Riktlinjer för leverantörssammarbete

Vi förväntar oss en professionell attityd från våra leverantörer och våra leverantörer kan också förvänta sig ett professionellt bemötande från oss. Läs här vad vi förväntar oss av samarbete med våra leverantörer och partners:

 

1. EvoBooker 

Din erbjudna underhållning är redan eller kommer snart att läggas till på vår hemsida och därmed kommer du också att få en profil i vårt bokningssystem Evo Booker. Evo Booker är bokningssystemet som Evenses arbetar med och där kontakten sker mellan leverantörer och Evenses. Programmet är webbaserat och kostandsfritt. Med detta bokningssystem kan du se dina bokningar hos Evenses och du får även all information i ett mail från oss i tid. Läs mer om bokningssystemet Evobooker och se vanliga frågor genom att klicka här 

 

2. Profilnamn och marknadsföring

Evenses investerar mycket för att ständigt stärka onlinenärvaron. Detta inkluderar annonsering genom Google Adwords, banners, Facebook, samt remarketing. Ditt unika Evenses namn kommer att marknadsföras. Det är därför inte tillåtet att använda det unika Evenses namnet nu eller i framtiden.

 

3. Hur länge du måste behålla en bokningsförfrågan. 

Vi ber dig att bekräfta valet för följande period:

Bokning inom 14 dagar innebär att du måste behålla bokningen i 7 dagar
Bokning inom 15-30 dagar innebär att du måste behålla bokningen i 14 dagar.
Bokning inom 1-3 månader innebär att du måste behålla bokningen i 1 månad
Bokning inom 4-12 månader innebär att du måste behålla bokningen i 2 månader
Bokning utöver 12 månader innebär att du måste behålla bokningen i 3 månader

 

När perioden har löpt ut och du inte hört något från oss, kan du avbryta alternativet utan samråd. Vi försöker naturligtvis hålla dig informerad om alternativets status så mycket som möjligt. Om du får en ansökan under alternativtiden för samma tid, önskar vi att du informerar oss om detta. Vi kontrollerar då statusen för ansökan. Du kan alltid visa statusen för alla dina bokningar via 'Mina bokningar'.

 

4. Ring alltid kunden i förväg

Du ombes att alltid kontakta kunden per telefon minst en vecka före bokningsdatumet för att bekanta dig med kunden och gå igenom kundens önskemål. Om det det uppkommer någon osäkerhet finns det alltid möjlighet att kontakta din Evenses kontaktperson för denna bokning. Vi är tillgängliga alla vardagar på telefon: 08-124 102 26 eller mejl: [email protected] 

 

5. Sociala medier

Vi uppskattar om du skickar ett foto eller en video från ditt framträdande efter ditt framträdande och lägger du ut under evenemanget får du tagga oss. Evenses finns på följande sociala medier:

 

Instagram under namnet: @evenses.se 

Facebook under namnet: @EvensesSverige

Twitter under namnet: @EvensesSverige

 

6. Professionell attityd

- Om kunden vill genomföra en ombokning ska du be kunden kontakta Evenses. Att boka direkt med kunden är alltså inte tillåtet.

- Vid ankomst ska du omedelbart presentera dig själv för kunden och / eller kontaktpersonen på plats (se din bokning på Evobooker för hans / hennes namn).

- Klädkod: snyggt och välskött klädsel (till exempel: herrar i kostymer och damer i finklädd klänning eller fin uppsättning).

- konsumera inte alkohol och / eller cigaretter vid bokning, såvida inte kunden / kontaktpersonen på plats har erbjudit detta till dig.

- Se till att du redan har ätit före bokningen! Endast för längre bokningar än 3 timmar kan du bli erbjuden en måltid.
- Var alltid vänlig och entusiastisk mot kunden

- I det osannolika fallet av en olycka, ring kunden och Evenses omedelbart. Håll kunden och Evenses informerad.

- Om kunden önskar ett längre uppträdande än vad som angetts i kontraktet ska du informera kunden om att detta kommer innebära extra kostnader och att extrakostnaderna faktureras av Evenses i efterhand. Glöm inte att informera oss om den extra tiden som du uppträtt inom två dagar efter uppträdandet. Om du väntar längre, kan vi inte längre fakturera extra kostnader och inte heller betala dig.

- Vi vill gärna att du ger en kortfattad feedback efter bokningen där du berättar hur uppträdandet gick, om kunden var nöjd eller ej, om du var i tid och om all utrustning fungerade korrekt.
 

7. Utbetalning

- Vänligen maila din faktura till [email protected] inom en vecka efter bokningen. Betalning sker inom 30 dagar efter bokningen. Vanligtvis betalar vi ut efter 5 - 14 dagar.

- beloppet som vi betalar ut inkluderar resekostnader, löneskatt och premie för anställda samt försäkringar i den utsträckning som förfaller. Du är därför en entreprenör och personligen ansvarig för alla administrativa, skatte- och socialrättsliga skyldigheter. Du är inte anställd av Evenses.

- Det belopp som vi kommit överens om innan bokningen kommer att betalas ut. Efteråt kan alltså inga extra kostnader debiteras.

- På fakturan, ange datum för bokningen, namn som levereras och platsens namn.

- Föredrar du att skicka in fakturan via post är faktureringsadressen: 
 

Evenses BV 

Oudeschans 85-4

1011 KW Amsterdam

Handelskammaren: 66942357

Moms: NL856762441B01

 

8. Visitkort och banner

Vi skulle vilja få din postadress via e-post så att vi kan skicka dig våra visitkort och banner. Egna visitkort för bokning via Evenses är inte tillåtna och glöm inte att sätta upp din banner under bokningen.