5 tips till er som letar DJ till bröllopsfesten

dj-boeken-voor-bruiloft.jpg

En bröllopsdag är för många en av de vackraste dagarna i deras liv. Allt från bröllopsceremoni med ingångs- och utgångsmusik till bröllopsfest med artistbokning och DJ bokning måste förberedas in i mista detalj. Det är mycket som måste planeras för att denna speciella dag ska bli lyckad. I detta inlägg ger vi dig 5 tips att tänka på när du väljer underhållning till din bröllopsfest med allt från bröllopsmusik till bröllopsfest till små bröllops tips.

1. Boka en erfaren DJ med lång erfarenhet

Självklart vill ni boka en DJ till ett attraktivt pris, men glöm inte att tänka på att DJ måste kunna leverera bra kvalitet under sin spelning. Vi rekommenderar dig därför inte att gå till bara titta på priset när ni ska hyra DJ. Genom att välja en DJ med lång erfarenhet kommer er bröllopsfest att uppfattas som mer professionell.

2. Provlyssna på DJn innan ert bröllop

Den DJ som ni bokar till er bröllopsfest måste passa just era och era gästers önskemål. I Sverige finns det ett stort utbud av discjockeys att boka så vi förstår om ni har svår att bestämma er. Det blir helt klart lättare att bestämma er om ni får se och höra DJn spela innan ni bokar. Så om ni känner er osäkra kan ni alltid kontakta oss så kollar vi om det är möjligt att boka in er på en DJs spelning innan ert bröllop. De flesta DJs har fullspäckade scheman så ofta finns möjligheten att se DJn vid offentliga föreställningar, bröllop, företagsfester eller andra fester där DJn spelar. Det är därför bra om ni är ute i god tid då detta ger mer utrymme att planera in en spelning hos de DJs ni är intresserad av.

3. Lyft er bröllopsfest till en ny nivå med livemusik

Vill ni lyfta DJs prestanda till en helt ny nivå och skapa en bröllopsfest som blir ihågkommen? Då rekommenderar vi att ni hyr en DJ och saxofonist, sångare, sångerska, trumpet eller violinist. Genom att addera levande musik till er bröllopsfest tar ni festen till en helt ny nivå. Självklart kan du boka DJ och musiker separat men tänk på att det är en fördel om de spelat tillsammans förut eller har likande erfarenhet. Så om ni redan fixat DJ kan du självklart boka musikern separat hos Evenses.

4. Anpassa utrustningen efter antalet gäster

Under din bröllopsfest är det viktigt att ljudet hörs för alla gäster så att alla kan känns sig delaktiga. Ju fler gäster du har, desto större utrustning kommer att behövas. De flesta av våra DJs tar med utrustning som klarar upp till 100 gäster. Bjuder du fler gäster så löser vi det enkelt genom att ta med annan utrustning.

5. Fixa ljud och ljus till er bröllopsfest

Evensen DJs tar själva hand om all utrustning så ni behöver inte oroa dig över ljud, ljus och all annan utrutning. Om det redan finns teknik tillgänglig på platsen så tar vi självklart hänsyn till vid beräkningen av priset.



Vad ingår i priset?

Allt som krävs för en lyckad föreställning ingår som strandstandard. Priset är alltså all-inclusive och det finns inga extra kostnader. Följande ingår:

  • Skärmad, professionell underhållning
  • Garanti för pengarna tillbaka
  • Resekostnader
  • MOMS
  • Ersättningsunderhållning vid sjukdom
  • Önskelista på nätet
  • Personlig evenemangsansvarig
  • Kundtjänst dygnet runt
  • Montering och demontering (vid behov)
  • Ljus- och ljudteknik (vid behov)
  • Annan nödvändig utrustning (vid behov)
Hur fastställs priset?

Priset beror främst på följande faktorer:

  • Föreställningens önskade varaktighet.
  • Restid och resekostnader
  • Eventuell belysning och/eller ljudteknik som krävs.
  • Eventuell väntetid och förberedelsetid
  • Gruppens storlek
  • Kännedom om rättsakten.

I slutändan är varje fest unik. Därför diskuterar vi gärna dina behov i förväg och kan göra ett lämpligt skräddarsytt förslag.

Hur garanteras underhållningens kvalitet?

Ett specialutbildat team gör förhandsgranskningar av vår underhållning. Här tittar vi på:

  • erfarenhet,
  • utbildning,
  • förhållandet mellan pris och kvalitet,
  • representativitet,
  • originalitet
  • pålitlighet när det gäller att hålla möten.

Vad vi annars gör:

  • Alla artister presenteras genom demos och liveframträdanden.
  • Personlig introduktion för att kunna uppträda på Evenses vägnar
  • Vår underhållning har också en onlineportal där de alltid kan se all information och alla krav för din bokning.
  • Vi ringer och sms:ar underhållningen före bokningen för en slutlig kontroll.
  • Vi arbetar endast med underhållning som vi själva står bakom och som uppfyller våra kvalitetskrav. I alla andra fall visas de inte på vår webbplats.
  • Eftersom vi har varit verksamma i nästan 15 år har vi ett bra långsiktigt samarbete med nästan alla våra underhållningsföretag.
Hur går en bokning till?

Vårt jobb är att avlasta dig helt och hållet så att du får en lyckad fest. Det är så här du får en lyckad fest:

  1. Titta på vår webbplats och välj den underhållning som du gillar. Svårt att välja? Kontakta vårt team så hjälper vi dig att hitta rätt alternativ.
  2. Du får ett kostnadsfritt förslag. Passar den inte riktigt till dina behov? Meddela oss så försöker vi justera det. Är förslaget till din smak? Därefter kan du ange att du vill boka.
  3. Du kan lämna dina önskemål och andra uppgifter online. Vi gör ett avtal och fakturerar. Detta kan betalas och undertecknas på nätet. Vi planerar all underhållning på rätt sätt. Vi kontaktar dig strax innan du bokar.
  4. Vi är redo. Vi kommer att göra det till ett lyckat tillfälle!
Hur kan jag avbryta?

Vill du avbryta oväntat? Kontakta oss, så försöker vi lösa det så bra som möjligt för både dig och den underhållning du har bokat. I samråd kommer vi oftast fram till den bästa lösningen.

Detta är vår standardregler för avbokning:
När du har bekräftat din bokning har du 14 dagars betänketid. Du kan då säga upp avtalet utan att ange någon anledning, utan kostnad. Detta gäller endast för bokningar som är längre än 45 dagar från bokningsdagen.

Om ångerfristen har löpt ut eller om bokningen görs inom 45 dagar tar vi ut en avbokningsavgift. Du kan teckna ett avbeställningsskydd vid bokningstillfället för 6,8 % av bokningsbeloppet.

Avboka utan avbeställningsskydd:
20 % upp till 90 dagar eller mer före bokning
40 % upp till 31 dagar före bokningen
60 % upp till 14 dagar före bokning
80 % upp till 7 dagar före bokning
100 % upp till 0 dagar före bokning

Avbokning med avbeställningsskydd:
upp till 90 dagar före bokning
20 % upp till 31 dagar före bokningen
30 % upp till 14 dagar före bokningen
40 % upp till 7 dagar före bokningen
50 % upp till 0 dagar före bokningen
+
Vid flexibel avbokning kan kunden, om leverantören godkänner det, flytta bokningsdatumet en gång utan kostnad.

För välkända artister följer vi de avbeställningsvillkor som gäller för detta parti.

Hur sker betalningen?

Du kan göra din betalning via vår säkra online-miljö. Vi använder betalningsleverantören Mollie för detta. Du kan välja mellan alla vanliga betalningsmetoder.

  • Perfekt
  • Banköverföring
  • Kreditkort
  • PayPal
  • Apple Pay
  • Sofort Banking
  • Bankkontakt
  • KBC/CBC-betalningsknapp
  • Belfius betalningsknapp

Du kan välja följande betalningsvillkor:

  • 100 % deposition i förväg
  • 50 % när bokningen görs, resterande 50 % 14 dagar före bokningen.
    Endast för företag:
  • Betala 30 dagar efter bokning (2,9 % tilläggsavgift)
  • Betala 60 dagar efter bokning (6,8 % tilläggsavgift)
Vad händer om min fest inte kan genomföras på grund av Corona?

Vill du boka underhållning, men är osäker på om ditt festdatum kan genomföras? Hos oss kan du flytta din bokning kostnadsfritt när som helst om din fest inte kan genomföras på grund av statliga åtgärder. Vi erbjuder denna garanti helt gratis!

Vad händer om underhållningen inte kan uppträda i sista minuten?

Vi har alltid ett reservalternativ tillgängligt. Vårt team är tillgängligt 24 timmar om dygnet. Om underhållningen du har bokat inte kan genomföras på grund av force majeure kommer vi att göra allt vi kan för att få den att bli av. Eftersom vi har ett så stort nätverk lyckas vi alltid.

Garanterad kvalité
Personlig service
Spelgaranti
Erfarenhet från 10.000+ fester
Vill du att ditt parti ska lyckas?

Oavsett ditt evenemang eller din fest är vi här för att göra din speciella dag till en minnesvärd dag.

Advice
Råd eller hjälp behövs?

7 dagar i veckan är vi redo att hjälpa dig via