• Bild för Kungsträdgården video kopiera.jpg
  • Jonas Snitt Kungsan - Bergströms bild 498 k (1).jpg
  • Bild från PSB elgura 2 (1).jpg
  • Skärmavbild 2019-04-15 kl. 18.40.15.jpg Lite LJUSARE (1).jpg
  • Jonas live på Anglais (1).jpg
Bild för Kungsträdgården video kopiera.jpg
Jonas Snitt Kungsan - Bergströms bild 498 k (1).jpg
Bild från PSB elgura 2 (1).jpg
Skärmavbild 2019-04-15 kl. 18.40.15.jpg Lite LJUSARE (1).jpg
EGGZTw UwyE
AgyG H vdw
oUvEeqPc
sDnwBTBU

Acoustic Party Starter

5995 kr - 15490 kr
4 (3 reccensioner)

Om Acoustic Party Starter

Behöver du livemusik som får stämningen att lyfta?

Oavsett tillfälle så ordnar vår Acoustic Party Starter så att ni får den mest passande livemusiken!

Acoustic Party Starter bjuder på den musikstil som ni önskar, allt ifrån Pop, Rock, Soul, Jazz. Funk, Visor och Svenska sånger! Om ni vill ha covers, tolkade låtar, egenskrivna låtar eller kanske en blandning av båda så löser Acoustic Party Starter det!

Han kan uppträda solo bara med sång och gitarr eller spela med band som består av en kvartett med trumset, bas och piano till ditt bröllop, födelsedagsfest, företagsevent, lanseringsevent, inflyttningsfest etc.

Acoustic Party Starter har bland annat medverkat i The Voice på TV4, spelat live på radio P4 och har flera års erfarenhet när det gäller live uppträdanden! Några av dom platser som Acoustic Party Starter tidigare spelat på är: Konserthuset i Stockholm, Kungsträdgården, Stadshuset Blå Hallen, Münchenbryggeriet, Fotografiska, Edsviks konsthall, Gubbhyllan Skansen, East Stureplan, Lasse i Parken, Restaurang fåfängan m.fl.

Kontrollera tillgängligheten för Acoustic Party Starter här:
Från

Repertoar Acoustic Party Starter

Sånger

null - Let me entertain you
null - Wonderwall
null - Play that funky music
null - Sweet child o mine
null - Proud Mary
null - Johny Bee Good
null - Bob Marley låtar
null - Country roads
null - Jumping Jack Flash
null - Jag ska fånga en ängel
null - För kärlekens skull
null - Himlen runt hörnet
null - Vingar
null - Händerna mot himlen
null - Under ytan
null - Fly me to the moon
Avicii - Wake me Up
Avicii - Without you
Eric Clapton - Layla
Jason Mraz - I'm Yours
Otis Redding - Sitting on a dock of a bay
Pharrell - Get Lucky
Pharrell - Happy
Procol Harum - A whiter shade of pale
Stevie Wonder - Signed Sealed delivered

3 reccensioner
4 (3 reccensioner)

Mr & Mrs Eklöf
Vi sökte en unik röst, en kraftfull röst, en röst med soul, en röst med känsla, en röst med ett komplett register som kunde beröra oss ända in i själen, få hjärtat att pumpa och tårarna att rinna. Acoustic Party Starter är en musikaliskt gudabenådad begåvning med sin röst och sin gitarr! Vi känner sådan tacksamhet att vi hittade honom till vårt bröllop. Där och då satte Acoustic Party Starter den mest skinande guldkant på vår vigsel; pirrande lycka, gåshud som reste sig, tårar längs kinderna, känslor överallt och total eufori! Tack för allt!
Cecilia
Jag hade möjligheten att anlita Acoustic Party Starter till min 35-årsfest. Jag är supernöjd med valet av trubadur! Acoustic Party Starter är oerhört proffsig, självgående och har en otrolig röst! Låtarna som spelades var av en perfekt mix av nyheter och ”gamlingar” och av up-beatlåtar och ”softisar”. Jag rekommenderar honom varmt!
Morten Gyllenstierna
Acoustic Party Starter är en väldigt duktig trubadur. Han anpassar sig efter sin publik. Jag har vid flera tillfällen hyrt in honom till mina events, gästerna har varit mer än nöjda. Vill varmt rekommendera honom för alla!

Vanliga frågor

Hur avgör jag vilket instrument som passar evenemanget?

Vilken typ av instrument du väljer beror på vilken typ av evenemang du anordnar och vilken atmosfär du vill skapa. Om du till exempel ska anordna ett formellt affärsmöte skiljer det sig vilka instrument som passar jämfört med vid ett mer festligt event. Vi hjälper gärna till och ger råd, allt vi behöver är en beskrivning av tillfället och gästerna.

Kan en instrumental musiker uppträda utomhus?

När du bokar en musiker till att uppträda utomhus bör du tänka på väder och miljö. Se till att musikern är skyddad från regn eller vind och att de kan förstärka ljudet om det behövs. Det kan också vara bra att ha en reservplan i händelse av dåligt väder. Särskilt på vintern kan de flesta musiker inte uppträda utomhus. Även vid fint väder kan skydd från sol och hettan behövas för musikerna.

Hur kan jag avgöra vilken solist som passar för mitt evenemang?

Typen av solist du väljer beror på typen av evenemang du arrangerar och den atmosfär du vill skapa. Till exempel, om du organiserar ett formellt affärsmöte, är en annan typ av solist lämplig än för en festlig tillställning. Låt oss ge dig råd om du tycker att det är svårt att välja. Med det breda utbudet finns det alltid en lämplig solist för ditt evenemang!

Hur kan du bedöma kvaliteten på framträdandet innan du bokar?

Vi ser till att det finns representativa videor av våra solister på deras profil för att ge en klar bild av deras möjligheter. Om du vill ha ytterligare videomaterial kan vi undersöka vad som är möjligt.

Kan man begära önskelåtar?

De flesta solister har en bred repertoar med många låtar. Solisten väljs vanligtvis ut i den önskade genren, så det görs inga anpassningar i detta avseende. Om du önskar specifika låtar under evenemanget kan solisten informera dig om de ingår i deras repertoar eller om de kan lära sig dem för dig. I sådana fall tillkommer oftast en extra kostnad.

Vilken typ av musik spelar en gitarrist?

En gitarrist kan spela olika typer av musik, allt från rock till pop och klassiskt. Ofta har gitarrister en bred repertoar av musikstycken, men det är alltid bra att ta reda på vilka typer av musik den önskade gitarristen kan spela.

Vad ingår i priset?

Allt som krävs för en lyckad föreställning ingår som strandstandard. Priset är alltså all-inclusive och det finns inga extra kostnader. Följande ingår:

  • Skärmad, professionell underhållning
  • Garanti för pengarna tillbaka
  • Resekostnader
  • MOMS
  • Ersättningsunderhållning vid sjukdom
  • Önskelista på nätet
  • Personlig evenemangsansvarig
  • Kundtjänst dygnet runt
  • Montering och demontering (vid behov)
  • Ljus- och ljudteknik (vid behov)
  • Annan nödvändig utrustning (vid behov)
Hur fastställs priset?

Priset beror främst på följande faktorer:

  • Föreställningens önskade varaktighet.
  • Restid och resekostnader
  • Eventuell belysning och/eller ljudteknik som krävs.
  • Eventuell väntetid och förberedelsetid
  • Gruppens storlek
  • Kännedom om rättsakten.

I slutändan är varje fest unik. Därför diskuterar vi gärna dina behov i förväg och kan göra ett lämpligt skräddarsytt förslag.

Hur garanteras underhållningens kvalitet?

Ett specialutbildat team gör förhandsgranskningar av vår underhållning. Här tittar vi på:

  • erfarenhet,
  • utbildning,
  • förhållandet mellan pris och kvalitet,
  • representativitet,
  • originalitet
  • pålitlighet när det gäller att hålla möten.

Vad vi annars gör:

  • Alla artister presenteras genom demos och liveframträdanden.
  • Personlig introduktion för att kunna uppträda på Evenses vägnar
  • Vår underhållning har också en onlineportal där de alltid kan se all information och alla krav för din bokning.
  • Vi ringer och sms:ar underhållningen före bokningen för en slutlig kontroll.
  • Vi arbetar endast med underhållning som vi själva står bakom och som uppfyller våra kvalitetskrav. I alla andra fall visas de inte på vår webbplats.
  • Eftersom vi har varit verksamma i nästan 15 år har vi ett bra långsiktigt samarbete med nästan alla våra underhållningsföretag.
Hur går en bokning till?

Vårt jobb är att avlasta dig helt och hållet så att du får en lyckad fest. Det är så här du får en lyckad fest:

  1. Titta på vår webbplats och välj den underhållning som du gillar. Svårt att välja? Kontakta vårt team så hjälper vi dig att hitta rätt alternativ.
  2. Du får ett kostnadsfritt förslag. Passar den inte riktigt till dina behov? Meddela oss så försöker vi justera det. Är förslaget till din smak? Därefter kan du ange att du vill boka.
  3. Du kan lämna dina önskemål och andra uppgifter online. Vi gör ett avtal och fakturerar. Detta kan betalas och undertecknas på nätet. Vi planerar all underhållning på rätt sätt. Vi kontaktar dig strax innan du bokar.
  4. Vi är redo. Vi kommer att göra det till ett lyckat tillfälle!
Hur kan jag avbryta?

Vill du avbryta oväntat? Kontakta oss, så försöker vi lösa det så bra som möjligt för både dig och den underhållning du har bokat. I samråd kommer vi oftast fram till den bästa lösningen.

Detta är vår standardregler för avbokning:
När du har bekräftat din bokning har du 14 dagars betänketid. Du kan då säga upp avtalet utan att ange någon anledning, utan kostnad. Detta gäller endast för bokningar som är längre än 45 dagar från bokningsdagen.

Om ångerfristen har löpt ut eller om bokningen görs inom 45 dagar tar vi ut en avbokningsavgift. Du kan teckna ett avbeställningsskydd vid bokningstillfället för 6,8 % av bokningsbeloppet.

Avboka utan avbeställningsskydd:
20 % upp till 90 dagar eller mer före bokning
40 % upp till 31 dagar före bokningen
60 % upp till 14 dagar före bokning
80 % upp till 7 dagar före bokning
100 % upp till 0 dagar före bokning

Avbokning med avbeställningsskydd:
upp till 90 dagar före bokning
20 % upp till 31 dagar före bokningen
30 % upp till 14 dagar före bokningen
40 % upp till 7 dagar före bokningen
50 % upp till 0 dagar före bokningen
+
Vid flexibel avbokning kan kunden, om leverantören godkänner det, flytta bokningsdatumet en gång utan kostnad.

För välkända artister följer vi de avbeställningsvillkor som gäller för detta parti.

Hur sker betalningen?

Du kan göra din betalning via vår säkra online-miljö. Vi använder betalningsleverantören Mollie för detta. Du kan välja mellan alla vanliga betalningsmetoder.

  • Perfekt
  • Banköverföring
  • Kreditkort
  • PayPal
  • Apple Pay
  • Sofort Banking
  • Bankkontakt
  • KBC/CBC-betalningsknapp
  • Belfius betalningsknapp

Du kan välja följande betalningsvillkor:

  • 100 % deposition i förväg
  • 50 % när bokningen görs, resterande 50 % 14 dagar före bokningen.
    Endast för företag:
  • Betala 30 dagar efter bokning (2,9 % tilläggsavgift)
  • Betala 60 dagar efter bokning (6,8 % tilläggsavgift)
Vad händer om min fest inte kan genomföras på grund av Corona?

Vill du boka underhållning, men är osäker på om ditt festdatum kan genomföras? Hos oss kan du flytta din bokning kostnadsfritt när som helst om din fest inte kan genomföras på grund av statliga åtgärder. Vi erbjuder denna garanti helt gratis!

Vad händer om underhållningen inte kan uppträda i sista minuten?

Vi har alltid ett reservalternativ tillgängligt. Vårt team är tillgängligt 24 timmar om dygnet. Om underhållningen du har bokat inte kan genomföras på grund av force majeure kommer vi att göra allt vi kan för att få den att bli av. Eftersom vi har ett så stort nätverk lyckas vi alltid.

Bild för Kungsträdgården video kopiera.jpg Acoustic Party Starter
5995 kr - 15490 kr
4 (3 reccensioner)
Garanterad kvalité
Personlig service
Spelgaranti
Erfarenhet från 10.000+ fester
Vill du att ditt parti ska lyckas?

Oavsett ditt evenemang eller din fest är vi här för att göra din speciella dag till en minnesvärd dag.

Advice
Råd eller hjälp behövs?

7 dagar i veckan är vi redo att hjälpa dig via