen.
    Endast för företag:
  • Betala 30 dagar efter bokning (2,9 % tilläggsavgift)
  • Betala 60 dagar efter bokning (6,8 % tilläggsavgift)
Vad händer om min fest inte kan genomföras på grund av Corona?

Vill du boka underhållning, men är osäker på om ditt festdatum kan genomföras? Hos oss kan du flytta din bokning kostnadsfritt när som helst om din fest inte kan genomföras på grund av statliga åtgärder. Vi erbjuder denna garanti helt gratis!

Vad händer om underhållningen inte kan uppträda i sista minuten?

Vi har alltid ett reservalternativ tillgängligt. Vårt team är tillgängligt 24 timmar om dygnet. Om underhållningen du har bokat inte kan genomföras på grund av force majeure kommer vi att göra allt vi kan för att få den att bli av. Eftersom vi har ett så stort nätverk lyckas vi alltid.

Garanterad kvalité
Personlig service
Spelgaranti
Erfarenhet från 10.000+ fester
Vill du att ditt parti ska lyckas?

Oavsett ditt evenemang eller din fest är vi här för att göra din speciella dag till en minnesvärd dag.

Advice
Råd eller hjälp behövs?

7 dagar i veckan är vi redo att hjälpa dig via