Inga sökresultat

Hoppsan! Vi har inga resultat för din sökning. VÀnligen justera din sökning, eller fyll i kontaktformulÀret nedan med din frÄga. Vi kommer snart att kontakta dig för att hjÀlpa dig vidare.

Talangshow Artister

Talentshower har varit populÀra pÄ TV i flera Är. Program som Idol, Talang, The Voice Àr mycket populÀra hÀr i NederlÀnderna. Talangshower gÄr ut pÄ att personer eller grupper med olika talanger tÀvlar om att bli Ärets bÀsta talang, idol eller röst. I tÀvlingen röstas talangerna vidare genom olika steg av en jury och av svenska folket via telefonsamtal, sms eller appar i olika deltÀvlingar fram tills vinnaren Àr utsedd. Programmen har en eller flera programledare samt en jury. FrÄn början Àr det juryn som avgör vilka talanger som fÄr gÄ vidare i tÀvlingen, i mitten av tÀvlingen Àr det tv tittarna, dvs svenska folket som tar över makten och bestÀmmer vilka finaliseter som gÄr vidare till semifinal, final och vem vinnaren Àr.

Varje Är blir vi en talang rikare och Àven fÄtt se flera andra talanger som finns att boka hos oss. Du har Àven Sveriges Next Topmodel och Sveriges MÀsterkock om du önskar en modell till din lanseringsfest eller profesionell kock till din middagsbjudning.

MÄnga av dessa talanger Àr kÀnda bÄde unga som gamla frÄn de berömda talangshowerna och har smÀlt hjÀrtan med sina talanger, fantastiska röster eller posering.

Är du ett fan av talangshower? Och vill ha en av dessa kĂ€nda talanger till ditt evenemang? Det Ă€r möjligt, kontakta oss pĂ„ Evenses för att fĂ„ en kostnadsfri offert

KÀnda talangshowsartister pÄ ditt evenet? Boka dem nu pÄ Evenses!

Är du intresserad av en talang frĂ„n en talangshower? Se urvalet nedan och boka nu för din personalfest, lanseringsevent, jubileum, temafest eller födelsedagsfest. De kan hyras via Evenses för din middag och ditt evenemang. Fyll i offertformulĂ€ret eller kontakta oss för en kostnadsfri offert. Vi Ă€r redo att svara pĂ„ alla dina frĂ„gor 5 dagar i veckan.



Är artisten tillgĂ€nglig?

Det Àr viktigt att noggrant kontrollera om den kÀnda artisten Àr tillgÀnglig pÄ det önskade datumet. Vi kollar tillgÀngligheten Ät dig och skickar dig ett förslag utifrÄn det. Om vi meddelar att artisten Àr tillgÀnglig, kommer erbjudandet ocksÄ att bekrÀftas. I annat fall kommer det att anges tydligt.

Vad kostar en kÀnd artist?

Priserna för att boka en kÀnd artist varierar enormt. Faktorer som pÄverkar beror pÄ hur kÀnd artisten Àr och om de har en kommande turné eller albumslÀpp. Priset avgörs ocksÄ ifall artisten Àr endast kÀnd i Sverige eller Àven internationellt. Startpriset brukar ligga pÄ ca 90.000kr. Vill du veta vilka artister du kan boka med din önskade budget? Hör gÀrna av dig till oss för en kostnadsfri offert.

Vad Àr Stim?

Stim Àr en upphovsrÀttsorganisation som företrÀder artisternas intressen. UpphovsrÀtten gÀller för offentlig utgivning av artistens lÄt. I Evenses priser ingÄr inte Stim-avgifter. Vid privata tillfÀllen som födelsedagar och bröllop tillkommer inga Stim-avgifter. Detta gÀller endast för offentliga evenemang som festivaler, konserter och företagsfester. PÄ Stims webbplats kan du lÀsa allt om priser och regler för upptrÀdanden av vÀlkÀnda artister. Vi kan ordna hanteringen av Stim-avgiften Ät dig.

Hur fungerar tekniken?

De flesta vÀlkÀnda artister upptrÀder genom en sÄ kallad bandakt. Detta innebÀr att inga musiker Àr nÀrvarande. Varje artist har en teknisk rider som man i förvÀg stÀmmer av med om kraven uppfylls. HÀr anges exakt vad den kÀnda artisten behöver för att upptrÀda.

Vad Àr en rider?

En rider Àr ett avtal som innehÄller en artists önskemÄl och krav. SÀrskilt vÀlkÀnda artister har ofta ett antal önskemÄl, t.ex. eget omklÀdningsrum, ett visst antal flaskor dryck, en mÄltid osv. Förutom detta "hospitality rider" har artister ofta ocksÄ ett "technical rider" Det sistnÀmnda anger t.ex. vilka högtalare, inputs och monitors som önskas. I mÄnga fall tar artistens ljudtekniker med sig detta sjÀlv. Ljudteknikern kan ocksÄ anvÀnda sig av din tillgÀngliga ljudanlÀggning. PÄ "technical rider" kan du se om din ljudanlÀggning uppfyller artistens krav. Om du inte vet nÄgot om det hÀr - inga problem, vi hjÀlper dig gÀrna!

Hur fungerar marknadsföring efter att man bokat en artist?

Om du har bokat en vÀlkÀnd artist kanske du vill marknadsföra dem pÄ sociala medier. Detta kan göras genom pressmaterialet. Du kan begÀra detta frÄn oss i förvÀg för att sÀkerstÀlla att upphovsrÀttsfria foton anvÀnds.

Vad ingÄr i priset?

Allt som krÀvs för en lyckad förestÀllning ingÄr som strandstandard. Priset Àr alltsÄ all-inclusive och det finns inga extra kostnader. Följande ingÄr:

  • SkĂ€rmad, professionell underhĂ„llning
  • Garanti för pengarna tillbaka
  • Resekostnader
  • MOMS
  • ErsĂ€ttningsunderhĂ„llning vid sjukdom
  • Önskelista pĂ„ nĂ€tet
  • Personlig evenemangsansvarig
  • KundtjĂ€nst dygnet runt
  • Montering och demontering (vid behov)
  • Ljus- och ljudteknik (vid behov)
  • Annan nödvĂ€ndig utrustning (vid behov)
Hur faststÀlls priset?

Priset beror frÀmst pÄ följande faktorer:

  • FörestĂ€llningens önskade varaktighet.
  • Restid och resekostnader
  • Eventuell belysning och/eller ljudteknik som krĂ€vs.
  • Eventuell vĂ€ntetid och förberedelsetid
  • Gruppens storlek
  • KĂ€nnedom om rĂ€ttsakten.

I slutÀndan Àr varje fest unik. DÀrför diskuterar vi gÀrna dina behov i förvÀg och kan göra ett lÀmpligt skrÀddarsytt förslag.

Hur garanteras underhÄllningens kvalitet?

Ett specialutbildat team gör förhandsgranskningar av vÄr underhÄllning. HÀr tittar vi pÄ:

  • erfarenhet,
  • utbildning,
  • förhĂ„llandet mellan pris och kvalitet,
  • representativitet,
  • originalitet
  • pĂ„litlighet nĂ€r det gĂ€ller att hĂ„lla möten.

Vad vi annars gör:

  • Alla artister presenteras genom demos och liveframtrĂ€danden.
  • Personlig introduktion för att kunna upptrĂ€da pĂ„ Evenses vĂ€gnar
  • VĂ„r underhĂ„llning har ocksĂ„ en onlineportal dĂ€r de alltid kan se all information och alla krav för din bokning.
  • Vi ringer och sms:ar underhĂ„llningen före bokningen för en slutlig kontroll.
  • Vi arbetar endast med underhĂ„llning som vi sjĂ€lva stĂ„r bakom och som uppfyller vĂ„ra kvalitetskrav. I alla andra fall visas de inte pĂ„ vĂ„r webbplats.
  • Eftersom vi har varit verksamma i nĂ€stan 15 Ă„r har vi ett bra lĂ„ngsiktigt samarbete med nĂ€stan alla vĂ„ra underhĂ„llningsföretag.
Hur gÄr en bokning till?

VÄrt jobb Àr att avlasta dig helt och hÄllet sÄ att du fÄr en lyckad fest. Det Àr sÄ hÀr du fÄr en lyckad fest:

  1. Titta pÄ vÄr webbplats och vÀlj den underhÄllning som du gillar. SvÄrt att vÀlja? Kontakta vÄrt team sÄ hjÀlper vi dig att hitta rÀtt alternativ.
  2. Du fĂ„r ett kostnadsfritt förslag. Passar den inte riktigt till dina behov? Meddela oss sĂ„ försöker vi justera det. Är förslaget till din smak? DĂ€refter kan du ange att du vill boka.
  3. Du kan lÀmna dina önskemÄl och andra uppgifter online. Vi gör ett avtal och fakturerar. Detta kan betalas och undertecknas pÄ nÀtet. Vi planerar all underhÄllning pÄ rÀtt sÀtt. Vi kontaktar dig strax innan du bokar.
  4. Vi Àr redo. Vi kommer att göra det till ett lyckat tillfÀlle!
Hur kan jag avbryta?

Vill du avbryta ovÀntat? Kontakta oss, sÄ försöker vi lösa det sÄ bra som möjligt för bÄde dig och den underhÄllning du har bokat. I samrÄd kommer vi oftast fram till den bÀsta lösningen.

Detta Àr vÄr standardregler för avbokning:
NÀr du har bekrÀftat din bokning har du 14 dagars betÀnketid. Du kan dÄ sÀga upp avtalet utan att ange nÄgon anledning, utan kostnad. Detta gÀller endast för bokningar som Àr lÀngre Àn 45 dagar frÄn bokningsdagen.

Om Ängerfristen har löpt ut eller om bokningen görs inom 45 dagar tar vi ut en avbokningsavgift. Du kan teckna ett avbestÀllningsskydd vid bokningstillfÀllet för 6,8 % av bokningsbeloppet.

Avboka utan avbestÀllningsskydd:
20 % upp till 90 dagar eller mer före bokning
40 % upp till 31 dagar före bokningen
60 % upp till 14 dagar före bokning
80 % upp till 7 dagar före bokning
100 % upp till 0 dagar före bokning

Avbokning med avbestÀllningsskydd:
upp till 90 dagar före bokning
20 % upp till 31 dagar före bokningen
30 % upp till 14 dagar före bokningen
40 % upp till 7 dagar före bokningen
50 % upp till 0 dagar före bokningen
+
Vid flexibel avbokning kan kunden, om leverantören godkÀnner det, flytta bokningsdatumet en gÄng utan kostnad.

För vÀlkÀnda artister följer vi de avbestÀllningsvillkor som gÀller för detta parti.

Hur sker betalningen?

Du kan göra din betalning via vÄr sÀkra online-miljö. Vi anvÀnder betalningsleverantören Mollie för detta. Du kan vÀlja mellan alla vanliga betalningsmetoder.

  • Perfekt
  • Banköverföring
  • Kreditkort
  • PayPal
  • Apple Pay
  • Sofort Banking
  • Bankkontakt
  • KBC/CBC-betalningsknapp
  • Belfius betalningsknapp

Du kan vÀlja följande betalningsvillkor:

  • 100 % deposition i förvĂ€g
  • 50 % nĂ€r bokningen görs, resterande 50 % 14 dagar före bokningen.
    Endast för företag:
  • Betala 30 dagar efter bokning (2,9 % tillĂ€ggsavgift)
  • Betala 60 dagar efter bokning (6,8 % tillĂ€ggsavgift)
Vad hÀnder om min fest inte kan genomföras pÄ grund av Corona?

Vill du boka underhÄllning, men Àr osÀker pÄ om ditt festdatum kan genomföras? Hos oss kan du flytta din bokning kostnadsfritt nÀr som helst om din fest inte kan genomföras pÄ grund av statliga ÄtgÀrder. Vi erbjuder denna garanti helt gratis!

Vad hÀnder om underhÄllningen inte kan upptrÀda i sista minuten?

Vi har alltid ett reservalternativ tillgÀngligt. VÄrt team Àr tillgÀngligt 24 timmar om dygnet. Om underhÄllningen du har bokat inte kan genomföras pÄ grund av force majeure kommer vi att göra allt vi kan för att fÄ den att bli av. Eftersom vi har ett sÄ stort nÀtverk lyckas vi alltid.

Garanterad kvalité
Personlig service
Spelgaranti
Erfarenhet frÄn 10.000+ fester
Vill du att ditt parti ska lyckas?

Oavsett ditt evenemang eller din fest Àr vi hÀr för att göra din speciella dag till en minnesvÀrd dag.

Advice
RÄd eller hjÀlp behövs?

7 dagar i veckan Àr vi redo att hjÀlpa dig via