Anledning att hyra en 90tals DJ till ditt bröllop.

dj-mixtafel-club (640x427).jpg

Letar du efter en DJ till ditt bröllop? Vad sägs om en 90-tals DJ? En stor fördel med 90-tals DJs är att de kan spela alla 90-tals klassiker på ditt bröllop och att nästan alla känner igen och gillar dessa låtar! De unga återupptäcker dessa kända låtarna och den äldre generationen har växt upp med dem. För att få alla gäster att dansa tillsammans på dansgolvet tipsar vi om att växla mellan nya hits och hits från nittiotalet.

Hits från 90-talet fram tills nu

Det är självklart svårt att komma ihåg alla hits man älskade för tjugo år sedan. Lyckligtvis behöver du inte tänka på detta då våra DJs har omfattande spellistor med hits från förr samt dagens hits. De spelar en bra blandning av olika stilar, remixer och unika sånger. Evenses DJs känner in atmosfären i rummet och mixar in rätt hits vid rätt tidpunkt. Våra DJs är personligen utvalda utifrån deras professionalitet, kreativitet och erfarenhet. De har spelat på hundratals bröllop, fester, evenemang och kända klubbar.

Vad händer om DJn får förhinder?

När du väl hittat en DJ vill du självklart inte riskera att föreställningen avbryts i sista stund om DJn exempelvis blivit sjuk. Så var noga med att alltid ha en ersättande DJ tillgänglig. Evenses sammarbetar med ett stort antal professionella DJs. Om din bokade DJ får förhinder arrangerar vi en ersättnings DJ till dig. Eftersom vi arbetar med ett pålitligt och professionellt DJ-team har du garantin att en DJ kommer kunna uppträda. Så du är säker på att ditt bröllop kommer att ha underhållning.

För att en DJ ska ge en bra show krävs rätt utrustning. Om du bokar en 90-tals DJ hos Evenses inkluderas ofta ljus, ljud, DJ-utrustning och ett elegant DJ-bås. Du behöver alltså inte ordna detta själv. Du kan därför vara säker på att få ett optimalt ljud och en vacker ljusshow. Uppbyggnaden tar inte lång tid då våra experter kan montera detta till dig.

Gör en lista med förfrågningsnummer

För att en DJ ska få reda på vilka låtar du vill höra under ditt bröllop kan du skapa en spelista med förfrågningsnummer. Det är lämpligt att vidarebefordra denna lista i förväg till DJn så att han eller hon har möjlighet att förbereda spelningen. På detta sättet ökar du chansen att får höra dina favoritlåtar under ditt bröllop.

Vill du lägga till något extra till DJ showen?

Isåfall finns det många möjligheter. Exampelvis kan du hyra DJ och musikant och på det sättet maxa showen med en prestation av en sångare, saxofonist eller kanske en trummis.

Sångare och DJ

Kombinera DJ-showen med live musik. Under showen sjunger sångaren korta stycken till låtarna som DJ spelar. Detta kommer garanterat att bli uppskattat av dig och dina gäster samt bidra till en högs standard på din bröllopsfest.

DJ och saxofonist

En DJ-show tillsammans med en saxofonist får ofta alla på bröllopet att dansa på dansgolvet. Saxofonisten kommer att improvisera till låtarna som DJn spelar vilken skapar en häftig atmosfär. Det är självklart också möjligt att hyra en saxofonist separat.

DJ och Trummis

Genom att hyra denna unika underhållning kan du imponera på dina gäster. Uppträdandet ger en svängande, spännande och speciell liveupplevelse. Under showen improviserar våra professionella trumspelare till DJs låtar.

Foto bås

Ett fotobås är ofta uppskattat av gäster på bröllop. De unika bilderna är det perfekta minnet för dig och dina gäster. Ett fotobås innehåller olika roliga tillbehör som till exempel roliga glasögon och stora mustascher. Tre till fyra bilder tas varje gång. Bilderna följa av en kort paus så att gästerna kan variera miner och ställningar. Gästerna får bilderna tryckta direkt på plast.

Fotograf

Självklart vill du skapa ett långvarigt minne från ditt bröllop. Det är inte omöjligt att det finns någon i din vänskapskrets som gillar att ta bilder på fritiden och erbjuder sig att fotografera. Det här är förstås mycket fördelaktigt, men risken finns att detta leder till ett fiasko och att fotona blir helt misslyckade. En hobbyfotograf är trots allt inte professionell och har förmodligen lite erfarenhet av bröllopsfotografering. Det är därför lämpligt att hyra en professionell fotograf. Våra fotografer väljs utifrån deras erfarenhet och kvalitet. En bröllopsfotograf från Evenses tar vackra bilder och skapar långvariga minnen.

Vidograf

En vidograf fångar känslan på ditt bröllop utan att du behöver tänka på det. Filmen blir unik och ett underbart minne att dela med nära och kära. Vill du hyra videograf för att fånga den härliga stämningen under bröllopet? Då kan du hyra en specialist hos Evenses.



Vad ingår i priset?

Allt som krävs för en lyckad föreställning ingår som strandstandard. Priset är alltså all-inclusive och det finns inga extra kostnader. Följande ingår:

  • Skärmad, professionell underhållning
  • Garanti för pengarna tillbaka
  • Resekostnader
  • MOMS
  • Ersättningsunderhållning vid sjukdom
  • Önskelista på nätet
  • Personlig evenemangsansvarig
  • Kundtjänst dygnet runt
  • Montering och demontering (vid behov)
  • Ljus- och ljudteknik (vid behov)
  • Annan nödvändig utrustning (vid behov)
Hur fastställs priset?

Priset beror främst på följande faktorer:

  • Föreställningens önskade varaktighet.
  • Restid och resekostnader
  • Eventuell belysning och/eller ljudteknik som krävs.
  • Eventuell väntetid och förberedelsetid
  • Gruppens storlek
  • Kännedom om rättsakten.

I slutändan är varje fest unik. Därför diskuterar vi gärna dina behov i förväg och kan göra ett lämpligt skräddarsytt förslag.

Hur garanteras underhållningens kvalitet?

Ett specialutbildat team gör förhandsgranskningar av vår underhållning. Här tittar vi på:

  • erfarenhet,
  • utbildning,
  • förhållandet mellan pris och kvalitet,
  • representativitet,
  • originalitet
  • pålitlighet när det gäller att hålla möten.

Vad vi annars gör:

  • Alla artister presenteras genom demos och liveframträdanden.
  • Personlig introduktion för att kunna uppträda på Evenses vägnar
  • Vår underhållning har också en onlineportal där de alltid kan se all information och alla krav för din bokning.
  • Vi ringer och sms:ar underhållningen före bokningen för en slutlig kontroll.
  • Vi arbetar endast med underhållning som vi själva står bakom och som uppfyller våra kvalitetskrav. I alla andra fall visas de inte på vår webbplats.
  • Eftersom vi har varit verksamma i nästan 15 år har vi ett bra långsiktigt samarbete med nästan alla våra underhållningsföretag.
Hur går en bokning till?

Vårt jobb är att avlasta dig helt och hållet så att du får en lyckad fest. Det är så här du får en lyckad fest:

  1. Titta på vår webbplats och välj den underhållning som du gillar. Svårt att välja? Kontakta vårt team så hjälper vi dig att hitta rätt alternativ.
  2. Du får ett kostnadsfritt förslag. Passar den inte riktigt till dina behov? Meddela oss så försöker vi justera det. Är förslaget till din smak? Därefter kan du ange att du vill boka.
  3. Du kan lämna dina önskemål och andra uppgifter online. Vi gör ett avtal och fakturerar. Detta kan betalas och undertecknas på nätet. Vi planerar all underhållning på rätt sätt. Vi kontaktar dig strax innan du bokar.
  4. Vi är redo. Vi kommer att göra det till ett lyckat tillfälle!
Hur kan jag avbryta?

Vill du avbryta oväntat? Kontakta oss, så försöker vi lösa det så bra som möjligt för både dig och den underhållning du har bokat. I samråd kommer vi oftast fram till den bästa lösningen.

Detta är vår standardregler för avbokning:
När du har bekräftat din bokning har du 14 dagars betänketid. Du kan då säga upp avtalet utan att ange någon anledning, utan kostnad. Detta gäller endast för bokningar som är längre än 45 dagar från bokningsdagen.

Om ångerfristen har löpt ut eller om bokningen görs inom 45 dagar tar vi ut en avbokningsavgift. Du kan teckna ett avbeställningsskydd vid bokningstillfället för 6,8 % av bokningsbeloppet.

Avboka utan avbeställningsskydd:
20 % upp till 90 dagar eller mer före bokning
40 % upp till 31 dagar före bokningen
60 % upp till 14 dagar före bokning
80 % upp till 7 dagar före bokning
100 % upp till 0 dagar före bokning

Avbokning med avbeställningsskydd:
upp till 90 dagar före bokning
20 % upp till 31 dagar före bokningen
30 % upp till 14 dagar före bokningen
40 % upp till 7 dagar före bokningen
50 % upp till 0 dagar före bokningen
+
Vid flexibel avbokning kan kunden, om leverantören godkänner det, flytta bokningsdatumet en gång utan kostnad.

För välkända artister följer vi de avbeställningsvillkor som gäller för detta parti.

Hur sker betalningen?

Du kan göra din betalning via vår säkra online-miljö. Vi använder betalningsleverantören Mollie för detta. Du kan välja mellan alla vanliga betalningsmetoder.

  • Perfekt
  • Banköverföring
  • Kreditkort
  • PayPal
  • Apple Pay
  • Sofort Banking
  • Bankkontakt
  • KBC/CBC-betalningsknapp
  • Belfius betalningsknapp

Du kan välja följande betalningsvillkor:

  • 100 % deposition i förväg
  • 50 % när bokningen görs, resterande 50 % 14 dagar före bokningen.
    Endast för företag:
  • Betala 30 dagar efter bokning (2,9 % tilläggsavgift)
  • Betala 60 dagar efter bokning (6,8 % tilläggsavgift)
Vad händer om min fest inte kan genomföras på grund av Corona?

Vill du boka underhållning, men är osäker på om ditt festdatum kan genomföras? Hos oss kan du flytta din bokning kostnadsfritt när som helst om din fest inte kan genomföras på grund av statliga åtgärder. Vi erbjuder denna garanti helt gratis!

Vad händer om underhållningen inte kan uppträda i sista minuten?

Vi har alltid ett reservalternativ tillgängligt. Vårt team är tillgängligt 24 timmar om dygnet. Om underhållningen du har bokat inte kan genomföras på grund av force majeure kommer vi att göra allt vi kan för att få den att bli av. Eftersom vi har ett så stort nätverk lyckas vi alltid.

Garanterad kvalité
Personlig service
Spelgaranti
Erfarenhet från 10.000+ fester
Vill du att ditt parti ska lyckas?

Oavsett ditt evenemang eller din fest är vi här för att göra din speciella dag till en minnesvärd dag.

Advice
Råd eller hjälp behövs?

7 dagar i veckan är vi redo att hjälpa dig via