Hitta rätt underhållning till din personalfest!

bandje-optreden.jpg

Dags att förbättra kundrelationerna, presentera kvartalssiffrorna eller bara samla kollegerna för en trevlig pratstund utanför arbetstiden: en personalfest fungerar alltid bra och uppskattas av många.

Men hur bestämmer du vilken typ av underhållning som ska bokas till personalfesten? Det kommer helt klart att bero på många faktorer. I detta blogginlägg ger vi dig fem nyttiga tips som förbereder dig väl inför din bokning av underhållning till personalfesten.

1. Ta reda på vad dina gäster vill

Huvudingrediensen för en lyckad personalfest är att du och dina kollegor har kul. Därför är det bra att redan innan festen ta reda på vad dina kollegor har för förväntningar på eventet. Önskar de en fest där både kavaj och klackar flyger av och ni dansar till partymusik till långt in på småtimmarna eller är en proper middag mer lämplig för ditt företag? Diskutera detta med dina kollegor och låt alla komma till tals.

Ta även lärdom från tidigare evenemang och hur de upplevdes av dig och kollegor. Använd den informationen för att möta så mångas önskemål som möjligt under personalfesten. Ni ska dock vara medvetna om att allas önskemål inte kommer att kunna mötas så vårt tips är att boka underhållning som tilltalar majoriteten av personalen.

2. Olika underhållningstyper för olika tillfällen

Det finns ett väldigt stort antal underhållningstyper i flera olika former och storlekar. Det är därför bra att även tänka på till vilket tillfälle du önskar underhållning. Är du intresserad av underhållning till ditt öppningsevenemang? Då kan du titta vidare på exempelvis en flash mob, dansshow eller trollkarl. Är du istället intresserad av att underhålla din personal hela kvällen? Då lämpar sig DJ, Coverband eller Jazzband bättre.

3. Få alla nöjda.

Du och dina kollegor är förmodligen olika, vissa gillar dagens hits, andra rock och någon tredje schlager. Att möta allas behov är i stort sett omöjligt. Det kommer alltså alltid finnas kollegor som inte gillar underhållningen du väljer. För att bemöta detta problem tipsar vid dig att du boka olika typer av underhållning till olika delar av kvällen. Exempelvis hyra ett coverband som spelar varierad musik under middagen och även under början av kvällen. Sedan hyra en DJ som spelar partyhits under senare delen av kvällen.

Ett annat sätt att lösa detta är att boka alternativ underhållning som kasinobord, photo booth, videogästbok eller annan underhållning som kollegorna kan roa sig med.

4. Avsluta tillsammans

Om personalfesten innehåller flera underhållningstyper kommer kollegorna att delas upp. Alla kommer förmodligen att uppskatta kvällen och underhållningen som tilltalar honom eller henne men det kommer inte att avslutas tillsammans. Vårt fjärde tips är därför att samlas och avsluta kvällen tillsammans. Det är därför lämpligt att boka en avslutande underhållning. Detta motverkar även att dina kollegor går hem tidigare då det inte vill missa denna avslutande akten.

5. Skapa en prioriteringslista

Så nu är det dags att välja underhållning till din personalfest. Vårt första tips är naturligtvis att begära flera erbjudanden och jämföra dem med varandra. Glöm inte att kontrollera vad som ingår i priset, kommer du själv att behöva stå för ljud och ljus utrustning eller är detta något som artisten tar med själv samt ingår resekostnader eller kommer dessa att debiteras i efterhand?

Sätt sedan upp alla alternativ bredvid varandra och jämför. Blir det svårt att välja mellan underhållningarna? Isåfall kan det hjälpa att skapa en prioritetslista. Skriv ner för och nackdelar med varje akt och ge dem ett betyg där en 1a står för ”lite viktig” och en 5a står för ”mycket viktig”. Lägg sedan till fördelar och nackdelarna till alla alternativen och gör ditt val baserat på detta resultat.



Vad ingår i priset?

Allt som krävs för en lyckad föreställning ingår som strandstandard. Priset är alltså all-inclusive och det finns inga extra kostnader. Följande ingår:

  • Skärmad, professionell underhållning
  • Garanti för pengarna tillbaka
  • Resekostnader
  • MOMS
  • Ersättningsunderhållning vid sjukdom
  • Önskelista på nätet
  • Personlig evenemangsansvarig
  • Kundtjänst dygnet runt
  • Montering och demontering (vid behov)
  • Ljus- och ljudteknik (vid behov)
  • Annan nödvändig utrustning (vid behov)
Hur fastställs priset?

Priset beror främst på följande faktorer:

  • Föreställningens önskade varaktighet.
  • Restid och resekostnader
  • Eventuell belysning och/eller ljudteknik som krävs.
  • Eventuell väntetid och förberedelsetid
  • Gruppens storlek
  • Kännedom om rättsakten.

I slutändan är varje fest unik. Därför diskuterar vi gärna dina behov i förväg och kan göra ett lämpligt skräddarsytt förslag.

Hur garanteras underhållningens kvalitet?

Ett specialutbildat team gör förhandsgranskningar av vår underhållning. Här tittar vi på:

  • erfarenhet,
  • utbildning,
  • förhållandet mellan pris och kvalitet,
  • representativitet,
  • originalitet
  • pålitlighet när det gäller att hålla möten.

Vad vi annars gör:

  • Alla artister presenteras genom demos och liveframträdanden.
  • Personlig introduktion för att kunna uppträda på Evenses vägnar
  • Vår underhållning har också en onlineportal där de alltid kan se all information och alla krav för din bokning.
  • Vi ringer och sms:ar underhållningen före bokningen för en slutlig kontroll.
  • Vi arbetar endast med underhållning som vi själva står bakom och som uppfyller våra kvalitetskrav. I alla andra fall visas de inte på vår webbplats.
  • Eftersom vi har varit verksamma i nästan 15 år har vi ett bra långsiktigt samarbete med nästan alla våra underhållningsföretag.
Hur går en bokning till?

Vårt jobb är att avlasta dig helt och hållet så att du får en lyckad fest. Det är så här du får en lyckad fest:

  1. Titta på vår webbplats och välj den underhållning som du gillar. Svårt att välja? Kontakta vårt team så hjälper vi dig att hitta rätt alternativ.
  2. Du får ett kostnadsfritt förslag. Passar den inte riktigt till dina behov? Meddela oss så försöker vi justera det. Är förslaget till din smak? Därefter kan du ange att du vill boka.
  3. Du kan lämna dina önskemål och andra uppgifter online. Vi gör ett avtal och fakturerar. Detta kan betalas och undertecknas på nätet. Vi planerar all underhållning på rätt sätt. Vi kontaktar dig strax innan du bokar.
  4. Vi är redo. Vi kommer att göra det till ett lyckat tillfälle!
Hur kan jag avbryta?

Vill du avbryta oväntat? Kontakta oss, så försöker vi lösa det så bra som möjligt för både dig och den underhållning du har bokat. I samråd kommer vi oftast fram till den bästa lösningen.

Detta är vår standardregler för avbokning:
När du har bekräftat din bokning har du 14 dagars betänketid. Du kan då säga upp avtalet utan att ange någon anledning, utan kostnad. Detta gäller endast för bokningar som är längre än 45 dagar från bokningsdagen.

Om ångerfristen har löpt ut eller om bokningen görs inom 45 dagar tar vi ut en avbokningsavgift. Du kan teckna ett avbeställningsskydd vid bokningstillfället för 6,8 % av bokningsbeloppet.

Avboka utan avbeställningsskydd:
20 % upp till 90 dagar eller mer före bokning
40 % upp till 31 dagar före bokningen
60 % upp till 14 dagar före bokning
80 % upp till 7 dagar före bokning
100 % upp till 0 dagar före bokning

Avbokning med avbeställningsskydd:
upp till 90 dagar före bokning
20 % upp till 31 dagar före bokningen
30 % upp till 14 dagar före bokningen
40 % upp till 7 dagar före bokningen
50 % upp till 0 dagar före bokningen
+
Vid flexibel avbokning kan kunden, om leverantören godkänner det, flytta bokningsdatumet en gång utan kostnad.

För välkända artister följer vi de avbeställningsvillkor som gäller för detta parti.

Hur sker betalningen?

Du kan göra din betalning via vår säkra online-miljö. Vi använder betalningsleverantören Mollie för detta. Du kan välja mellan alla vanliga betalningsmetoder.

  • Perfekt
  • Banköverföring
  • Kreditkort
  • PayPal
  • Apple Pay
  • Sofort Banking
  • Bankkontakt
  • KBC/CBC-betalningsknapp
  • Belfius betalningsknapp

Du kan välja följande betalningsvillkor:

  • 100 % deposition i förväg
  • 50 % när bokningen görs, resterande 50 % 14 dagar före bokningen.
    Endast för företag:
  • Betala 30 dagar efter bokning (2,9 % tilläggsavgift)
  • Betala 60 dagar efter bokning (6,8 % tilläggsavgift)
Vad händer om min fest inte kan genomföras på grund av Corona?

Vill du boka underhållning, men är osäker på om ditt festdatum kan genomföras? Hos oss kan du flytta din bokning kostnadsfritt när som helst om din fest inte kan genomföras på grund av statliga åtgärder. Vi erbjuder denna garanti helt gratis!

Vad händer om underhållningen inte kan uppträda i sista minuten?

Vi har alltid ett reservalternativ tillgängligt. Vårt team är tillgängligt 24 timmar om dygnet. Om underhållningen du har bokat inte kan genomföras på grund av force majeure kommer vi att göra allt vi kan för att få den att bli av. Eftersom vi har ett så stort nätverk lyckas vi alltid.

Garanterad kvalité
Personlig service
Spelgaranti
Erfarenhet från 10.000+ fester
Vill du att ditt parti ska lyckas?

Oavsett ditt evenemang eller din fest är vi här för att göra din speciella dag till en minnesvärd dag.

Advice
Råd eller hjälp behövs?

7 dagar i veckan är vi redo att hjälpa dig via