Bröllop: Den viktigaste dagen i ditt liv!

dj-boeken-voor-bruiloft.jpg

Bröllopsfirande är en av dem mest minnesvärda dagarna i ens liv. Det är därför viktigt att den dagen blir så bra som möjligt. Att planera ett bröllop involverar många val som måste göras exempelvis hitta en bra bröllopslokalen, hitta en bröllopsfotograf, vilken mat ska serveras, ska man ha band eller DJ? Dessa olika beslut som måste tas blir en väldigt stressig tid för alla inblandade. För  att kunna planera bröllopet som smidigt och enkelt som möjligt är det bra att ha en checklista såsom din budget och den underhållning du vill ha på din bröllopsdag. Vi vet hur stressigt det kan vara att planera ett bröllop därför har vi skrivit ner några hjälpsamma tips:

1. Bra underhållning

Förutom att man vill hitta en billig DJ  så är det väldigt viktigt att underhållningen är av den bästa kvaliteten. Det är därför inte det bästa valet att välja den billigaste underhållningen. Att boka en professionell DJ  med flera års erfarenhet kommer hjälpa dig gör din bröllopsdag fantastisk. DJ n kommer att förbereda en bröllops spellista och du har möjligheten att kombinera DJ med en sångare eller en musiker. Allt är möjligt. Evenses har ett brett utbud av DJs som går att boka till ditt bröllop.​

2. Hitta alla möjligheter

När man ska boka en DJ till ett bröllop är det viktigt att hitta bra klipp på när dem spelar och att man får en bra bild på underhållningen dem erbjuder. Vi kan med hjälp av dina preferenser och önskemål hitta den bästa underhållningen för dig. Om du skickar en förfrågan i god tid kan vi enkelt hjälpa dig organisera ditt bröllop, företagsfest eller födelsedag. Vi hjälper dig även med att hitta musikern som spelar musiken du vill ha:klassisk, hiphop, techno, EDM eller dansmusik. Vi erbjuder en bred variation av allround DJ’s! Om du vill hitta en bröllopsplanerare eller liveband till bröllopet så hjälper vi gärna till med att hitta dem bästa bröllops banden i Sverige. Glöm inte att kika på vårt utbud av bröllopsfotografer. Du är garanterad de bästa bröllopsbilderna.

3. Livemusik

Du kan gör ditt event extra speciellt med att kombinera en DJ med en live musiker. Våra musiker i kombination med DJ’s kan göra din bröllopsunderhållning unik. Det vanligaste duo kombinationerna är  DJ med en saxofonist,sångare,pianist,trumpet, trummor eller en violinist. Vi har ett brett utbud av DJ’s i kombination med musiker som enkelt kan bokas. Vår populäraste bröllopsbokning är att boka en DJ med saxofonist. Det passar perfekt för ditt bröllop eller företagsevent. Ett upplyst disco dansgolv eller casinobord kan enkelt läggas till för DJ och saxofon showen. Kolla in vårt sortiment av LED dansgolv i Sverige. Tveka inte att kontakta oss om du har några frågor eller funderingar.         ​​

4. Ljud och ljus

Varje fest eller event måste vara väl organiserat. Det är viktigt att gästerna kan höra musiken. Tänk på vad du behöver för att eventet ska bli så lyckat som möjligt   lokalen, ljudsystemet, DJ utrustningen, DJ ljus, discoljus. Vad är det du behöver? En DJ’s har ljus-och ljudutrustning upp till 100 personer. Om du har en större gästlista betyder det att att du kommer behöva boka till ljud- och ljusutrustning. Hos Evenses erbjuder vi  ljud- och ljus utrustningen men även catering och en bröllopsgästbok. ​

5. Tekniska problem

Våra DJ’s tar själva  hand om den tekniska utrustningen. Du behöver alltså inte oro dig över ljud,ljud och instrumenten. Det finns tusentals låtar att välja mellan från olika genrer, du kan skräddarsy spellistan och vilken nivå det ska spelas på. Om lokalen redan har den tekniska utrustningen kan du kontakta oss då det kommer att förändra priset.



Vad ingår i priset?

Allt som krävs för en lyckad föreställning ingår som strandstandard. Priset är alltså all-inclusive och det finns inga extra kostnader. Följande ingår:

  • Skärmad, professionell underhållning
  • Garanti för pengarna tillbaka
  • Resekostnader
  • MOMS
  • Ersättningsunderhållning vid sjukdom
  • Önskelista på nätet
  • Personlig evenemangsansvarig
  • Kundtjänst dygnet runt
  • Montering och demontering (vid behov)
  • Ljus- och ljudteknik (vid behov)
  • Annan nödvändig utrustning (vid behov)
Hur fastställs priset?

Priset beror främst på följande faktorer:

  • Föreställningens önskade varaktighet.
  • Restid och resekostnader
  • Eventuell belysning och/eller ljudteknik som krävs.
  • Eventuell väntetid och förberedelsetid
  • Gruppens storlek
  • Kännedom om rättsakten.

I slutändan är varje fest unik. Därför diskuterar vi gärna dina behov i förväg och kan göra ett lämpligt skräddarsytt förslag.

Hur garanteras underhållningens kvalitet?

Ett specialutbildat team gör förhandsgranskningar av vår underhållning. Här tittar vi på:

  • erfarenhet,
  • utbildning,
  • förhållandet mellan pris och kvalitet,
  • representativitet,
  • originalitet
  • pålitlighet när det gäller att hålla möten.

Vad vi annars gör:

  • Alla artister presenteras genom demos och liveframträdanden.
  • Personlig introduktion för att kunna uppträda på Evenses vägnar
  • Vår underhållning har också en onlineportal där de alltid kan se all information och alla krav för din bokning.
  • Vi ringer och sms:ar underhållningen före bokningen för en slutlig kontroll.
  • Vi arbetar endast med underhållning som vi själva står bakom och som uppfyller våra kvalitetskrav. I alla andra fall visas de inte på vår webbplats.
  • Eftersom vi har varit verksamma i nästan 15 år har vi ett bra långsiktigt samarbete med nästan alla våra underhållningsföretag.
Hur går en bokning till?

Vårt jobb är att avlasta dig helt och hållet så att du får en lyckad fest. Det är så här du får en lyckad fest:

  1. Titta på vår webbplats och välj den underhållning som du gillar. Svårt att välja? Kontakta vårt team så hjälper vi dig att hitta rätt alternativ.
  2. Du får ett kostnadsfritt förslag. Passar den inte riktigt till dina behov? Meddela oss så försöker vi justera det. Är förslaget till din smak? Därefter kan du ange att du vill boka.
  3. Du kan lämna dina önskemål och andra uppgifter online. Vi gör ett avtal och fakturerar. Detta kan betalas och undertecknas på nätet. Vi planerar all underhållning på rätt sätt. Vi kontaktar dig strax innan du bokar.
  4. Vi är redo. Vi kommer att göra det till ett lyckat tillfälle!
Hur kan jag avbryta?

Vill du avbryta oväntat? Kontakta oss, så försöker vi lösa det så bra som möjligt för både dig och den underhållning du har bokat. I samråd kommer vi oftast fram till den bästa lösningen.

Detta är vår standardregler för avbokning:
När du har bekräftat din bokning har du 14 dagars betänketid. Du kan då säga upp avtalet utan att ange någon anledning, utan kostnad. Detta gäller endast för bokningar som är längre än 45 dagar från bokningsdagen.

Om ångerfristen har löpt ut eller om bokningen görs inom 45 dagar tar vi ut en avbokningsavgift. Du kan teckna ett avbeställningsskydd vid bokningstillfället för 6,8 % av bokningsbeloppet.

Avboka utan avbeställningsskydd:
20 % upp till 90 dagar eller mer före bokning
40 % upp till 31 dagar före bokningen
60 % upp till 14 dagar före bokning
80 % upp till 7 dagar före bokning
100 % upp till 0 dagar före bokning

Avbokning med avbeställningsskydd:
upp till 90 dagar före bokning
20 % upp till 31 dagar före bokningen
30 % upp till 14 dagar före bokningen
40 % upp till 7 dagar före bokningen
50 % upp till 0 dagar före bokningen
+
Vid flexibel avbokning kan kunden, om leverantören godkänner det, flytta bokningsdatumet en gång utan kostnad.

För välkända artister följer vi de avbeställningsvillkor som gäller för detta parti.

Hur sker betalningen?

Du kan göra din betalning via vår säkra online-miljö. Vi använder betalningsleverantören Mollie för detta. Du kan välja mellan alla vanliga betalningsmetoder.

  • Perfekt
  • Banköverföring
  • Kreditkort
  • PayPal
  • Apple Pay
  • Sofort Banking
  • Bankkontakt
  • KBC/CBC-betalningsknapp
  • Belfius betalningsknapp

Du kan välja följande betalningsvillkor:

  • 100 % deposition i förväg
  • 50 % när bokningen görs, resterande 50 % 14 dagar före bokningen.
    Endast för företag:
  • Betala 30 dagar efter bokning (2,9 % tilläggsavgift)
  • Betala 60 dagar efter bokning (6,8 % tilläggsavgift)
Vad händer om min fest inte kan genomföras på grund av Corona?

Vill du boka underhållning, men är osäker på om ditt festdatum kan genomföras? Hos oss kan du flytta din bokning kostnadsfritt när som helst om din fest inte kan genomföras på grund av statliga åtgärder. Vi erbjuder denna garanti helt gratis!

Vad händer om underhållningen inte kan uppträda i sista minuten?

Vi har alltid ett reservalternativ tillgängligt. Vårt team är tillgängligt 24 timmar om dygnet. Om underhållningen du har bokat inte kan genomföras på grund av force majeure kommer vi att göra allt vi kan för att få den att bli av. Eftersom vi har ett så stort nätverk lyckas vi alltid.

Garanterad kvalité
Personlig service
Spelgaranti
Erfarenhet från 10.000+ fester
Vill du att ditt parti ska lyckas?

Oavsett ditt evenemang eller din fest är vi här för att göra din speciella dag till en minnesvärd dag.

Advice
Råd eller hjälp behövs?

7 dagar i veckan är vi redo att hjälpa dig via