Förslag på bröllopsmusik under bröllopets olika delar (ceremoni, mingel, middag och fest)

Bruiloft boeken Evenses.jpeg

Planerar ni bröllop och är ute efter bröllopsmusik, bröllopslåtar till er bröllopsfest? Eller undrar ni vad ni mer över bröllopsmusik i kyrkan och vad ni ska välja för ingångsmusik och utgångsmusik till bröllopet? Genom att hyra livemusik till ert bröllop kommer er dag garanterat att bli storslagen. Evenses utbud av liveartister är väldigt brett så det finns möjlighet för alla att hyra artist. Manliga sångare, kvinnliga sångare, duos och band skapar alla sina unika atmosfärer på ditt bröllop. Artisterna vet också hur man får dina gäster att dansa på dansgolvet. Oavsett om du älskar latinmusik, akustisk, pop, jazz, rock eller house kommer någon av de följande artisterna göra ditt bröllop till en riktig fest!

Olika typer av musik under bröllopet.

När du först börjar fundera på att hyra bröllopsmusik tänker du förmodligen på DJs, band eller sångare som spelar under själva bröllopsfesten. Det är lätt att glömma de många tillfällena under själva bröllopet där musik kan skapa en underbar atmosfär. Exempelvis under ceremonin där ingångsmusiken och utgångsmusiken är viktig eller middagen och mottagningen där njutbar mingelmusik är viktigt. Självklart kan du välja att streama Spotify under dessa tillfällen men det blir minder personligt.

För att skapa en mer inbjudande atmosfär kan du hyra en violinist eller harpist under ceremonin eller hyra ett akustiskt band under mottagningen. Våra artister läser av publiken och kan anpassa bröllopsmusiken till dig och dina gäster. Om du vill hyra en liveartist eller trubadur till ditt bröllop har vi några tips att ge dig. Våra tips gäller för de mest populära och mest uthyrda bröllopsartisterna.

Musik för bröllopsceremonin

Violinist

Med romantiska bröllopslåtar i bakgrunden kommer er ceremoni att bli ännu mer minnesvärd. Evenses erbjuder uthyrning av violinister som kan spela bröllopsmusik i bakgrunden under ceremonin. Våra violister spelar huvudsakligen klassisk musik med stycken av både kända och mindre kända kompositörer. Du kan hyra en eller flera violinister från Evenses. Våra violister har lång erfarenhet och är professionella. Violinisterna kan självklart också spela bröllopsmusik under minglet eller middagen. Våra violister spelar vacker bakgrundsmusik och skapar den rätta atmosfären till er ceremoni.

Kolla in vår en av våra grymma vilonister, Åsa.

Gitarrist

Våra professionella gitarrister skapar en intim och exklusiv atmosfär under ert bröllop. De kan hyras både under ceremonin, minglet och middag. Artisternas gitarrspel dominerar inte vilket gör att detta lämpar sig som en smakfull musikalisk dekoration till ceremonin, minglet eller middagen. Evenses gitarrister har alla många års erfarenhet av uppträdande på bröllop. Du kan hyra gitarristerna som solister men även i kombination med kvinnlig eller manlig sångare om du vill ha solosång på ditt bröllop.

Bröllopsmusik under bröllopsmottagningen och bröllopsmiddagen

Livemusik, solosång och trubadur under mottagningen och middagen kommer garanterat att uppskattas sin bröllopsmusik av dina gäster. Detta gör din middag eller mottagning ännu mer idyllisk.

Sångare

Att hyra Evenses kvinnliga och manliga sångare skapar ofta en underbar atmosfär då de spelar bakgrundsmusik under middagen och minglet. Det är väldigt lämpligt om du vill ha solosång på ditt bröllop. Ofta sjunger de tillsammans med en musiker som en gitarrist, pianist saxofonist violinist eller harpist. Detta är ofta ett uppskattat inslag under middagen.

Gitarrist

Våra akustiska artister spelar vackra låtar till ditt bröllop av många kända artister. Gitarristerna spelar själva eller som duo och består då av en gitarrist och en sångare som sjunger många fina sånger på din bröllopsfest. De står för bakgrundsmusiken och levererar en festlig och intim atmosfär under middagen och lämpar sig även bra att hyra under själva bröllopsfesten.

Pianist

Evenses hyr även ut pianister som trubadurer på ditt bröllop. Pianisterna har stor erfarenhet av att tillhandahålla musik på bröllop och middagar. Pianisterna kan även sjunga vackra ballader samtidigt som de spelar njutfulla melodier på pianot. De skapar en unik atmosfär för varje tillfälle. Möjlighet finns även att spela låtar som du och dina gäster kan dansa och sjunga med till.

Bröllopsmusik under bröllopsfesten

Bröllopsfesteten är ofta gästernas och din egna höjdpunkt. Självklart vill du göra det till en storslagen bröllopsfest där alla är med. Nedan hittar du förslag hur du gör din fest minnesvärd med bra festmusik.

Allround DJ

En Allround DJ spelar en bred variation av låtar för att det ska passa hela publiken under din bröllopsfest. Det är därför perfekt att hyra en allround DJ till ert bröllop om du vill höra olika musikstilar. En allround DJ kombinerar många stilar med allt från pop och disco till R&B och rock för alla ska trivas på ditt bröllop. Ofta uppmanas även publiken att sjunga med och detta mynnar lätt ut i allsång.

Hyra DJ och saxofonist till bröllopsfesten

Det finns även möjlighet att hyra en DJ och saxofonist till ert bröllop. Detta är lämpligt om ni är ute efter en unik och annorlunda bröllopsfest. Det skapar ofta entusiastiska gäster som dansar mycket och har väldigt kul. Genom att hyra en DJ och saxofonsit kombinerar ni bästa från två världar: DJ som lirar såväl gamla som nya låtar och en saxofonist som uppträder live! Ofta spelar hyrs saxofonisten tillsammans med en allround DJ, men ni kan också välja att hyra en DJ som spelar en annan musikstil, som exempelvis: Kvinnlig DJ, Lounge DJ, House DJ eller 80’s 90’s DJ. När ni hyr hos Evenses hyr ni ett komplett paket bestående av DJ, saxofonist, DJ-utrustning samt ljud- och ljusutrusning.**



Vad ingår i priset?

Allt som krävs för en lyckad föreställning ingår som strandstandard. Priset är alltså all-inclusive och det finns inga extra kostnader. Följande ingår:

  • Skärmad, professionell underhållning
  • Garanti för pengarna tillbaka
  • Resekostnader
  • MOMS
  • Ersättningsunderhållning vid sjukdom
  • Önskelista på nätet
  • Personlig evenemangsansvarig
  • Kundtjänst dygnet runt
  • Montering och demontering (vid behov)
  • Ljus- och ljudteknik (vid behov)
  • Annan nödvändig utrustning (vid behov)
Hur fastställs priset?

Priset beror främst på följande faktorer:

  • Föreställningens önskade varaktighet.
  • Restid och resekostnader
  • Eventuell belysning och/eller ljudteknik som krävs.
  • Eventuell väntetid och förberedelsetid
  • Gruppens storlek
  • Kännedom om rättsakten.

I slutändan är varje fest unik. Därför diskuterar vi gärna dina behov i förväg och kan göra ett lämpligt skräddarsytt förslag.

Hur garanteras underhållningens kvalitet?

Ett specialutbildat team gör förhandsgranskningar av vår underhållning. Här tittar vi på:

  • erfarenhet,
  • utbildning,
  • förhållandet mellan pris och kvalitet,
  • representativitet,
  • originalitet
  • pålitlighet när det gäller att hålla möten.

Vad vi annars gör:

  • Alla artister presenteras genom demos och liveframträdanden.
  • Personlig introduktion för att kunna uppträda på Evenses vägnar
  • Vår underhållning har också en onlineportal där de alltid kan se all information och alla krav för din bokning.
  • Vi ringer och sms:ar underhållningen före bokningen för en slutlig kontroll.
  • Vi arbetar endast med underhållning som vi själva står bakom och som uppfyller våra kvalitetskrav. I alla andra fall visas de inte på vår webbplats.
  • Eftersom vi har varit verksamma i nästan 15 år har vi ett bra långsiktigt samarbete med nästan alla våra underhållningsföretag.
Hur går en bokning till?

Vårt jobb är att avlasta dig helt och hållet så att du får en lyckad fest. Det är så här du får en lyckad fest:

  1. Titta på vår webbplats och välj den underhållning som du gillar. Svårt att välja? Kontakta vårt team så hjälper vi dig att hitta rätt alternativ.
  2. Du får ett kostnadsfritt förslag. Passar den inte riktigt till dina behov? Meddela oss så försöker vi justera det. Är förslaget till din smak? Därefter kan du ange att du vill boka.
  3. Du kan lämna dina önskemål och andra uppgifter online. Vi gör ett avtal och fakturerar. Detta kan betalas och undertecknas på nätet. Vi planerar all underhållning på rätt sätt. Vi kontaktar dig strax innan du bokar.
  4. Vi är redo. Vi kommer att göra det till ett lyckat tillfälle!
Hur kan jag avbryta?

Vill du avbryta oväntat? Kontakta oss, så försöker vi lösa det så bra som möjligt för både dig och den underhållning du har bokat. I samråd kommer vi oftast fram till den bästa lösningen.

Detta är vår standardregler för avbokning:
När du har bekräftat din bokning har du 14 dagars betänketid. Du kan då säga upp avtalet utan att ange någon anledning, utan kostnad. Detta gäller endast för bokningar som är längre än 45 dagar från bokningsdagen.

Om ångerfristen har löpt ut eller om bokningen görs inom 45 dagar tar vi ut en avbokningsavgift. Du kan teckna ett avbeställningsskydd vid bokningstillfället för 6,8 % av bokningsbeloppet.

Avboka utan avbeställningsskydd:
20 % upp till 90 dagar eller mer före bokning
40 % upp till 31 dagar före bokningen
60 % upp till 14 dagar före bokning
80 % upp till 7 dagar före bokning
100 % upp till 0 dagar före bokning

Avbokning med avbeställningsskydd:
upp till 90 dagar före bokning
20 % upp till 31 dagar före bokningen
30 % upp till 14 dagar före bokningen
40 % upp till 7 dagar före bokningen
50 % upp till 0 dagar före bokningen
+
Vid flexibel avbokning kan kunden, om leverantören godkänner det, flytta bokningsdatumet en gång utan kostnad.

För välkända artister följer vi de avbeställningsvillkor som gäller för detta parti.

Hur sker betalningen?

Du kan göra din betalning via vår säkra online-miljö. Vi använder betalningsleverantören Mollie för detta. Du kan välja mellan alla vanliga betalningsmetoder.

  • Perfekt
  • Banköverföring
  • Kreditkort
  • PayPal
  • Apple Pay
  • Sofort Banking
  • Bankkontakt
  • KBC/CBC-betalningsknapp
  • Belfius betalningsknapp

Du kan välja följande betalningsvillkor:

  • 100 % deposition i förväg
  • 50 % när bokningen görs, resterande 50 % 14 dagar före bokningen.
    Endast för företag:
  • Betala 30 dagar efter bokning (2,9 % tilläggsavgift)
  • Betala 60 dagar efter bokning (6,8 % tilläggsavgift)
Vad händer om min fest inte kan genomföras på grund av Corona?

Vill du boka underhållning, men är osäker på om ditt festdatum kan genomföras? Hos oss kan du flytta din bokning kostnadsfritt när som helst om din fest inte kan genomföras på grund av statliga åtgärder. Vi erbjuder denna garanti helt gratis!

Vad händer om underhållningen inte kan uppträda i sista minuten?

Vi har alltid ett reservalternativ tillgängligt. Vårt team är tillgängligt 24 timmar om dygnet. Om underhållningen du har bokat inte kan genomföras på grund av force majeure kommer vi att göra allt vi kan för att få den att bli av. Eftersom vi har ett så stort nätverk lyckas vi alltid.

Garanterad kvalité
Personlig service
Spelgaranti
Erfarenhet från 10.000+ fester
Vill du att ditt parti ska lyckas?

Oavsett ditt evenemang eller din fest är vi här för att göra din speciella dag till en minnesvärd dag.

Advice
Råd eller hjälp behövs?

7 dagar i veckan är vi redo att hjälpa dig via